Ga naar inhoud

sperzie bonen!?


Mutsie

Aanbevolen berichten

mijn moeder heeft sperzie bonen gegeven aan de konijnen. Dus ik heb net meteen gekeken of het giftig was of niet. En ik zag idd bij de lijst van giftige planten bonen staan. HELP Wat moet ik nou doen? Sukkel en Muts hebben alles al opgegeten en bij Speedy heb wat er nog lag eruit gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vroeg het net aan me moeder het zijn er gelukkig niet heel veel denk ik. Sukkel en Muts hebben er samen 6 en Speedy had er 3 of 4. Dus Speedy heeft er of 1tje op of helemaal niks. Ik denk dat Sukkel er misschien wel last van zal krijgen want die heeft best gevoelige darmen. Ik hou ze goed in de gaten houden. Als ik merk dat het niet goed met ze gaat moet ik dan naar de DA of moet ik iets in huis halen voor ze. Ik zag bij die lijst ook staan dat ik ze dan norit ofzo kan geven? zal ik dat dan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, even kijken.. Ik weet niet precies welke uitwerking sperziebonen op konijnen hebben.. Als ze diarree krijgen kan je hooithee maken, en misschien de da bellen voor de zekerheid kan geen kwaad..

Ik weet niet of norit ook gebruikt wordt tegen diarree?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norit zou ik zelf nooit aan mijn konijnen geven, als je te veel geeft kan dat rampzalige gevolgen hebben. Mocht er ooit een situatie zijn waarin norit misschien nodig is, ga ik liever met spoed naar de dierenarts.

Wat je in huis zou kunnen halen is simethicon (te koop als aeropax of equate), dit is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Het is een mensenmedicijn, maar werkt ook heel goed bij konijnen met gas. Het is goed om in huis te hebben voor het geval dat een van je konijnen ooit gas krijgt, het heeft al menig konijn het leven gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan zal nog even aeropax of equate in huis halen.

Speedy heeft al 3 keer een gasaanval gehad en ben me de eerste keer echt helemaal rot geschrokken. Zo stil lag tie te piepen echt zielig gewoon. Ik wist niet dat ze er ook dood aan konden gaan. Gelukkig is het niet zover gekomen. Ik ga ze zeker goed in de gaten houden.

Ik zal dan maar geen norit in huis halen en als het niet goed gaat met ze dan bel ik gewoon de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben vandaag en gisteren nog gehad en ze lopen vrolijk rond, maar ik geef alleen de achterkantjes. niet de boon zelf, als we ze eten snijd mijn moeder het 'kontje en het hoofdje' er van af en dat zijn dan ringetjes van 1 cm ofzo/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met Sammy en ik zou eigenlijk de mensen die zo'n dingen posten echt willen vragen om dat niet te doen. Als jullie je konijnen willen vergiftigen ,is dat jullie zaak, maar het ook nog aanraden hier, vind ik er echt over.

Ik was zoals sommige weten donderdagnacht bij de DA en die nam er een boek voor DA'en bij ivm konijnengeneeskunde. Ze zei me op een gegeven moment ivm vezels een groentepapje en ze dacht aan groene bonen want daar zitten heel veel vezels in. Ik zei haar dat dat giftig was en ze bladerde verder en dat stond idd in haar boek. Er stonden 3 soorten giftige groenten in die konijnen absoluut niet mogen eten aardappel, ajuin en familie en BONEN.

Bonen staan zowat in elke lijst op het internet of in boeken met giftige planten voor konijnen. Dan vraag ik me af waarom iemand het in godsnaam aan zijn dieren zou willen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonen zijn rauw super giftig. Ik vergeet nooit mijn eerste stageplaats. Ik stond toen bij een kinderarts en er werd een klein meisje van ongeveer 13 maand binnengebracht. Volledig slap geen reactie op niet dus recht het ziekenhuis binnen , testen tdoen en niks kwam uit . Het kind ging serieus achteruit en het team was bang haar te verliezen. De dokter zat uiteindelijk nogmaals met de moeder te babbelen om héél de dag te overlopen waar ze met het kind geweest was en dergelijke. Toen vertelde de moeder opeens door haar snikken heen dat Ze 's avonds boontjes zat te kuisen en de kleine meid haar flink geholpen had.... een boontje kuisen een boontje in haar mond en zo verder. Ik heb nog nooit een kinderarts zo hard weten lopen naar de spoedafdeling. Het meisje is er door gekomen maar had mama haar in bed gestopt had ze 's morgens niet meer geleefd !!!!!!!!!!!!!!Geef jullie konijnen dus AUB GEEN BONEN !!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .