Ga naar inhoud

steralizeren


coole flipie

Aanbevolen berichten

mijn konijntsjes:bunny: vechten de hele tijd en als je ze wil pakken moet dat

met handschoenen anders krabben en bijten ze je het is niet meer leuk.

daarom ga ik ze steralizeren en dan maar hopen dat het beter zal gaan.

alleen kunnen ze aan de steralizatie dood gaan.:rip:

het is wel heel duur maar we hebben nu al gekozen ik vind het echt moeilijk maar ik hoop ze weer terug te zien:hi::love::bunny:

toch zou ik ook willen weten wat jullie keuze zou zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

STERILISEREN

Nederlands schrijven is niet moeilijk, waarom wijst niemand van de mods hierop!!!

jongeren leren over konijnen, maar aub leer ze ook fatsoenlijk schrijven!

Gelukkig maar, dat jij er dan was ! :bunny2:

Al had het iets minder schreeuwend gemogen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat dit over 2 voedsters gaat.. Reageren ze alleen zo naar jou of ook naar elkaar? Steriliseren kan helpen om dit gedrag van voedsters te verhelpen. Mijn voedster is gecastreerd (dus alles eruit, baarmoeder eileiders etc) en ze is echt een stuk rustiger geworden. Als ze alleen zo naar elkaar reageren is het misschien een optie om er een gecastreerde ram bij te nemen om de hormonen van de dames in bedwang te houden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram is gecastreerd en de dames zijn nog 'onbewerkt', resultaat:

mijn ram trekt zich niets aan van de dames en laat ze bijna alles toe, de dames echter kunnen niets van elkaar verdragen en willen allemaal aandacht van mijn ram. Ik ben sterk aan het overwegen om ze alle drie te laten steriliseren.

Als sterilisatie bij de dames hetzelfde effect heeft als castratie bij de man zal ik dol gelukkig zijn, en ik denk dat mijn knagers er ook gelukkiger door gaan worden. De situatie is nu soms echt niet te houden.

Het risico dat ze sterft tijdens de behandeling moet je er gewoon bij nemen, als je het niet doet, dan gaan ze misschien elkaar zodanig 'pesten' dat er uiteindelijk ook een ten onder gaat. De kans op baarmoeder kanker is ook heel groot bij konijnen, en sterilisatie kan dat ook voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

STERILISEREN

Nederlands schrijven is niet moeilijk, waarom wijst niemand van de mods hierop!!!

jongeren leren over konijnen, maar aub leer ze ook fatsoenlijk schrijven!

Uhm.. tja.. excuus.. :$ Ik had m'n gewoon klakkeloos overgenomen.. Beetje suf! Zal er voortaan beter op letten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .