Ga naar inhoud

konijn zit achter mijn katten aan


jannie

Aanbevolen berichten

Konijn/bas loopt los in de tuin (is een Lotharinger). Maar als mijn katten ook in de tuin zijn rent ze achter de katten aan. Omdat ze ze groot is durfen de katten niets te doen, want soms hapt konijn ook naar mijn katten icon_confused.gif en ben bang dat dit een keer fout gaat. Ze is ook wat agressiever de laatste tijd naar mij en mijn vriend toe. Eerst kon ik haar uit de hand voeren (ook kleine snoepjes) maar nu hapt ze zo snel dat ze in je vingers bijt...Kan dit komen omdat ze nu meer buiten zit? Ze loopt bijna de hele dag los in de tuin en toen ze binnen zat liep ze minder los, dus beweging krijgt ze genoeg.

Of is het gewoon de puberteit, ze is ong 11 maanden.

Groetjes Konijn en janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ze heel duidelijk haar terratorium is aan t afbakenen ...

puberen misschien het laatste restje, maar met een jaar is een konijn volgens mij volwassen..

ik merk dat mijn lotharinger(ex-ram Romeo) ook heel duidelijk in zijn terratorium is , het hok is van hem heb ik niks te zoeken , dus of ik krijg een klap met zijn poten of een beetje nooit echt hard , maar wel duidelijk DIT IS MIJN HOK!!!!

Ook nu hij het zo goed kan vinden met zijn vrouwtje is hij daar ook heel duidelijk in , dit is MIJN vrouw:boxing:

Gelukkig denkt Chimsee er anders over..en is zij ook de baas over Romeo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een kans dat de katten geacepteerd worden in HAAR terratorium? Want ik wil natruurlijk wel dat al mijn dieren zich prettig voelen en niet dat de mijn katten uit hun tuin worden 'gepest'. Maar Konijn moet er ook lekker kunnen rond lopen natuurlijk.

Kijk nog wel even hoe het gaat. Ik ben zo ie zo van plan om een grootte ren voor konijn te maken, zodat ze als ik aan het werk ben ook nog lekker kan rond hobbelen.

Konijn bijt niet meer speels (volgens mij), heb al een goede beet van haar :bunny: en mijn vriend ook :blink:

Ik kan wel gewoon in haar hok komen, alleen durf ik het niet meer zo goed omdat ze me hard gebeten heeft, maar doe het wel .

Gr Konijn en Janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diddl viel ook de katten aan en dat was maar een klein konijntje. Met 4 maanden woog hij 0,9 kg. De katten verloren het toch echt wel. Ze hadden regelmatig bloedende pootjes. Maar in het begin zaten de katten steeds achter hem aan. Zo was dat ook met Bibbl en die heeft een keer gevochten met Ramses de kater en dat is nu klaar. Ze laten elkaar in hun waarde. Soms heeft Bibbl nog wel eens een opwelling maar meer een beetje plagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggy zit ook graag in het territorium van de buurkat, dus niet het zijne! De buurkat heeft dan ook een x een tijdje aan een randje van de deur gehangen tot Ziggy wegging, maar die bleef relax liggen midden op de buurkat zn platje. Ik kan Ziggy wel terug lokken en de kat rust geven van meneer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben een territorium. Bij mijn konijnen is dat de keuken, en geen kat die daar binnen komt. Geen kat die het ook in zijn hoofd haalt, trouwens. Je kunt het alleen oplossen door de ruimte van het konijn te beperken, op de rest van het gebied zal ze zich dan niet zeker genoeg voelen om de katten weg te jagen.

Mij proberen ze ook nog wel eens weg te krijgen uit de keuken, dan is het tijd om ze weer even tot rust te manen. Ik leg dan mijn hand op hun koppie en druk ze even naar beneden (zachtjes natuurlijk). Dat kun je ook proberen als je in het hok moet en ze dreigt je aan te vallen. Het is een dominantiegebaar en ze vinden het meestal niet prettig want ze maken zich daarna altijd uit de voeten. Ze houden ook niet van schoenen, daar bijten ze in. Zonder schoenen krijg ik vaak likjes. Dan krijgen ze wat lekkers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .