Ga naar inhoud

Diaree


Emsaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Toen ik terug kwam van schoolkamp (vorige week) had Nichi diaree. Het was voor het eerst en het kwam omdat ze het voer van Doetchie had gehad. Nou heeft ze geen diaree meer en het was maar 1-malig.

Ik vind nu alleen wel dat ze behoorlijk stinkt. Is het misschien verstandig om haar te wassen? Zo ja, moet ik haar dan gewoon met baby-shampoo wassen?

Ik ben blij dat de diaree al lang over is en haar kont is verder ook niet vies. Maar de stank is wel vervelend.

Groetjes Emma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haar idd kunnen wassen met lauw water. Niet te hoog natuurlijk. Volgens mij bestaat er ook speciale zeep voor konijntjes ( weet niet zeker ). Ik heb ook een keer geprobeert mijn konijntje te wassen, ook een teddy dwerg.. Alleen madam vond het niet echt fijn. Iniedergeval succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haar idd kunnen wassen met lauw water. Niet te hoog natuurlijk. Volgens mij bestaat er ook speciale zeep voor konijntjes ( weet niet zeker ). Ik heb ook een keer geprobeert mijn konijntje te wassen, ook een teddy dwerg.. Alleen madam vond het niet echt fijn. Iniedergeval succes.

Hmm, oke, maar baby shampoo zou ook kunnen?

Bedankt trouwens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je haar al wilt wassen zou ik het doen met badedas. en dan niet de badedas douche versie maar de pure badedas.

weet je zeker dat de geur van de diarree komt en ze niet gewoon aan t sproeien is?

voor je een teddy gaat wassen zou ik me toch wel twee keer bedenken.... het zal heel lang duren eer ze weer droog is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

teddy's wassen is niet zo makkelijk als dat het lijkt.

De haren gaan daarbij heel snel in de klit als je het wast en je zal haar droog moeten fohnen en dus goed daarbij moeten kammen om te ontklitten.

Ik zou dus alleen aan wassen beginnen als je zeker weet dat haar vacht de oorzaak is van de stank, anders absoluut niet.

Bovendien prefereer ik dan knippen boven wassen aangezien wassen lang niet zo gemakkelijk is.

Ik vind het trouwens wel raar dat ze zo stinkt, weet je zeker dat er niet nog een wond onder haar haar zit ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dr nog eens goed controleren. Als haar vacht stinkt maar er zit geen viezigheid in vraag ik me af hoe het dan zo kan stinken. Dus toch nog even controleren op poep of een wond oid. Stel dat er iets zit en er komen vliegen bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .