Ga naar inhoud

Onze konijnen hebben het WARM!! Maar ze gaan niet tegen de koeler aanliggen:S


Doophie&Nijntje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

onze konijnen zitten op het balkon. En daar staat toch wel de zon op...

Daarom hebben we ook een hoek zo gemaakt dat daar constant schaduw is.

Nu is het ook best warm, en liggen ze voor pampers onderuitgezakt en doen verder niets.. Ze zien er ook wel uit alsof ze het erg warm hebben. Daarom heb ik een fles in de diepvries gelegt, doek erom heen, en uiteindelijk bij ze gelegt.. Maar volgens mij begrijpen ze niet dat ze daar hun koeling kunnen zoeken.. Of wel?:bounce: Dat ze er wel zelf heengaan als het toch te warm is?

Anders idee-en????

Groetjes Heike

aangepast door Doophie&Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het ook best warm, en liggen ze voor pampers onderuitgezakt

Ik verbeter niet snel schrijffouten, maar nu kan ik het toch even niet laten :mdr: Het is in dit geval ook niet zozeer een schrijffout, maar een heel verkeerd woord. Iemand ligt namelijk niet voor pampers, maar voor pampus. Pampus is een ondiepe geul in het IJsselmeer, dat vroeger natuurlijk nog een binnenzee met eb en vloed was. Schepen die lagen te wachten op hoog water om binnen te kunnen lopen, lagen daar voor anker. Die lagen dus voor Pampus. En daar komt de uitdrukking 'voor pampus liggen' vandaan :yes:

Uitgebreidere uitleg: Pampus (eiland) - Wikipedia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik het even niet meer, op alle forums over te warm weer voor het konijn staat dat je de tegels nat moet maken, of een stoeptegel met water in moet laten trekken voor verkoeling voor je konijn om op te liggen. En nu staat hier weer dat dat helemaal niet goed is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, okee... Duidelijk! Ik deed het ook niet om Sjaak te laten zwemmen ;) maar om de stenen af te laten koelen.

Net op buienradar gezien dat het hier over 5 min. gaat regenen, hopelijk koelt het dan af.

aangepast door Stefanie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .