Ga naar inhoud

caviavoer voor konijnen?


Mutsie

Aanbevolen berichten

Ik ging eens hope farms kopen bij een dierenwinkel in de buurt, zij scheppen dat zelf in zakken. Staat er op dat het cavia voor is. Dus ik vraag: heb je het ook voor konijnen? Zegt hij: nee alleen voor cavia's maar konijnen mogen dat ook hoor. Nou ik hem hem gezegd dat dat dus niet zo is en ben zo weggelopen!

Ben uiteindelijk overgestapt of Sience Selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van die vitamine C klopt niet helemaal...

in principe hebben ze dat niet nodig, want ze maken het zelf aan, maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad als het ergens in zit (bvb paprika of droogvoer), het is niet dat het giftig is of zo... (volgens Inge Thas aan wie ik eens de vraag expliciet heb gesteld een tijd geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
nee, een konijn mag geen extra vit C. Ik doe het dus omgekeerd, mijn caven eten mee konijnenvoer en krijgen super veel groente met vit C. Misschien kan je iemand er een plezier mee doen of...cavia's halen:bunny3:

Ik kan niemand vinden die het voer wil, ik ben toch maar even begonnen om te kijken hoe de konijnen erop reageren. Dus of ze geen plakpoep krijgen of iets dergelijks.

Ik geef nu om de dag een heel klein beetje van dat cavia voer. Misschien dat ze maar 4 brokjes ofzo krijgen. Ze blijven wel gewoon hun biks, hooi en groente eten. Dus ik denk niet dat het zoveel kwaad kan. Als ik maar niet te veel geef.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra vitamine C is voor mens en dier onschadelijk. Te energierijk voedsel is niet goed natuurlijk. Als je de samenstelling van Hope Farms Super voor konijnen en voor cavia's met elkaar vergelijkt, zie je dat cavia's anderhalf keer zoveel eiwit krijgen, 1 eenderde keer zoveel vet, en maar 72 % van de vezels. En veel meer vitamine A, D en E. Vitamine A kan in hele hoge doseringen wel schadelijk zijn (maar dat is dan met mensen die teveel vitaminepillen slikken). Ik denk niet dat vitamine-overdosering met caviavoer voor konijnen zal gebeuren. Maar de verhouding eiwit-vet-vezels deugt voor konijnen niet.

aangepast door Claire68
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ze ook echt maar heel weinig. Ik doe een paar van die cavia brokjes erbij. Maar niet heel veel. Of moet ik ze het anders helemaal niet geven. Vind ik aan de ene kant ook zonde om het weg te gooien. Maar ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeyy ..

Konijnen plassen vitamine C uit.. Dus het is wel gwn onschadelijk alleen ik zal je konijn er niet opzetten als er verder geen cavia's in de buurt zijn.

Want alleen cavia's hebben egt alleen die extra vitamine C nodig in voer want die maken het niet aan..

Groetjess Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging eens hope farms kopen bij een dierenwinkel in de buurt, zij scheppen dat zelf in zakken. Staat er op dat het cavia voor is. Dus ik vraag: heb je het ook voor konijnen? Zegt hij: nee alleen voor cavia's maar konijnen mogen dat ook hoor. Nou ik hem hem gezegd dat dat dus niet zo is en ben zo weggelopen!

Ben uiteindelijk overgestapt of Sience Selective.

Je kunt ook gewoon hope farms biks kopen in zakken, die hebben ze wel voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .