Ga naar inhoud

maak ik me onterecht zorgen?


merelvandijke

Aanbevolen berichten

ik vond net dit in charlie's hok, het ziek er uit als bloed! ik weet dat konijnenurine ook rood kan zijn, maar ik heb eraan geroken en het ruikt niet naar urine. ik dacht eerst aan een gescheurd nageltje, maar ik mag aan al zijn pootjes zitten. ik mag hem niet oppakken want dan raakt hij in paniek, en toen ik aan zijn kontje voelde voelde ik wel een keuteltje dat maar half naar buiten hing, kan dat er mee te maken hebben?

1_konijn.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er idd bloed uit....lijkt alleszins niet op urine, die is wel vaak van oranje naar bordeauxrood,maar dit het ik nog nooit gezien...van een nageltje lijkt het ook erg veel bloed...

Gaat het om een ram?

Ik zou er morgen meteen mee naar de DA gaan. Hij eet en keutelt nu nog wel? Is actief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het voor bloed best wel (knal)rood, maar goed dat ik dat vind zegt natuurlijk niets. Ik heb een aantal keren gehad bij mijn konijnen (en andere dieren)dat ze een nageltje er helemaal uit hadden. Door verkeerd springen etc. En dat bloed heel erg! Dus mss nog eens kijken of dat het is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een voedster zou zijn zou ik denken aan blaas of baarmoeder maar bij een ram? Misschien heeft hij toch ergens een wondje...

Ja, baarmoederontsteking kunnen we denk ik uitsluiten in dat geval :lol:

Kan een ram geen blaasontsteking krijgen dan? Jawel toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet echt op bloed lijken, maar dat kan ook aan de foto (of mijn monitor) liggen. Heb je het weggegooid of bewaard? Want als het bloed is, gaat het vrij snel verkleuren. Het wordt dan bruiner. Denk maar aan bijvoorbeeld een pleister met oud bloed erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zit er wat rood zaagsel tussen het gewone zaagsel, dat is gewoon inkt. Daar vind ik het op lijken. Ik kan niet goed zien of het hooi ook rood is.

Als je denkt dat het bloed is, inderdaad even langs de DA.

Dan lijkt het me toch dat dat al opviel toen het hok verschoond werd? Dat zou je toch moeten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .