Ga naar inhoud

konijnen knuffelen


PeterV

Aanbevolen berichten

Deze avond zaten onze twee konijnen samen op de schoot van mijn vrouw om te aaien. Ze lagen naast elkaar en hun oortjes stonden recht. Toen ze na een tijdje geaaid werden begonnen ze alle 2 te bibberen. Heidi is dan gestopt met aaien, maar ze bleven bibberen. Toen Heidi haar handen wegdeed bleven ze wel op haar schoot liggen. Omdat we door dat bibberen niet zeker waren of ze het nu al of niet leuk vonden hebben we ze terug in hun kooi gezet. Toen ze terug in kooi waren zijn ze niet naar hun hokje gelopen, maar zijn ze gewoon rustig naast elkaar gaan liggen.

Weten jullie of dat bibberen normaal was?

Hoe kan je eigenlijk merken dat je konijn het al of niet leuk vindt om geknuffeld of geaaid te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bibberen gaat vaak gepaartd met snel ademen en dan zie je hun neusjes ook heel snel op en neer gaan.

sommige konijnen houden zich stil, blijve dus stil liggen of rustig zitten, uit angst....

veel konijnen vinden het niet prettig om getroeteld te worden.....

je kunt merken aan je konijn of ie t prettig vind wat je doet... als ie een heel zacht geluidje maakt met zijn tandjes... een soort van zacht knarsetanden.

veel konijnen vinden het heerlijk als je met een vnger tussne hun oogjes/voorhoofdje kriebelt.

ook kunnen ze helemaal relaxed gaan liggen als ze op hun gemak zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan wat hierboven is genoemd kan ik niet veel toevoegen.Hadden jullie trouwens de konijntjes zelf op schoot gezet? Want het kan zijn dat ze dat eng vonden ofzo. Misschien is het beter om de konijntjes zelf op schoot te laten komen, als ze het aaien erg lekker vinden zullen ze dat vast wel gaan doen. Mijn hangoor gaat altijd met zijn kopje en z'n voorpootjes op mijn schoot liggen om geaaid te worden, dat kan hij dan lang volhouden.Hier een fotootje: boyknuffelen-2.jpg

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat lief, zo met z'n koppie op je schoot!

Konijnen vinden het vaak ook minder fijn of helemaal niet fijn om over hun hele lichaampje geaaid te worden. Je kunt ze beter over hun koppie aaien, tussen de ogen zoals hierboven ook gezegd. En eerst rustig laten snuffelen aan je hand zodat ze weten wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .