Ga naar inhoud

kieskeurig nijntje


haartoffee

Aanbevolen berichten

Mijn Snoes heeft totdat ze bij mij kwam niet/geen groenvoer of fruit gehad. Alleen peen is mij verteld. Nu wil ik overgaan naar wat gezonder.

Wortelloof *Vond ik de dag erna blindedarmkeutels*

Selderij *haalt ze de neus voorop*

Witlof *nah, omdat het moet*

appel *gaat*

banaan *jedenkt toch niet dat ik bij dat zachte spul in de buurt kom *

Wat mijn vraag Moet je die groenten steeds blijven aanbieden, ookal heb je na een paar keer nog niet de gewenste reactie? of moet ik mijn zoektocht vergroten? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wilt beginnen met het opvoeren van groenvoer begin je het beste met één soort tegelijk.

je neemt bijvoorbeeld witlof.... daarvan geef je een stukje ter grote van een postzegel.

gaat dit goed? dus je nijn heeft geen diarree ervan gekregen, geef je de dag erna een stukje van dubbel zo groot! en zo verder...

na een dag of vijf kun er een tweede groente aan voegen die je op dezelfde manier op bouwt.

het komt wel vaker voor dat konijnen de eerste dag de neus ervoor ophalen..... maar de aanhouder wint!

in het begin moesten mijn konijnen er ook niks van hebben maar als je stug enkele dagen achtereen hetzelfde blijft aanbieden eten ze er meestal uiteindelijk toch wel

van!

blinde darm keutels:

de blinde darm keutels behoren ze idd op te eten.

het darmstelsel van een konijn is er op gemaakt dat het altijd voedingsstoffen tot zijn beschikking heeft.

dit is vanuit het "wild"zo gekomen. een konijn in het wild moet ten alle tijden op de vlucht kunnen slaan maar wel eten tot zijn beschikking hebben.

het voedsel wat een konijn eet kan maar voor een deel verteerd worden. de voedingsstoffen die ze niet kunnen verteren komen er in die blindedarmkeutels uit.

deze bevatten allemaal voorverteerde voedingsstoffen.

door ze weer op te eten vullen ze hun voedingsstoffen aan en krijgen ze dus alles binnen wat ze binnen zouden moeten krijgen!

als konijnen die keutels laten liggen kan het zijn dat ze een teveel aan brok krijgen....

hoeveel brokken geef je je konijn? wat weegt hij? en hoe oud is je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook even duren voor ze iets lekker vinden, misschien moeten ze het leren kennen. Hier aten ze eerst ook geen bleekselderij en wortel, en nu....ze eten bijna je vingers erbij op! :)

Nu ik dat lees: Grijsje en Witje moesten in het begin ook niks van wortel weten. Ik dacht al: "dat kan toch niet, konijnen die geen wortels lusten..." Enkele dagen later waren wij geraspte worteltjes aan het eten en toen heb ik ze daar een beetje van gegeven en dat aten ze direct op! Daarna zijn ze stilaan wortel beginnen te eten! Je kan de wortel best in de lengte doorsnijden. Maar ik geef het ze maar een paar keer per week, want wortel is een dikmaker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wilt beginnen met het opvoeren van groenvoer begin je het beste met één soort tegelijk.

je neemt bijvoorbeeld witlof.... daarvan geef je een stukje ter grote van een postzegel.

gaat dit goed? dus je nijn heeft geen diarree ervan gekregen, geef je de dag erna een stukje van dubbel zo groot! en zo verder...

na een dag of vijf kun er een tweede groente aan voegen die je op dezelfde manier op bouwt.

het komt wel vaker voor dat konijnen de eerste dag de neus ervoor ophalen..... maar de aanhouder wint!

in het begin moesten mijn konijnen er ook niks van hebben maar als je stug enkele dagen achtereen hetzelfde blijft aanbieden eten ze er meestal uiteindelijk toch wel

van!

blinde darm keutels:

de blinde darm keutels behoren ze idd op te eten.

het darmstelsel van een konijn is er op gemaakt dat het altijd voedingsstoffen tot zijn beschikking heeft.

dit is vanuit het "wild"zo gekomen. een konijn in het wild moet ten alle tijden op de vlucht kunnen slaan maar wel eten tot zijn beschikking hebben.

het voedsel wat een konijn eet kan maar voor een deel verteerd worden. de voedingsstoffen die ze niet kunnen verteren komen er in die blindedarmkeutels uit.

deze bevatten allemaal voorverteerde voedingsstoffen.

door ze weer op te eten vullen ze hun voedingsstoffen aan en krijgen ze dus alles binnen wat ze binnen zouden moeten krijgen!

als konijnen die keutels laten liggen kan het zijn dat ze een teveel aan brok krijgen....

hoeveel brokken geef je je konijn? wat weegt hij? en hoe oud is je konijn?

sorry voor de late reactie *lag ziek te wezen*

Ze kreeg eerst gemengd voer. nu ben ik aan het mengen met biks. Mijn konijn is nu 1 jaar en ik geef 75 gram gemixed biks dus en savonds is dit altijd op. daarnaast elke dag hoi in ruif en een lekkere pluk in hok.:bounce: Sinds kort is ze helemaal weg van andyvie dus dat ben ik nu aan het opbouwen.

Haar preciese gewicht weet ik niet. Want mevrouw laat zich niet optillen. iemand tips om toch te wegen?

Aaien gaat ook op haar voorwaarden. *eerst achter me huppen. ik op grond zitten en dan gaat mevrouw sindskort naast meliggen lekker languit en dan mag ik aaien. als ik zou aaien als ze langs hupt schrikt ze heel erg.

verder speelt ze graag in zo een grote albertheyn shoppingbag. ik doe haar kussentje daarin. Ze vind het heerlijk om de tas dan om tegooien en dan van binnen zitten graven op dat kussentje. *kraakt geweldig natuurlijk:bunny3:9

aangepast door haartoffee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .