Ga naar inhoud

Doet hij dit uit frustratie?


A&J

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had al een topic geopend om te vragen of het bijten (beter gezegd; happen) van onze Franse Hangoor (een ram van 5 maanden) te maken had met agressie.. Het is namelijk 2 keer voorgekomen dat hij naar mij hapte.. Daarna kwam ik tot het besef dat ik op dat moment een takje peterselie in me hand had, en dat hij daarom perongeluk in me arm en vinger hapte, omdat hij iets lekkers altijd heel snel wil aanpakken..

Maar vanochtend hapte hij dus weer, zonder dat ik iets lekkers in me hand had.. Ik maakte 'sochtends zijn kooi open om zijn voerbak bij te vullen en hem even te aaien (ik kon hem er niet uithalen, want we stonden op het punt om naar de stad te gaan) en hij probeerde de hele tijd via de bovenkant eruit te klimmen.. Ik hield dat uiteraard tegen, aangezien ik hem niet los wil laten lopen als wij er niet zijn.. Dus het leek wel alsof het hem frustreerde dat hij er niet uit mocht, en toen beet hij me ineens weer! Bijten wil ik het opzich niet noemen, want het doet niet echt pijn, het is meer een soort van happen..

Ik heb toen duidelijk 'Nee' gezegd, hem in zijn nekvel gepakt en over zijn kont gewreven.. En daarna heb ik de kooi dichtgedaan en zijn we weggegaan..

Nu vraag ik me af waarom hij dit doet.. Hij vind het geweldig om los te lopen en geknuffeld te worden (het is echt een ontzettend lieve knuffel) dus hij wilt er natuurlijk ook het liefst de hele dag uit.. Onze vorige Franse Hangoor liep letterlijk de hele dag (behalve 'snachts) los (zelfs als we even weg moesten) maar dat was ook een oud beestje die niks anders deed als onder de tafel slapen.. Bij deze wil ik het langzaam opbouwen, verdeeld over de dag een aantal uurtjes eruit, en dan steeds wat langer..

Maar goed, hij vind het dus geweldig om los te lopen, en lijkt er behoorlijk chagrijnig van te worden als hij er niet uit mag wanneer hij dat wil.. Kan dit de reden zijn dat hij in zulke situaties naar mij hapt? Want ik mag wel gewoon aan de spullen in zijn kooi zitten..

aangepast door A&J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broertjes konijn wil mij ook wel eens zachtjes "happen". Normaal gesproken zijn we de dikste maatjes.. maar als ik z'n nagels heb geknipt.. of hem gewassen heb terwijl meneer daarvoor net druk met iets anders bezig was.. dan wil hij daarna wel een laten weten dat hij het er niet mee eens is geweest.. Dan pakt ie m'n shirt of broek eventjes beet.. of schraapt met z'n tandjes langs m'n buik of been of iets.. en vervolgens weet ie niet hoe snel ie weg moet wezen..

Na een uur is ie het meestal wel vergeten en dan is ie wel weer op te pakken.. maar daarvoor... Berg je dan maar! :blink: Ik weet niet of dat hetzelfde is.. Gezien hij normaal altijd zo makkelijk is dat hij gewoon achter je aan hupst enzow.. Maar misschien dat je er iets in herkent?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anouk; Dat dacht ik eerst ook, maar hij wist duidelijk dat ik niks lekkers in me handen had, aangezien ik hem eerst aan het aaien was.. Op een gegeven moment probeerde hij telkens uit de kooi te klimmen (hij werd ook helemaal druk) en toen hij in de gaten kreeg dat ik hem er niet uit liet, hapte hij me.. Het leek er duidelijk op alsof hij geirriteerd of gefrustreerd was omdat hij zijn kooi niet uit mocht, en dat op mij afreageerde..

@Plumeau; Ik moest wel even lachen om je reactie, want je schrijft het zo grappig.. Ik zie het helemaal voor me dat hij laat merken dat hij het er niet mee eens was, en vervolgens snel maakt dat ie wegkomt, hahaha.. Misschien wil die van ons ook op deze manier duidelijk maken dat hij het er niet mee eens is dat hij er niet uit mag (wanneer hij dat wil) Want hij begint dan druk op en neer te huppelen zovan; 'Waar kan ik eruit?!' En als hij merkt dat hij er (nog) niet uit mag, hapt hij.. Of naja, dat is me inmiddels 3 keer overkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het toch wat ik zelf dacht.. Het irriteerde hem dus dat hij er niet uit mocht.. Maar ik moet dat gedrag wel blijven afremmen neem ik aan? Want als ik dit toelaat, zal hij het steeds vaker gaan doen wanneer hij zijn zin niet krijgt.. Moet ik hem gewoon bij zijn nekvel pakken en over zijn kont wrijven, of zijn er met dit soort dingen andere manieren? Aangezien dit volgens mij niks te maken heeft met dominantie, of toch wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .