Ga naar inhoud

Hoe leer ik bijten af?


Sibelle

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik heb nu bijna 2 weken geleden een konijntje gekocht, Lola. ze is nu ongeveer 8 weken oud en heel erg speels. Overdag zit ze in haar kooi en als ik of mijn vriend thuis zijn dan gaat de kooi op de grond, deurtje open en mag ze lekker door de kamer sjeezen. Het is een pittig konijntje, echt geen knuffelkont, maar wel nieuwsgierig en ze komt tussen het spelen door altijd even aan je snuffelen. Ook als je je hand naar haar uitsteekt komt ze er aan ruiken en als ze niet te druk bezig is met rennen laat ze zich ook aaien. Ze springt zelf wel eens op de bank om beter aan je te kunnen ruiken!

Maaaaaaaar ze is ook een knager, en zit ook graag aan je kleren te knagen en soms zit daar wel eens een stukje huid tussen... ook ziet ze soms je vinger wel eens als knaagstang. Ik wil haar dit zo snel mogelijk afleren, omdat ze nu nog zo klein is tollereer je mss iets meer, maar ik wil het echt niet hebben. Toen mijn vriend haar gisteren beet had beet ze hem in zijn vinger, maar eigenlijk vond ik dat een beetje zijn eigen schuld...

Hoe leer je het beste een konijn het bijten af? Ik wil haar liever niet slaan of bang maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze al volwassen en alles is leuk om in te bijten. Ik probeer het ook door nee te roepen maar helaas luisteren ze daar bij mij niet naar. Wat wel werkt bij die 2 van mij is even in je handen klappen. Meestal schrikken ze van dat geluid en rennen ze bij het bijt object weg. Hierdoor hoef ik nu maar een keer in mijn handen te klappen en ze weten al hoe laat het is hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar van Heleen, ik klap ook hard op mijn handen en daar schrikken ze van en houden dan effe op. Maar ik heb mijn kont nog niet gekeerd en ze gaan weer verder. Maar soms helpt het echt.

Ze knagen verdorie de hele konijnnenflat aan gort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .