Ga naar inhoud

Hoeveel biks/groenvoer voor franse hangoor?


Nienke48

Aanbevolen berichten

Ik lees hier in verschillende topics dat de biks voor konijnen afgewogen moet worden? Onze franse hangoor krijgt in principe 1x per dag een bakje biks, waar ze de hele dag van eet. Daarbij eet ze hooi, gras, wortel, peterselie en af en toe een knaagstick. Is dit voldoende qua afwisseling?

Hoeveel biks mag een franse hangoor eigenlijk per dag hebben? Wij doen altijd maar gewoon haar bakje vol, maar nu lees ik dat ze ook niet teveel mogen hebben? Eigenlijk heeft ze het bakje bijna nooit leeg aan het einde van de dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft moeilijk met dat eten...bibi was te dik....gaf haar echt niet mega veel maar toch,ze is op dieeet gezet en is nu mooi opgewicht,ik kan haar niet wegen en letnu op haar lichaams bouw!ze eet nu 30 gr biks,later 40

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk weet ik dat niet precies. Tot ik dit topic begon wisten we namelijk niet eens dat we dat behoorden te wegen! Ze krijgt een bakje van ongeveer 5 cm. hoog met een doorsnee van ongeveer 20 cm. iedere dag, ze eet hem nooit helemaal leeg eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel hoe groot ze wordt (kan worden) maar niet precies hoe groot/zwaar ze op dit moment hoort te zijn! Dat vind ik lastig inschatten, omdat ze nog niet volgroeid is. Ik weet niet waar haar zusje aan overleden is, ze zat op een middag wat lusteloos in het hok, en dezelfde avond was ze overleden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die at nog prima, die was namelijk een stuk forser dan d'r zusje. Vind t wel jammer dat je direct die conclusie trekt. We hebben vandaag 190 gram afgewogen, hierboven gaf je aan dat ze 180 gram moesten hebben en ik dacht: omdat ze wat aan de magere kant is, doen we een beetje extra. Nu afwachten of ze het ook opeet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze groter was dan haar zusje maakt kwa conditie niet uit.Dan kan ze als nog gestopt zijn met eten......Maar goed ik heb hier voor een speciaal toppic gemaakt omdat het erg vaak voorkomt dat mensen niet beseffen hoe veel een fransoos moet eten.http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/9463-waar-moet-opletten-aankopen-jonge-franse-hangoor.html

lees dit maar een door meschien heb je er wat aan.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .