Ga naar inhoud

Wortelloof en wilgentakken


Danja

Aanbevolen berichten

Hoihoi...

Ik wil mijn nijntjes graag wortelloof gaan geven, maar weet niet hoe ik daar aan kom. In de supermarkt hebben ze wel bossen wortels liggen waar het loof nog aan zit, maar dan moet ik wel erg veel wortels gaan eten wil ik dat loof aan de nijnen geven:blink:. Ik lees wel van mensen dat die ook loof geven, waar halen jullie dat vandaan?? En ik ben ook al een poos op zoek naar (verse) wilgentakken maar die kan ook nergens vinden, ook niet in tuincentra etc. Heb in de buurt ook wel gekeken of er ergens wilgen staan, maar heb die ook nog niet kunnen vinden. Dus waar halen jullie de wilgentakken vandaan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilgentakken halen de meeste uit een natuurgebied dek ik? En loof haal ik van de wortels die ik zelf eet.

Maar het loof moet niet te vaak gebeuren, dus wees niet bang dat je elke dag aan de loof zit. je kunt ook gewoon 1x in de 2 weken een grote hoeveelheid worteltjes eten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilgentakken haal ik bij het tuincentrum..... een bos van die paastakken...

wat betyreft het wortelloof!!! dat staat hier toch wle met stip op 1...... ze zijn er dol op!

ik koop gewoon ene bos van die bospeentjes.... en gebruik daar het loof van. die worteltjes blijven in de ijskast erg lang goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten jullie nooit worteltjes dan ???

Ik eet wel worteltjes hoor! Maar ik geef nu iedere dag bij de groenten een flinke portie andijvie, en ben bang dat het straks niet meer te koop is omdat het seizoen over is, dus ik zoek iets wat ik ook regelamtig of liefst iedere dag erbij kan geven. En dan wordt het worteltjes eten tegen de klippen op:bounce:

of je gaat naar de markt en je vraagt aan de marktkramers of ze geen loof over hebben van mensen die wél de wortelen, maar niet het loof willen

Dat is ook wel een goeie! Eerst maar eens kijken of ze het lekker vinden, en dan kan ik wel eens op de markt vragen.

en wilgetakken "lenen" we uit de buurt :angel:

Haha..nou ik zal nog eens verder zoeken dan. Ze hebben wel vlak bij ons huis knotwilgen geplant maar zitten nog geen takjes aan:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja joh, haha! Ik ga ook altijd op mijn fietsie met een schaar opzoek naar wilgenbomen! Haha! En dan met een hele zooi terug naar huis. Lekker goedkoop. Wilgenbomen vindt je vaak naast water.

Ja ze hebben hier ook knotwilgen geplant inderdaad naast het water! Maar die hebben nog geen takjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 jaren later...

Hoi,

Even over die loof en wilgentakken;

Die loof gaat er in als koek bij Simba&Puk,maar die bospeen komt langzaam aan mijn neus uit :beurk: We eten nu regelmatig wortel(bospeen)maar ik ga toch echt vragen of mensen die het loof toch weggooien of ik het dan mag hebben/kopen voor mijn 2 :bunny4::bunny4:!Momenteel zijn alle knotwilgen afgetopt dus daar zitten weinig takken aan(zeg maar niks dus :frown:)dus ik ga wel naar de Molenplas,om te kijken of daar treurwilgen staan,en dan even wat takken er af halen voor ze!

Bij de dierenspeciaalzaak adviseren ze me dat te doen als het schemert,voor het geval iemand je ziet zagen,hahahahaha!Weet iemand of die ''fruitboom'' Prunus-nog-wat giftig is?want die staat vlakbij mijn huis en daar zou ik ook wel wat van kunnen pakken!En de Berk??ze zeggen dat je een konijn beter geen berk kan geven...........is dat zo?en hoezo dan niet??

:poot::poot:-tjes van Simba&Puk,en Carlijn(mijn parkietenmeissie) :go: Doeidoei,en een fijn weekend allemaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .