Ga naar inhoud

Wat zijn Biks??!


Doophie&Nijntje

Aanbevolen berichten

Biks zijn droge konijnenkorrels. Bij biks is iedere staafje even groot en heeft de zelfde samenstelling.

Krijgen je konijnen gemengd voer, waar dus vanalles in zit, kan het zijn datje konijnen er alleen de lekkere dingen uit eten.

Daarnaast bevat gemengd voer ook veel onnnodige en soms zelf gevaarlijke ingredienten(zoals bijvoorbeeld stukjes mais).

Bij biks kan een konijn niet selectief eten omdat alles hetzelfde is en een biks korrel bevat alleen dat wat ze echt nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DROOGVOER

Biks (groene korrels) geniet de voorkeur boven gemengd voer. Reden hiervoor is dat konijnen bij gemengd voer snel geneigd zijn om de lekkere gekleurde dingen uit het voer te eten, en de groene korrels uit dat voer te laten liggen. Maar hier zitten juist de waardevolle voedingsstoffen in, die een konijn nodig heeft.

- Nog een reden is dat gemengd voer veel koolhydraten bevat, en het geven van te veel van dit voer kan leiden tot blindedarmproblemen, met als gevolg de bekende kwaal van aangekoekte ontlasting.

Van biks zijn verschillende kwaliteiten te koop, niet elk merk biks is goed. Meer info hierover is te vinden bij de voeranalyse

www.konijnen.nl

staat mischien wat in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeej! Nou, volgens mij heb ik dat al dan! Hahah, wat gek zeg. Ik heb idd ook saai droogvoer. Mijn konijnen komen allebei van de opvang en daar adviseerde het ook. Maar ik wist niet dat ze het biks noemde.

Ik dacht dat het soort snoep was o.i.d.

In ieder geval, dankjewel weer!! (Wat is zo'n forum toch handiG!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het zelfde als jij! ze eet wel eerst de ss op.. waar er meestal maar een stuk of 4-5 van inzitten ;)

en de ss gebruik ik soms als een soort beloning :)

en ja groente probeer ik elke dag af te wisselen maar met 1 konijn gaan sommige dingen niet zo snel op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .