Ga naar inhoud

Kootje is Klootjes-loos


bloemmie29

Aanbevolen berichten

Hi all

mn bunnie-love Kootje is vandaag gecastreerd door de dierenarts. Daar was hij helemaal suffig en zat ie behoorlijk ineengedoken in het hok. (soooo siewig...)

thuis had ik hem meteen in de kamer gezet en ging hij een beetje rondhobsen. Hij heeft al wel wat groenvoer gegeten en ligt nu rustig in het zonnetje, alle vier van zich gestrekt te liggen....

nu vraag ik me af.. hoeveel moet hij eten? hij heeft al wel iets gegeten, maar als hij honger heeft dan komt hij toch wel vanzelf? hij heeft heel de kamer al 3x rondgehupst, dus het is niet dat hij lusteloos is...

verder heeft hij pijnstilling gehad na de operatie.

en de assistente wilde me erop wijzen dat zijn poepjes uit elkaar vielen en niet stevig, rond en donker waren. normaal zijn ze dat altijd wel, dus kan dit nu door de operatie komen of ...?

ben er een beetje onzeker over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah gelukkig dat de castratie goed gegaan is! Zo n ingreep is best stressvol voor het konijn (en baasje!), dus misschien dat hij daardoor wat zachtere ontlasting heeft? Toen mijn nijntjes gecastreerd waren kregen ze ook antibiotica waardor de dunne ontlasting kregen. Even in de gaten houden dat dit snel weer over gaat. Bij mij aten ze in het begin ook minder dan normaal, als ze maar wel wat eten. Je zegt dat hij ook levendig is dus veel pijn zal hij dan niet hebben. Konijnen met pijn willen vaak ook niet eten. Hooi eten is ook belangrijk om de keutels weer minder zacht te maken.

Als dit aanhoud zou ik gewoon weer contact met de DA opnemen voor de zekerheid. Heel veel succes en hopelijk is hij snel weer de oude!!!

Groetjes Heleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ heleen dank je wel voor je reactie...

hij kuiert wat rond en zit alweer aan het behang te knabbelen dus ik neem aan dat het wel okey is

zijn ontlasting is niet zacht ofzo. gewoon.. droog.. je kunt het gewoon zo fijn pletten en het valt uitelkaar alsof het alleen maar hooi is... de assistente gaf me een soort van "uitbrander" hierover, maar weet dat hij het normaal altijd goed heeft...dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh oke dan had ik het verkeerd begrepen hihi ik dacht juist dat je bedoelde dat de keutels te zacht waren. Maar goed, droge keutels zijn altijd beter dan natte toch? Als hij zich normaal gedraagd zoals altijd zal het wel goed zijn, en als hij weer helemaal normaal eet zoals altijd worden zijn keutels vast ook wel weer goed! Zo niet dan kan je sowieso contact met de DA opnemen. Heel veel succes en groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even een vraagje:

Kootje is dus afgelopen dinsdag geholpen en was vrij snel dus weer de oude..

alleen nu doet hij sinds vanavond iets wat hij daarvoor nog nooit gedaan heeft...

hij doet nu telkens halfslachtige pogingen om achterop kaatje te klimmen.

zou zn (weggehaalde) mannelijkheid nu ineens getriggert zijn of is dit een dominantie-iets? snap het niet helemaal en vraag me af wat er weggehaald is en wat er nog wel zit....

of is mn Kaatje nu "ineens" vruchtbaar geworden en merkt hij dat ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het duur zeker een maand voordat de hormonen uit het konijnenlijfje zijn. hij is na twee weken welliswaar niet meer vrichtbaar maar de hormoontjes zijn tochj nog aanwezig!

uit je verhaal maak ik op dat je ze gelijuk na de castratoie weer samen hebt gezet?

hoe oud zijn je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .