Ga naar inhoud

Nazorg castratie


Lysanne

Aanbevolen berichten

Aangeraden wordt het hok te bedekken met handdoekken na de castratie ivm de wond die kan infecteren etc.

Nu is mijn vraag, hoelang moet dit? Alfie is maandag gecastreerd en maakt een bende van het hok. Verder stinkt het, kan ik niet beter het hok verschonen en gewone bodembedekking er weer in doen??

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hij is maandag gecastreerd, ze zeiden tegen mij 5 dagen dan zou het wondje al dicht zijn. Ik heb steeds schone doeken gelegd, want het toilet kon ook niet ivm de houtvezel en stro die dan in zijn wondje kon prikken, dus had het toilet gevuld met stukjes papier. Maar meneer at die weer op, dus toen heb ik er wat oude doeken in gedaan. bv. stukjes oud laken, handdoeken ect.

En idd als je steeds hetzelfde doekje erin laat dan gaat het ruiken, maar het hok verschonen dat zou ik zeker doen, maar of ik nu al bodembedekking zou doen, nee is nog te vroeg. Ik zou wachten tot zondag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ram ging juist op het hooi zitten toen hij was gecastreerd :s. Terwijl ik verder alleen doeken in zijn kooi had liggen en krantenknipsels in zijn wc....Ik heb het volgens mij ook 5 tot 7 dagen op die manier gedaan en daarna terug naar gewone bodem bedekking, weet het alleen niet helemaal zeker meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat gin bij de castratie van mijn voedster vorige week wel anders. Ze zat bij de dierenarts gewoon in haar reiskooi, gevuld met hooi. Thuis had ik een kooi staan met kranten en deels hooi. Daar ging ze ook weer in het hooi zitten.

Iets meer dan 24 uur later zat ze alweer in haar eigen kooi, met vla, hooi en stro. Van de assistente mocht dat gewoon, als we haar de 1e nacht maar binnenhielden ivm de kou.

Dieuwertje herstelt trouwens wel heel snel, als ik dat vergelijk met andere verhalen hier op het forum. Ze at al vrij snel weer en rende de volgende dag alweer vrolijk rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

De doeken worden bij mij ook gewoon aan de kant gegooid. Ga morgen hok weer ombouwen, doeken eruit, hooi dr in.. merk inmiddels vooruitgang... Medicijnen neemt ze echt niet meer aan maar die waren uit voorzorg dat de wond niet gaat ontsteken.

Ze zat erg slecht, nu weer wat beter, witlof gaat er in, snoepjes neemt ze weer aan. Gister kwam ze dr hok uit om vervolgens niet meer terug te willen.. :) Hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .