Ga naar inhoud

Jeff eet deze ochtend niet


PeterV

Aanbevolen berichten

Toen ik deze morgen de kom groenvoer in de ren zette bleef Jeff in het nachthok zitten, terwijl Witje en Grijsje direct kwamen eten. Een uurtje later ben ik nog eens gaan kijken en Jeff zat nog altijd in het nachthok. Toen heb ik geprobeerd om hem peterselie of iets anders te doen eten, maar hij duwt mijn hand weg of draait zich om. Toen is hij naar de ren gelopen en ging naast Grijsje en Witje zitten, die aan het eten waren, maar hij zat daar zonder te eten.

Er ligt ook veel haar van Jeff in het hok, meer dan normaal. Kan het zijn dat hij ruift en dat z'n eetlust daardoor minder is of zo? Of zou het door de regen komen? Het is hier al uren aan het regenen!

Ik ben er niet gerust in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet wat het kan zijn, maar ik zou hem in ieder geval nu goed in de gaten houden! Is er ook iets wat hij echt super lekker vindt? Dan zou je dat misschien nog kunnen proberen.

Ik zou nog eventjes afwachten (en niet panieken), maar niet te lang natuurlijk!

Als je het niet vertrouwt: bel dan de dierenarts. Liever een keer te vaak bellen, dan dat het te laat is.

Maar het kan best zijn dat ie tegen de middag misschien wel begint te eten.

veel succes en goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het niet vertrouwt gewoon ff langs de dieren arts gaan ,als er meer haar ligt dan voorheen ,zouden ze dan meschien ook ruzie gehad kunnen hebben ?

of indd verharing .ik zou voor de zekerheid toch maar naar de diere arts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Peter , ik som een beetje symptomen op...als je die herkent in Jef...naar de DA...

-slapper dan gewoonlijk: probeer hem op te pakken..is dat makkelijk of protesteerd hij...eens je hem vast hebt...laat hij zich hangen?

-enkel bewegen als het nodig is, dus als je hem ergens onderuit wil jagen bv, onmiddellijk ergens anders gaan liggen, zonder een omweg te maken.

-ineen gedoken zitten

-onrustig liggen, vaak van positie veranderen

-staart omhoog houden

-erg koude oren

Neem een pillicht en ga is héél nauwkeurig de keutels bekijken...is alles normaal? Geen kleinere of donkere of parels of met veel haar bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips!

Ik heb geen risico genomen en ben met Jeff naar de DA gereden. Er is hier op 500m van ons huis een grote praktijk. Jeff heeft een grote punt aan één van zijn tanden en dat duwt in z'n kaakbeen. Ze brengen hem straks onder narcose en gaan die punt er af halen. Rond 14u mag ik eens bellen. Als alles goed gaat mag hij rond 17u terug naar huis komen.

Pfff ik ben echt blij dat het mij was opgevallen dat hij niet wou eten! Met dat regenweer ga je niet constant naar de buitenren gaan kijken hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is lastig als ze buiten zitten.

Ik zie A en A in de buitenren van aan mijn bureau en Arthur zit al de tweede dag steeds op hetzelfde plekje te suffen. Maar hij eet wel en als ik hem pak, is hij even hard aan het spartelen als anders. Ik zie hem nu zijn BDK opeten :)

Maar goed dat je zo snel naar de DA geweest bent. Zal wel zenuwslopend worden straks.

Veel moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeff is nooit echt levendig. Volgens de opvang waar hij vandaan komt is hij altijd al liever lui dan moe geweest. We hebben hem nog maar 2 weken, daarom heb ik geen idee of dit z'n normale doen is of niet!

Waarschijnlijk komt dat dus door die punt aan z'n tand hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het op zijn kiezen?

Goed dat je er op tijd bij bent, hopelijk heb je zo ook een ontsteking kunnen vermijden, zal zijn herstel veel sneller maken.

En dan ga je hem aan het hooi eten moeten krijgen...véél hooi om dat in de toekomst te vermijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft ook gezegd dat hij veel hooi moet eten! De kans was groot dat hij aan de andere kant van z'n gebit ook zo'n punt had, maar de DA wou nu niet kijken omdat Jeff al stress genoeg had! Ze gingen heel z'n gebit checken onder narcose. Waarschijnlijk heeft hij daar vroeger ook al last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, Peter, het is GOED dat dat nu gebeurt...anders was hij er misschien niet meer geweest als je weer thuis kwam...NU is dit probleem perfect op te lossen!

Ik gebruik dezelfde woorden als Zaza naar me schreef toen ik vorige week mijn twijfel uitdrukte dat als Clicquot ziek was geworden als ik een paar dagen weg was, ze er niet meer zou zijn en dat ik bang ben dat dat ooit eens gaat gebeuren...

"het heeft zo moeten zijn..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .