Ga naar inhoud

Wat eet (eten) jou konijn (konijnen) vandaag?


Ingrid M

Aanbevolen berichten

vandaag hebben ze gehad (minder varieerend dan normaal):

16 andijvi blaadjes

2 lange stuks bleekselderie

5 keer wortelloof

2 schijfjes wortels

4 dikke schijven komkommer

een paar plukken hooi

160gram biks (voor Breezer, franse hangoor)

en onbeperkt biks voor Konijn (dwerg). Zij vreet niet vol en eet redelijk goed hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

mijn konijntje hebben geluk deze week, mijn moeder heeft heeel veel lekker fruit gehaald :)

ze krijgen elke ochtend en avond een handje biks, altijd hooi (charlie kruidenhooi, pepermunt, want dat vind hij zo lekker :) )

en verder hebben ze vandaag peterselie, andijvie, wortel en loof gehad, en smullen ze ook regelmatig van druifjes en frambozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even denken:

-biks

-witlof

-wortel

-hooi (kruiden)

-knaagballetje (datzelfde spul wat aan een knaagstok zit, maar dan als een klein balletje)

-droog brood

-een plantje, peterselie dit keer

-gras, wat ze zelf op hun stuk gras in de ren kunnen oppeuzelen

-madeliefjes die tussen het gras zitten

-sla

en natuurlijk is hun flesje met water altijd gevuld

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit topic een week eerder ontdekt had, had ik kunnen plaatsen: NIKS... maar goed.. dat is gelukkig niet meer zo!

- vier blaadjes witlof

- een klein beetje rucola

- een aantal takjes wortelloof

- hooi (naturel)

- hooi (kruiden/paardebloem)

- Beaphar Care+

- dwangvoeding: biogarde met critical care

dat laatste telkens minder gelukkig, en het is niet zo zeer dwangvoeding meer, want hij eet het graag op. 't is meer 'bijvoeding'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raylaatje, ik geef mijn konijn 1 stukje brood, ter grootte van een postzegel elke ochtend. Dat gaat goed en zoete dingen, die geef ik met mate.

Vandaag krijgt ie: stukje brood, witlof, paksoi, hooi, stro, water.

Moet nog zoeken naar een andere groente die hij kan verdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al meerdere konijnen gehad toen de laatste is dood gegaan heb ik zo gehuild...thuis bij mijn ouders in Zeeland liep mijn konijn overal(behoorlijk groot erf) los en liep hij nooit weg,nu ik in Den Haag woon kan ze enkel lopen en rennen in haar grote ren die ze pas heeft,geweldig vind ze dat:lol:!!!

Qua eten heb ik mijn andere konijnen altijd alles gegeven wat in huis was te halen op een of andere manier ben ik nu meer aan het opletten op alles bij fleurtje.Ik laat ze nu ook inenten over enkele weken en kijk wat ze wel en niet mag eten.

Ze eet dagelijk heel de dag door hooi,

Ze eet beetje van haar stro,

Ze eet een aardbei of vandaag een druif zonder pit,(verschillend)

haar gemengde voer,met biks,

een knaagstok met noten.

Een stukje krentebol.

aangepast door miekie0484
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen krijgen elke ochtend een beetje biks. Voor dat ik ga slapen krijgen ze nog een paar biks en groenvoer. Hooi hebben ze altijd tot hun beschikking en twee keer in de week geef ik ze een hard stukje brood of een cracker. Tussendoor krijgen ze wel eens wat basilicum of peterselie. Ik verras ze steeds weer met iets nieuws. S'morgens krijgen ze ook wel eens een stukje appel of peer. In iedergeval krijgen ze dagelijks naast hun biks en hooi altijd groenvoer en/of fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje...

Hoe komt het eigenlijk dat velen van jullie brood geven aan het konijn? Ik lees overal dat dit niet goed is voor een konijn omdat ze dit niet kunnen verteren of iets in die aard. Of is het allemaal zo erg niet?

Ik heb mijn ma er echt moeten van overtuigen om geen brood meer te geven aan de konijnen (deze van nu hebben het nog nooit gekregen, maar onze vroegere konijntjes kregen het wel af en toe). Eigenlijk hebben mijn vroegere konijnen er ook nooit echt last van gehad, maar hoe zit het nu precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .