Ga naar inhoud

Dommel is ziek!


Zwelgje

Aanbevolen berichten

Toen mijn vriend vandaag uit zijn werk kwam, kwam hij er achter dat er allemaal bloed op het balkon lag. (Dit is waar onze konijnen wonen). Echt grote plassen bloed met een donker rode slijmerige substantie erin. Het bleek van Dommel af te komen maar aan de buitenkant was Dommel nog gewoon intact. Ook aan de kont was niet erg veel te zien maar wel wat rood. Het kwam daar duidelijk wel vandaan.

Direct de dierenarts gebeld en we konden gelukkig binnen een half uur terecht. Deze dacht aan een darminfectie. Medicijnen gekregen en voer om te dwangvoeren want Dommel had ook niet aan haar voer gezeten. Zonet een beetje naar binnen kunnen krijgen maar niet super veel. We moeten kijken of er verbetering is en anders moeten er morgen foto’s worden gemaakt.

Is er iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt en die wellicht aanvullende informatie kan verstrekken? We maken ons uiteraard veel zorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even voor je gaan zoeken op het internet,maar ik vind zéér weinig info over darminfecties... ik vind zelfs GEEN info over darmontstekingen die met bloed gepaard gaan... Wel rode diaree...

Ik vond 2 soorten virussen die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn de cytomegalovirussen en de coronavirussen...

Dat is alles...

Bij bloed aan het achterwerk denk je bij konijnen eerder aan blaas- of baarmoederonstekingen, maar dat zijn kleinere hoeveelheden bloed normaalgezien... Zijn jou konijnen geënt tegen VHS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Maar Dommeltje heeft helaas de ochtend niet meer gehaald. :( Hebben Dommeltje net begraven. Ik had dit echt niet verwacht. Zonet de dierenarts gebeld en deze had het ook niet verwacht. Hij dacht ook dat Dommel er wel bovenop zou komen...

Gelukkig heeft de dierenarts haar gister een pijnstiller gegeven en ik hoop dan ook dat ze niet heeft geleden. Lag er ook rustig bij. Was nog zacht en warm.

De dierenarts had nu wel zijn twijfels over wat het nu precies geweest is. vhs of vhd is het niet en de dierenarts dacht ook dat het niet de baarmoeder was. Dommel zou daar te jong voor zijn? Ik ga in ieder geval extra goed op ons andere konijn letten. Ze eet en drink gelukkig wel goed. Beetje aangeslagen vanochtend, maar dat is logisch natuurlijk. Zo'n beestje heeft heel goed door wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het hier toch even toevoegen... Nena was 2 toen ze overleden is tijdens castratie ivm baarmoederontsteking. Clicquot is met 8 maanden gecastreerd en had toen al een opgezette baarmoeder. Dat ze te jong was voor een baarmoederontsteking (maar ik denk eerder aan een tumor met zoveel bloed) klopt dus niet.

Ik denk dus echt niet dat het een darminfectie was, de symptomen kloppen niet en ik denk echt dat je DA zomaar een diagnose gegeven heeft... Feit dat ik ook na zoeken eigenlijk geen info vond en we dat hier op BB nog niet in die vorm gezien hebben zijn de voornaamste redenen voor mijn vermoeden,maar ik ben ook geen DA.

Desalnietemin denk ik dat geen enkele DA nog echt iets voor haar had kunnen doen. Vandaar dat ik hier gisterenavond ook niets van gezegd heb en ik niet heb aangeraden naar een andere DA te gaan...maar voor de toekomst is dit misschien handige info....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .