Ga naar inhoud

Chimsee schijnzwanger


Peacefull

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

die arme voedster van mij is zo schijnzwanger

al 2 weken een beetje graven enzo, en nu heeft ze Romeo 's hok gejat en is daar een meganest in aan t bouwen..echt heel groot , haarpluksels en al

ze wordt in juni 3, zo erg is het nog nooit geweest

woensdag heb ik een afspraak bij de DA , voor entingen en een check, toch maar eeens er over hebben , of wel of niet laten helpen

wat is jullie ervaring hiermee?

het is nu de derde keer dat ze schijnzwanger is , het duurt alleen lang deze keer

verder is ze normaal hoor...gewoon eten alleen nu met het nest bouwen wat minder drinken alles is goed..

grtz Saskia en nijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nijntjes zien er goed uit zei de DA , gezonde tandjes (pfffff) , mooie vacht, goed op gewicht

alleen hebben ze me geadviseerd om met Chimsee als ik haar wil laten helpen naar een andere DA te gaan die met gasnarcose werkt!

ze adviseerde me ook om nog heel ven af te wachten en kijken of ze nu echt van haar schijnzwnagerschap af is en hoe vaak hget terug komt, dus even een soort dagboekje bij houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm..van die gasnarcose is dubbel...

Nena is gestorven tijdens haar castratie met gasnarcose.

Clicquot heeft een normale narcose gehad en dat is goed gegaan.

Nu was Nena wel ziek en zwak en was net op gewicht en Clicquot kerngezond.

Clicquot is net in B gecastreerd en die DA kiest voor korte operaties, zoals castraties voor een normale narcose, een mix van 2 middelen. Hij spuit ze nadien dan ook gewoon weer wakker.

Hij zegt dat als het een korte operatie is, dat geen probleem is en het probleem volgens hem bij gasnarcose is dat ze eerst een spierontspanner moeten krijgen en net daar vindt hij dat er risico's aan vast zitten...

Meningen verschillen dus.

Maar het is zeker dat als je eigen DA je aanraadt naar een andere te gaan, dat hij daar niet genoeg ervaring mee heeft...wel erg eerlijk van hem, was bij ons ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik vind het ook wel een beetje lastig...goed dat je het zegt hoor Caroline

Ik ben wel blij met mijn DA is altijd eerlijk staat heel erg open voor mij , ze zoekt ook altijd mee naar een betere of ander oplossing..

Als ik haar laat helpen zal het toch door de Konijnen DA gebeuren Dokter Don

Maar vind het wel eng om haar te laten helpen om eerlijk te zijn, ben bang dat ze erin blijft of de genezing

hoe ging de genezing Met Cliquot?

Goed zat ze veel aan de wond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clicquot hebben we 2 dagen moeten dwangvoeren en dan was ze ok.

Aan haar wond heeft ze nooit gezeten, maar daar zaten ook geen draadjes in langs buiten. Binnenkant was genaaid en buiten gewoon dichtgeplakt. Was mooi hoor!!! Beter dan mijn litteken van mijn rugoperatie!!!

Ik heb ook hard getwijfeld en ik ben héél erg bang geweest... logisch ook na Nena. Achteraf zou ik het zo weer doen. Uiteindelijk is alles goed verlopen, de tweeling is nog meer aan elkaar gehecht, Clicquot is zindelijk geworden en vooral...ondanks dat ze maar een maand of 8 oud was, was er al 1 kant van haar baarmoeder opgezet...

Maar ik begrijp je twijfel voor 100% en het is ook een beslissing die je zelf gaat moeten nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, nog vergeten...van de genezing zou ik niet bang zijn, je bent een ervaren konijnenbezitter en jij weet wanneer je moet reageren als ze niet eet enzo...dus daar vooral geen zorgen over maken...eens ze wakker zijn...zijn de meeste risico's voorbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voedster sproeit niet is alleen heftig schijnzwanger dit jaar , vandaar toch mijn twijfels bij haar gezondheid

ik ben erg bang dat dit de eerste voortekenen zijn van een ergere baarmoeder kwaal

en aangezien ik enorm van haar hou , wil ik haar niet kwijt

dus wil ik haar laten helpen maar ga een maandje of twee een dagboekje bij houden

en als ze nu weer schijnzwanger wordt dan laat ik haar direct helpen

ik moet namelijk ook ff sparen voor de operatie en bij een nwe DA kan het zeker niet op afbetaling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clicquot hebben we 2 dagen moeten dwangvoeren en dan was ze ok.

Aan haar wond heeft ze nooit gezeten, maar daar zaten ook geen draadjes in langs buiten. Binnenkant was genaaid en buiten gewoon dichtgeplakt. Was mooi hoor!!! Beter dan mijn litteken van mijn rugoperatie!!!

Ik heb ook hard getwijfeld en ik ben héél erg bang geweest... logisch ook na Nena. Achteraf zou ik het zo weer doen. Uiteindelijk is alles goed verlopen, de tweeling is nog meer aan elkaar gehecht, Clicquot is zindelijk geworden en vooral...ondanks dat ze maar een maand of 8 oud was, was er al 1 kant van haar baarmoeder opgezet...

Maar ik begrijp je twijfel voor 100% en het is ook een beslissing die je zelf gaat moeten nemen...

ok dus beter wel zorgen dat ik wat vrije dagen heb als ze geholpen wordt

en vragen of ze het idd van binnen kunnen hechten en van buiten kunnen plakken

chimsee wordt 3 in juni ze zou toch niet te oud zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ga ik zeker doen

ook even informeren wat de kosten zijn en alle ins en outs

zodat ik echt goed weet waar ik aan begin

Ik heb tot nu toe hem nog niet nodig gehad

maar weet als sinds ik de nijnen heb dat hij toch wel de beste Konijnen DA is hier in EHV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .