Ga naar inhoud

Dolce wordt vandaag gecastreerd!


Loesah

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn ventje net weggebracht voor castratie..

Echt zielig vond ik het :(

Maar ik heb een hele lieve DA gelukkig :$

Maar nu las ik dat je een buiten-konijn binnen moet houden na castratie.. Maar kan hij niet gewoon buiten blijven? Het is nu zo een mooi weer..

Ik heb een extra hok waar hij dadelijk lekker in kan en haal dadelijk nog wat peterselie en rucola voor als hij terug is :) zodat hij heeeel snel weer gaat eten :bounce: haha

maargoed, mijn vraag dus eigenlijk, moet hij persee binnen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, toen mijn konijn Junky werd gecastreerd heb ik hem ook een paar dagen in een binnenhok gehouden.

Bij mij zitten de konijnen ook heel het jaar buiten.

Voor een paar dagen is het echt geen ramp.

En niet vergeten dat je geen normale bodembedekking mag gebruiken, want dan kan de wond gaan ontsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes hoor!

En idd beter binnen houden,ondanks het warme weer. Bijkomende reden is dat je hem de volgende 2-3 dagen toch wel echt goed in de gaten moet houden dat hij goed eet en keuteld enzo. Binnen zie je veel sneller dat er iets niet pluis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is klaar en heb hem al opgehaald :)

Toen ik aan kwam zat hij al lekker te stampen en te hupsen in zijn reismand.. Lijkt net of er niks aan de hand is :)

Hij had ook al wat eten gekregen van de DA (weet niet of hij ervan gegeten had)

Maar echt super joh.. Echt net of er niks aan de hand is..

Hij heeft ook geen hechtingen.. ofzo..

Mja super :) ik geef hem zo wat groen, kijken wat hij daarmee doet :) en dan zal het verder wel oke gaan met hem :) hij zit helaas wel buiten, op kranten, beschut.. hij mocht niet naar binnen van mijn moeder..

Ik sta er nog steeds van te kijken.. echt geweldig.. er lijkt zo op het eerste gezicht niks met hem aan de hand :)

Vroeger hebben we een keer een konijn laten catreren en die was er 2-3 dagen van onderste boven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het zo goed is gegaan! Hopelijk gaat het met Knabbel ook zo!

Alhoewel...

Toen ik aan kwam zat hij al lekker te stampen en te hupsen in zijn reismand.. Lijkt net of er niks aan de hand is :)

Hij had ook al wat eten gekregen van de DA (weet niet of hij ervan gegeten had)

Maar echt super joh.. Echt net of er niks aan de hand is..

Hij heeft ook geen hechtingen.. ofzo..

...weet je wel zeker of de DA er überhaupt iets aan gedaan heeft? :tease:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha dat vroeg ik me ook af! haha

maar hij vroeg nog of ik ook een vrouwtje heb omdat ik dan 3 weken moet wachten met bij elkaar zetten. Dus ja dan denk ik niet dat het zijn bedoelling is dat ik weet met een nest kom te zitten:P

maar hij zei ook dat konijnen niet meer onder narcose gaan hiervoor dat het gewoon met gas word gedaan enz

en dat Dolce daarom al weer zo fris en fruitig was :)

ik zag touwens net wel dat dolce zijn pootjes iets wijder houdt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat alles goed is gegaan ,

mijn diere arts doet het wel met narcose nog ,maar daar mogen ze een nachtje overnachten ,om te kijken f alles goed,

ik heb der vanmogen nog ene gebracht voor castratie en mag om zes uur bellen hoe het gegaan is ,altijd heel spannend he

succes en beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja heb het foto verslag gezien :)

mja hij doet het echt goed, eet ook al paardenbloemblaadjes :)

en hij hupst als een gek rond.. hij zit nu in het kleine hok, met kranten, maar ik geloof niet dat hij daar lang kan blijven, gekkerd.. mja dan leg in in zijn eigen hok wel kranten enz.. kan hij daar hupsen, heeft hij wat meer ruime..

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) ja hij at zowieso niet zo ehm..in mijn bijzijn.. groen enz laat hij vaak ook ff liggen, maar hij at iets en dronk iets waar ik bij was.. dus dat wil wel wat zeggen, en zijn gedrag verder is niet anders dan anders :) ik aaide hem en meneer had al weer wat uit hangen.. sorry voor deze woorden..

Maar dat moet over 3 weken stukke minder zijn:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .