Ga naar inhoud

is het waar dat een konijn


sandra1

Aanbevolen berichten

is het waar dat een konijn geen biks hoeft te eten.volgens mijn las ik dat

net hier dat iemand in belgie bij een speciale konijn arts is geweest en die

zei dat een konijn geen biks hoeft te hebben alleen maar hooi en groenvoer geloof ik.maar ik kan jullie dit vertelen ik snap er helemaal niks

meer van- denk ik het goed tedoen om minder biks tegeven blijkt het ook niet goed tezijn.:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het inderdaad zo dat een konijn kan overleven zonder biks. Sterker nog: ik heb in de natuur nog nooit biks zien groeien. Ik denk zelfs dat het gezonder is om konijnen geen biks te geven en alleen groenvoer, hooi en water. Maar dan zul je wel precies moeten weten wat je geeft en hoeveel en in welke verhouding. Het grote voordeel van biks geven is dat je zeker weet dat je konijn alles binnen krijgt wat het nodig heeft. En als je een goed merk voert krijgt je konijn ook alles in de goede verhouding binnen (wat bij goedkope biks niet altijd het geval is denk ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: ik heb in de natuur nog nooit biks zien groeien. Ik denk zelfs dat het gezonder is om konijnen geen biks te geven en alleen groenvoer, hooi en water. Maar dan zul je wel precies moeten weten wat je geeft en hoeveel en in welke verhouding. Het grote voordeel van biks geven is dat je zeker weet dat je konijn alles binnen krijgt wat het nodig heeft. En als je een goed merk voert krijgt je konijn ook alles in de goede verhouding binnen (wat bij goedkope biks niet altijd het geval is denk ik).

Nee in de natuur groeit geen biks maar wel alle benodigdheden voor biks.

Een wild konijn weet exact wat die wel en niet moet eten en in welke mate om gezond te blijven.

Bij onze huiskonijnen is dit verdwenen en zelfs met groenvoer kunnen wij niet nabootsen wat er in de natuur gebeurd, omdat wij simpelweg niet weten wat en hoeveel een konijn in het wild exact eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Een konijn kan zonder biks leven, alleen is dat zeker niet aan te raden. Als het gewoon op 25 gram/kilo konijn wordt gehouden en met groenvoer en hooi is een konijn het gezondste. Knaagstenen en knabbelstaven niet geven!! Verder ligt het aan het soort bix, ss heeft een vrij groot volume, daar kan dus qua handjes meer van worden gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn is nu 9, en op een paar kleine ongemakjes zeer gezond. Hij heeft alleen nog nooit biks gegeten. Volgens mij lust ie het niet. Het konijn van de buren laat het trouwens ook altijd liggen. maar zolang hij gezond is ga ik hem op zijn oude dag ook niet dwingen. Verder eet hij wel veel groenvoer en hooi, en drinken doet ie ook erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .