Ga naar inhoud

grommen en aanvallen.


poepie

Aanbevolen berichten

hallo mijn naam is Carmen en ik heb samen met mijn vriend een dwerg vosje.

Alleen heb ik een vraag.

Al sinds dat we haar hebben nu bijna een jaar gromt ze als we bij haar in de kooi komen of in de buurt. Ook valt ze ons dan met de voorpoten aan.

Sinds een paar weken heeft ze een groot buitenhok gekregen en is het nog erger geworden. we moeten haar nu zelfs al oppakken met een ovenhandschoen anders bijt ze.

Ik zou nu heel graag willen vragen wat dit is en of dit misschien met eenzaamheid te maken heeft.

ik zou het fijn vinden als iemand mij kan vertellen wat dit is.

groetjes Carmen :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je toch een groot buitenhok hebt lijkt een vriendje erbij me sowieso een goed plan.

Je vriend heeft waarschijnlijk toch ook liever twee lieve konijnen dan één agressief konijn?

Niet dat het zeker is dat het zal helpen als je je konijn aan een mannetje koppelt, maar ik geloof dat dat voor de meeste konijnen sowieso het best is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt niet zomaar een konijntje erbij zetten....zo simpel ligt het helaas niet!

je zult op zoek moeten gaan naar een rammetje, die liefst, al gecastreerd is.

is het een ongecastreerde jonge ram kun je die niet eens koppelen aan je voedster voordat ie vier maanden is.....

is de ram niet gecastreerd zul je dit bij de dierwenarts moeten laten doen. de ram is na een castratie nog twee weken vruchtbaar!

dit alles is natuurljk om nestjes en zwangerschappen te voorkomen!

dan als je die ram gevonden hebt zul je de konijnen op neutraal terrein moeten koppelen aan mekaar....

best ga je dus, als je voor een vriendje voor je konijn wilt gaan, naar een konijnenopvang.

hier zitten meestal al gecatreerde rammen en word je geholpen bij de koppeling!

succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er idd 'wel wat voor over hebben' en zoveel mogelijk informatie lezen. Maar voor de problemen met je konijntje zou het misschien een goede oplossing zijn. Konijnen zijn samen veel gelukkiger dan alleen. jij woont toch ook liever samen met je vriend?! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde ook niet dat je er op goed geluk een ander konijn bij moet zetten, dat lijkt me niet zo slim :blink:.

Maar er is op deze site zoveel informatie te vinden over koppelen, ik neem aan dat je dat wel eerst zou lezen mocht je je vriend overgehaald hebben :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .