Ga naar inhoud

Hooi vers houden


PeterV

Aanbevolen berichten

Ik kon dit onderwerp niet direct terugvinden op het forum: hoe houden jullie het hooi vers?

Mijn konijnen eten tegenwoordig niet meer zo vlot hooi. Ik geef ze nochtans om de 4 uur (+/-) een beetje vers hooi.

Zou het kunnen dat het hooi uit de zak gewoon niet meer zo vers is en dat ze het daarom niet meer zo lekker vinden?

Ik plooi de zak altijd een beetje dicht en zet die in een box (waar je normaalgezien kussens voor tuinstoelen in stopt) buiten op ons terras.

Sedert vorige week krijgen ze wel een ander soort biks (zie foto)

Cuni.jpg

Die biks zien er veel meer vezelachtig uit dan de vorige biks die ze kregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar m'n hooi sinds kort in zo'n curver box van de Hema, daarvoor altijd in een vuilniszak. Ik heb alleen wel het gevoel dat het op de grond sneller muf wordt, daarom zet ik het altijd op een soort 'tafeltje' in de schuur. Die biks, is dat van Hope Farm? Heb je in 1x ander voer gegeven, of heb je het langzaam omgeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het kunnen dat je ze teveel biks geeft??of dat ze gewoon van dit biks minder nodig hebben en daardoor minder hooi eten??

ik zou dat anders eens gaan proberen.

ik doe de zal van het hooi eigenlijk altijd een beetje dicht en merk niet aan mijn konijn dat ie het na een tijdje minder lekker vind...wel haal ik maar een klein pak zodat het wat sneller op is en niet zolang blijft liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne krijge ook die cuni.

Ik heb mijn hooi in een curverbox in hun ren staan (min of meer buiten dus) en blijft ook langer dan gewoon in de zak, bovendien kan je het veel makkelijker los trekken. Alles zit hier in plastiek boxen, je zal wel zien hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het in de zak staan.ik heb sinds kort een hooi bal of groente bal maar kon ook hooi in en sinds die tijd eet baloe minder hooi dat ik het in zijn hok legde was het de volgende dag op maar nu doet hij er een paar dagen mee.kan dat kwaad want in zijn hok daar liep hij over heen en poepte er in en dat vondt ik niet zo fris dus dacht ik ik koop zo bal voor hem die hangt nu in zijn hok

Link naar reactie
Delen op andere sites

even er vanuit gaande dat er in je andere topic gezegd werd dat ze maximaal 1500 gram zouden worden.

zou je dus volgens de regel: 25/30 gram per kilogram lichaamsgewicht, uitgaande van het volwassen gewicht

ze zeker 75 tot 90 gram biks op een dag moeten geven.

dat betekent dus in feite dat ze nog wel wat meer mogen hebben maar in ieder geval zeker dus niet minder!

je kunt deze portie ook in twee delen. dan geef je in de ochtend de helft en in de avond de helft. dan krijgen ze het allemaal wat meer gespreid op de dag en word het eten van het hooi misschien ook weer aantrekkelijker.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard moeten ze wel heel de dag hooi tot hun beschikking hebben.

beter kun je ook meerdere keren een kleine pluk hooi geven dan in een keer veel...

op de een of andere manier blijven kleine plukken hooi aantrekklijker voor ze.

in de middag kan je dan de groente geven als je die al geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .