Ga naar inhoud

wit snot en kuur


andremiranda

Aanbevolen berichten

Okee, net de mijt verbannen hier in huis, dient het volgende probleem zich aan.....

Mijn ram heeft wit snot, ik ben bang dat dit overgedragen is door mn nieuwe voedster. Het viel me toen wel op dat zij wat nieste toen ze hier net was, maar goed, doet ieder konijn weleens. Bij haar heb ik nog geen snot ontdekt. Bij mijn ram helaas wel. Voorheen nieste hij praktisch nooit.

Ben naar de DA geweest en heb baytril gekregen.

Alleen nu zit ik met een giga probleem.....

Tis een echte stresskip! Hij wordt helemaal panisch als ik hem wat wil geven, bij zijn entingen begon hij ook zelfs te piepen! Hij is er absoluut niet van gediend dat men op die manier aan hem zit. Ik had hem voor de mijt ook stronghold gegeven, toen maakte hij mega rare sprongen.

Mijn vraag:

Kan ik baytrill ook door hun water doen? Heb het al met groentes geprobeerd, deze weigert hij met baytril erop.

Is er miss een andere oplossing dan hem via zo'n spuitje iets toe te dienen?

Of doe ik iets niet goed?

Is word een beetje moedeloos nu en raak zelf lichtelijk gestresst:(

Eerst die stomme mijt, nu dit waarvan ik hoop dat dit snel opgelost kan worden...... arme Andre.....

Alle tips zijn welkom, ook wat betreft wellicht andere medicatie?

Had BB doorgelezen en zag ook een en ander over echinea bijv.

ps. hij heeft 14 april zn entingen gehad, klopt het dat na 2 weken nog een bult hiervan kan optreden op zn rug richting schouderblad?

Liefs Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

door het water doen lijkt me niet zo een goed plan.

aily zal dan sowieso ook baytril binnen krijgen en daarbij moet ie dan de hele fles opdrinken voor dat ie zijn nieuwe dosis moet krijgen....

heb je de handdoek methode al eens geprobeerd?

al;s je de mogelijkheid hebt is het sowieso handiger het met zijn tween te doen.

de een houd m vast en de ander pakt even zijn kopje vast en zet het spuitje aan de zijkant van zijn bekje.....

probeer zelf rustig te blijven... als jij gestresst raakt zal hij dat ook voelen....

echinaforce tabletjes kun je ze idd ook geven! veel konijne vinden het noglekker ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bult kan idd nog van de enting zijn.

Wat voor substantie baytril heb je gekregen? Ik weet nog dat ik voor Nena (die geweldig bang en gevoelig was) het in vloeistofvorm gekregen heb van de DA. Ik deed toen de dosis verspreid over verschillende grote brokjes SS. Aan de ene kant een ieniemienie beetje baytril en ik bood haar het andere uiteinde uit de hand aan, was zo binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jumper hier loopt ook te niezen. Helaas krijg ik van ons mam dit commentaar nadat ik vroeg of ze er morgen mee naar de DA kon: "Ik zal er wel een doosje tissues neerzetten." Dus als ik morgen terugkom van het zwemmen en ze is er niet geweest, dan ga ik zelf wel naar de DA. Hij zit hier op 400 meter afstand, eigenlijk niet onze eigen, maar daar kan ik zo naartoe lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb baytril 2,5% gekregen, zegt jouw dat iets Caroline? Tis net water, beetje dikker miss.

We hebben net geprobeerd om hem tussen de knieeen te houden, dit ging al beter en heeft hij wat binnengekregen.

Via de biks zou ik ook kunnen proberen, ik moet het nl 2x daags geven en in mn eentje gaat zoiets echt niet lukken.

Hij krijgt 0,8 ml per keer, en Aily 0,5.

Die bult ga ik ook vanuit dat het van zn entingen komt, ik schrok alleen wel omdat ie vrij groot is nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, miss is dit iets anders? Het is vrij vloeibaar en 0,8 ml lijkt best veel. Het spuitje van mij gaat tot 1 ml, dus worden een hoop ss'jes dan haha.

Dat van mij is ook net water, ben wel benieuwd of jij hetzelfde gehad hebt dan.

Maar ga die methode wel proberen morgen, van de groente valt het zo af en wil hij het ook niet eten

Als mn vriend morgenavond na werk weer thuis is, kunnen we de knieeenmethode wel weer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bikjes, eventueel SS heb ik ook gedaan met zijn antibiotica kuurtje. Ook zonnebloempitjes willen helpen, als je het pitje eruit haalt en die dan opvult met het medicijn dan willen ze het wel eten. Het was hier wel zo dat als hij het rook, dan at hij het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons willen ze het ook allemaal anders. Lucky wil dat ik haar vasthou tegen m'n schouder aan, mijn vriend kan het dan zo in haar bekje spuiten (Knuf wilde dit ook altijd). Elmo en Kobus hou ik op tafel gewoon vast en Suffel wil perse in een handdoek. Ik doe gewoon de handdoek van bovenaf om haar heen zodat alleen haar kopje eruit steekt. Dan hou ik haar goed vast op tafel en dan gaat het prima. Fuz zet ik ook op tafel onder mijn ene arm zeg maar, dan kan ik met die hand z'n kopje vasthouden en met m'n andere hand inspuiten (hij is dit vanaf het begin zo'n beetje gewend dus maakt het misschien iets makkelijker).

Het was bij ons iig een kwestie van uitproberen, de 1 wil dit en de ander dat.

Succes, en hopelijk vind je snel de methode die het beste werkt bij jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat die kniemethode morgen weer gaat werken, voor de eerste dosis ga ik proberen via andere voeding, maar ja wat Xhann al zegt, door de geur is er grote kans die ie het niet wil.

Maar goed, doorzetten want wil geen risico lopen dat het niet overgaat oid.

Toevallig bij de DA nieste hij en de klodders hingen onder zn neus,

@Yvonne: Fuzzy had hier ook last van toch? Hoe is het met hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuzzzy had/heeft dit iid ook. Hij nieste ook witte klodders enzo. Hij heeft 2x een ab kuurtje gehad (de 2e keer andere ab en langer). Na de 2e keer ab had hij iig geen koorts meer dus zijn we met de ab gestopt. We zijn wel doorgegaan met zoutoplossing in z'n neus druppelen. Ik ben op een gegeven moment ook begonnen met echinaforce tabletjes, die krijgt hij nu ook nog. Sinds vorige week zijn we gestopt met neus druppelen en langzaam aan lijkt het niezen toch echt minder te worden.

Hopelijk duurt het bij jouw konijnen niet zo lang iig! (volgens mij is het meestal toch redelijk snel weer opgelost)

Succes met medicijnen geven! (ik moet eerljk zeggen dat die van ons er wel aan wennen hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood kan ook ja, dan op de ene kant baytril zodat ie dat in eerste instantie niet proeft.

Ik heb denk ik wel heel van brokjes nodig om die 0,8 ml weg te krijgen.

Wat een goede tips weer!

Thanx!

Hm zoveel???

Ik had toen bij Nena een 1ml spuit van de DA meegekregen die hij met een dosis antibiotica voor een week gevuld had. Nena was el een echte dwerg en was voor een baarmoeder/blaas-ontsteking, du smisschien ook gewoon een lagere dosis...

Ik zoek het even op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaat baytril met verschillende percentages actieve stof erin, daar kan het verschil in dosis wel aan liggen

ik gebruik voor toendra ook altijd de kniemethode en dat gaat prima, gewoon effe wachten tot ze voorbij hupst en snel handelen, het is gebeurd voor ze het beseft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm thanx, ja zal ik gaan doen!

Kheb ook een 2de da die ik kan benaderen in de buurt, miss dat zij ook wel iets anders zegt.

De hoeveelheid die jij noemt, komt niet bepaald overeen ook al heb ik 2,5 %

We keken er zelf ook wat van op, maar ja.

Ik ga dit zeker navragen.

Bedankt voor de info en moeite Caroline!

Ja hoop dat die kniemethode morgen ook nog werkt haha, we hebben hem aardig laten stressen vanavond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ja ik wantrouw het ook niet direct hoor, maar als op de verpakking staat 2x daags 0,8 ml geven voor hem, lijkt het vrij veel. 1,6 totaal per dag voor 2,5 kilo.

Je kunt trouwens ook echt aan hem horen dat ie verkouden is ook.

Zijn wederhelft heeft er iets minder last van gelukkig. Ik ga voor de zekerheid even informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even weer omhoog halen, na een week AB kuur, is helaas de snot weer teruggekomen. Ik dacht even dat het over was, maar helaas,

Heb goed de balen in!

Is er nog een ander middel tegen snot behalve baytril? En miss ook in andere vorm? De konijnen staan nu tijdelijk even bij mn ouders ivm verhuizing en Andre is nog steeds niet gecharmeerd van een spuitje. Ik kom trouwens wel dagelijks bij mn ouders, maar dacht, miss is er iets in vaste vorm. Maakt het iets makkelijker.

Oh en de bult op z'n rug zit er ook nog steeds.

Ze zitten nu wel buiten trouwens en vinden het superleuk! Allemaal sprongen in de lucht enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .