Ga naar inhoud

Ziggy stinkt!


Ziggy

Aanbevolen berichten

Ziggy mn konijn is een ram, ongecastreerd, eet goed, drinkt goed, maar.........hij stinkt! Er hangt ook geen dunne poep aan zn kontje, en de onderkant van zn lijfje zit vol met klitten(waar ik niet van hem mag kammen). Ben gek op m, maar kan op dit moment niet echt een dierenarts betalen, heb ze wel allemaal gebeld en voorgesteld in termijnen te betalen, maar mocht niet baten omdat ik nog nooit ben geweest. Is er iemand met een oplossing!:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch proberen te kammen en als dat niet werkt voorzichtig knippen of scheren of zo? Ik heb het in ieder geval nog nooit mee gemaakt. Jij zegt net dat je geen geld voor de dierenarts hebt? Maar wat doe je dan als je beestje echt ziek is of wordt? Ik vind eigenlijk dat je zoiets altijd moet kunnen betalen! Maar toch veel succes toegewenst hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekregen van een kennissen die uitelkaar zijn gegaan en er geen plek meer voor hadden. Ik en mn dochter waren en zijn verliefd op m, en als er ook echt wat met hem is ga ik ook, maar hij huppelt vrolijk rond, dus vind ik het niet echt gelijk een noodzaak om naar de da te gaan, maar wil graag via deze weg een oplossing vinden of info. Het kammen lukt daar echt niet, is wassen ofzoiets geen optie? Superbedankt voor t reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen houden volgens mij niet van nat worden maar misschien kun je proberen om alleen zijn buikje zuiver te maken en daarna goed afdrogen (evt. fohnen) of zo. Ik weet dat konijnen eigenlijk heel zuivere dieren zijn dus zal je konijn het van zichzelf ook erg vinden dat ie zo ruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt het misschien doordat hij overal maar komt, het is een binnen en buiten konijn, hij loopt vrij springt in plassen op het dakterras en doet waar die zin in heeft, ik zal in ieder geval proberen hem voorzichtig zn buikje te wassen als die dat trekt natuurlijk! Kammen vind tie ok, vaak gaat tie tegelijker tijd zichzelf wassen. maja die onderkant doet tie nix mee, en ik mag nie. of is t weer s typisch mannengedrag. HIj heeft toch niemand om te imponeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee niet echt, wel tussen zn beentjes, de zijkanten, zn oortjes, zn pootjes en krijgt 1x per dag droogvoer, schoonwater en vers hooi en soms een snoepje. Hij kreeg wel brood een tijdje, klein stukje, was tie ook superblij mee....maar ben ik mee gestopt omdat ik had gelezen dat dat niet zo goed was of is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bunny4:nou gisteren geprobeerd m in een heel laag watertje te lokken, hij wil echt niet opgetild worden, heb ik respect voor. dus op schoot op zn rug leggen, en bij zn buikje komen?! Nee pikt tie absoluut niet! De DA moet het doen voor me, want hij was wel een beetje in het water en de geur werd er alleen maar heftiger van, net als een hond die in de sloot heeft gesprongen. En dat klopt gewoon niet! Ik vond en vind het onwijs fijn dat er zo snel gereageerd is is wel een supersite!!! Dhr. Ziggy gaat naar de dokter en als we geweest zijn, geef ik hierop aanvulling wat het nou was!:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bunny4:nou gisteren geprobeerd m in een heel laag watertje te lokken, hij wil echt niet opgetild worden, heb ik respect voor. dus op schoot op zn rug leggen, en bij zn buikje komen?! Nee pikt tie absoluut niet!

Soms zul je toch iets tegen de zin van het konijn in moeten doen... Zeker als dat beter voor zijn gezondheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Mijn konijn stinkt ook erg en is ook een ongecastreerde meneer, ik heb er toevallig vandaag nog een onderwerp over gestart bij algemeen. Daar zeiden ze dat het kan komen doordat hij niet gecastreerd is en daardoor sproeit. Ook was er iemand wiens konijn ook stonk en na de castratie niet meer..

Ik denk dus dat het daar door komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .