Ga naar inhoud

Flaters van DA'en.....


Caroline

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

De laatste tijd merk ik meer en meer vreemde diagnoses en behandelingen van DA'en op... We hebben wel een lijst met konijnkundige DA'en ,maar ik denk dat er daar ook tussen staan die zich eigenlijk niet voldoende bijscholen.

Het is soms echt vervelend om maar te blijven herhalen dat er voor een second-opinion moet gegaan worden en het is ook voor mij soms moeilijk om zo te blijven zeuren... Ofwel zeur ik door, maar ik ben geen DA en mensen vertrouwen hun eigen DA (zo hoort het ook)... Ofwel zwijg ik en dan is er de volgende dag geen patiëntje meer en zit ik met een schuldgevoel... Het is ook vervelend om mensen die in zorgen zitten om hun dier met telkens met die informatie te overstelpen.

De reden waarom ik dit topic open, is om het als een soort van referentie-topic te gebruiken. Ik zou hier dus graag een paar verhalen krijgen die mensen hebben meegemaakt bij een DA. Het is niet nodig om hier de namen te gaan vermelden. Het is niet de bedoeling dat hier personen door het slijk gehaald worden, eerder voorbeeld-verhalen die aantonen dat er vaak foute diagnoses gesteld worden. Indien de betreffende DA op de lijst kundige DA'en op bb staat, graag een pb naar de modjes, zodat we die kunnen verwijderen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is eigenlijk niet een flater van de dierenarts maar het is zeker geen goede zaak. Ik was een hele tijd terug met een konijn met een inwendige tumor bij een dierenarts. Ik wilde dus koste wat kost het beestje redden maar de dierenarts was het er niet mee eens en zei dan ook: ''tja,..je moet eigenlijk ook maar zo redeneren het is maar een konijn en voor een paar euro heb je een nieuwe''. Ik was bijna in tranen uitgebarsten en helemaal geschokt. Ik was helemaal gek op dat konijn en dan wordt me zoiets verteld...alsof het konijntje een voorwerp is. Zulke dierenartsen heb je er dus ook tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collegaatje van mij heeft een konijntje dat op een gegeven moment niet meer at. Zij naar de DA, conclusie: problemen met zijn darmpjes en hoge koorts. Konijntje is daar een week geweest en mijn collegaatje stond steeds bij mij te huilen dat de DA had gezegd dat als hij niet ging eten ze hem in moest laten slapen. Een week later was het konijntje thuis want hij had geen koorts meer maar at nog altijd niets. (Wist niet dat konijnen dat 1 week vol kunnen houden, ik stress al als ze 1 dag niet eten). Als hij na het weekend niet ging eten moest ze hem die s'maandags in laten slapen. Ze gaat de maandag terug met het konijntje omdat het niet eet en een andere DA doet het consult, die ontdekt haken aan de tandjes!!! Konijn onder narcose en haken weg, een paar dagen aan de olvarit en het konijn eet zich te barsten. Dit vind ik echt zo ontzettend belachelijk, bijna een nijntje in laten slapen door een verkeerde conslusie!

Ze zijn nu met die DA in gesprek gegaan en eisen alle kosten terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug moest ik naar de DA omdat me konijn een kaal plekje op z'n borst had. Dat is wel goed behandeld. Maar de dierenarts pakte hem op alsof hij een hond oppakte. Een paar dagen later, weer naar de dierenarts gegaan. Zelfde organisatie alleen in een andere plaats met een andere dierenarts. Bleek dat hij z'n pootje had bezeerd toen hij zo spartelde toen de DA hem zo grof behandelde en die DA was ook nogal nors en gaf me konijn zomaar een spuitje met iets voor die kale plek. Had nog gevraagd wat het was, maar hij antwoordde er niet op.

Ga nooit meer naar die dierenarts, heb nu dezelfde als me moeder. Die is veel konijnkundiger en gaat ook de castratie van Blacky uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het weekend savonds de dierenarts bellen.

''mijn cavia heeft een natte kin en hij lijkt moeite te hebben met eten''

''haal zijn hooi en voer maar weg en maak maandagochtend maar een afspraak''

Leuk ook als je moeder die man aan de telefoon heeft en ik mijn moeder moet overtuigen dat hij het niet bij het juiste eind heeft!

Niet te geloven dat ik als toendertijd 14 jarige beter wist hoe het werkt dan een dierenarts!!:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze eerste DA kon geen geslacht bepalen. Rommel lag al onder narcose op de operatie tafel om van zijn "mannelijkheid" afgeholpen te worden toen de DA er pas achterkwam dat Rommel helemaal geen "mannelijkheid" had, maar dat het een voedstertje was. Hij hoefde haar zeg maar nog net niet open te snijden om daar achter te komen.

Deze DA leek niet erg veel van konijnen te weten dus zijn we de volgende keer naar een DA gegaan die op konijnen.nl aangeschreven stond als konijnkundig.

Maar ook een konijnkundige DA kan er natuurlijk een keer naast zitten. Konijnen zijn gewoon hele moeilijke dieren op dat vlak. Ze kunnen niet echt laten blijken wat er nu precies mis met ze is, en als er wat mis is dan kan het ook heel snel escaleren. Bij mijn konijn Dommel was het binnen 12 uur al voorbij. Daar komt nog eens bij dat je als DA afhankelijk bent van wat een paar emotionele wrakken van baasjes aan uitleg geven over wat er aan de hand is.

Waar mensen zijn zullen fouten worden gemaakt...helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets heb ik ook meegemaakt.

Op mijn stage:

Een zwerfkat.. binnengebracht door de dierenambulance..

Ging door voor een poes die gesteriliseert zou moeten worden...

Tijdens de operatie: geen eierstokken...

"Nou dan zal die al wel gesteriliseert zijn" dacht de dierenarts...

Tijdens de nazorg (schoonmaken wond en controleren ademhaling e.d.) vond ik een mannelijk geslachtsapparaat.

Deze poes bleek dus een gecastreerde kater!

De andere assistentes en de dierenarts konden er (achteraf) wel om lachen.

Maar ik vind het nog steeds bespottelijk dat ze zonder te controleren een kater op de operatietafel terecht krijgen en zijn buik voor niks open hebben gesneden...

Dat arme beest en zijn buikpijn om niks..! :no:

* Weer een DAP op mijn lijst waar ik niet mijn dieren laat opereren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .