Ga naar inhoud

Gebroken voorpootje...


Bo&Isa

Aanbevolen berichten

Bo heeft afgelopen woensdag haar voorpootje gebroken. Ik ben uiteraard naar de DA geweest en uit de foto's bleek dat ze een nette breuk heeft. Hokrust is dus het advies, en ze lijkt zich daar goed aan te houden. Ik vind het verschrikkelijk haar zo te zien, met haar pootje keurig omhoog gehouden. Ze lijkt niet echt pijn te hebben, ze eet en drinkt gewoon door (en hóe! :blink:). Ze krijgt uiteraard wel pijnstillers.

Ik weet alleen niet zo goed of ik Isa bij haar moet laten zitten. Ik houd ze het liefst samen, maar dat betekent dat ze allebei opgesloten zitten. Hoe lang blijft dat goed gaan! Ik kan er niet zo goed van slapen, ben bang dat ze gaan vechten, hoewel ik daar tot nu toe niks van heb gezien. Ik heb uiteraard wel ruimte om ze apart te zetten, maar als ik daar aan begin... Zou Bo niet vereenzamen dan? En waarschijnlijk kunnen ze dan niet meer terug bij elkaar; vier weken uit elkaar en het zijn voedsters... Wat een dilemma, ik hoop dat jullie een advies kunnen geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, inmiddels heb ik toch maar de beslissing genomen om ze semi apart te zetten. Isa begon Bo na te jagen, en ik wil echt geen risico lopen dat de nette breuk van Bo verandert in een open of niet rechte. Dus als tussenoplossing heb ik Bo in haar reismand in het hok gezet. Op die manier kunnen ze elkaar zien en ruiken (min of meer dan) en hoop ik dat het hok ook nog een beetje van Bo blijft. Comfortabel is het niet, maar wat zijn drie weken op een konijnenleven als ze daarna weer een volledig herstelt pootje heeft?

Ik hoop dat ik een goede beslissing heb genomen! Zo niet, dan hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat zielig:( Ik heb een van mijn konijnen een tijdje gescheiden van de andere konijnen gehouden, omdat ze aan een wondje van haar knaagden. Ze waren daarna wel wat terretoriaal naar elkaar toe, maar omdat ze veel ruimte hebben waren ze snel weer onafscheidelijk. Maarja, dan moet je wel een grote ren hebben.. Ik vroeg mij af of de reismand niet een beetje erg klein is voor het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is wel klein... Maar als ik haar meer ruimte geef blijft ze lopen en op deze manier kan ik ze samen in het hok houden. Het is alleen de eerste weken hoor, zodra de breuk begint te helen krijgt ze meer ruimte. Ideaal is het niet, het is gelukkig tijdelijk. Overigens weegt ze 1600 gram, dus het is niet zo dat ik een reus in een reismand houd. Ik vind het ook allemaal maar moeilijke beslissingen, en ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Gelukkig kan ik dus hier om raad en meningen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .