Ga naar inhoud

Dribbel is agresief


Claire

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ons konijn Dribbel is erg agressief. We hebben het konijn van jong af aan. Als ik het eten wil geven dan knort het héél erg en dan schiet het naar je hand. Soms wil hij ook bijten. Weet iemand hoe dit is gekomen ? Of hoe kan ik dit het konijn afleren soms moet ik hem wat ruwer oppakken. Graag Tips.

GrOetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle konijnen mogen elke dag er wel een keer uit gewoon los in de keuken. Tijd is altijd verschillend. Maar de andere konijnen knorren niet en schieten ook niet naar je hand. Kan je dat gedrag eigenlijk afleren ? Alle konijnen krijgen wel elke dag meer dan 2 uur de aandacht van knuffelen en aaien enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die is gek ! Een konijn kan flink bijten. En hoe weet jij dat die dan stopt ??

hahaha, dit lijkt mij ook niet de oplossing hoor!

ik zou het proberen door eerst het eten (heel snel in de kooi te zetten) en zodra dit in de kooi staat proberen te aaien. wanneer je konijn dan niks doet. belonen met een lekker stukje groente of fruit. dit blijven herhalen.

of dit de juiste oplossing is weet ik ook niet. maar je kunt het misschien wel eens proberen.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je hem meer los laten lopen? Een rennetje aan zijn hok zodat hij er zelf in en uit kan als hij wil?

Nee dat kan helaas niet. Daar hebben we de ruimte niet voor we hebben al 6 hokken staan en een buitenren die mijn vader heeft gemaakt andere oplossingen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mn ouders ook een konijntje dit hetzelfde doet als jouw nijntje. Ik deed dus altijd eerst het eten wat ik ging geven op een dekseltje of ander schaaltje. Ik liet haar bakje dus staan en hield het voer ook niet in mijn hand. Dan hield ik het andere schaaltje met het eten voor haar neus zodat ze eraan kon ruiken. Meestal pakte ze er dan alvast wat eten uit en kon ik ondertussen het eten in haar bakje kiepen. Zo bijt ze niet in je hand, wie weet helpt het ook bij jouw nijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijntje deed dit ook wel eens. Die wilde soms laten zien dat hij de baas was. Maar hij deed het ook wel als je te snel bewoog met je hand (dan ziet hij het niet goed). Bij hem hielp het om hem met 1 hand te aaien en dan met de ander z'n bakje te pakken. Of idd afleiden met iets lekkers en dan pas iets in z'n hok doen. Ik trok ook nooit m'n hand weg maar ik wist ook wel bijna zeker dat het hij niet zou bijten maar aan het dreigen was. Dan duwde ik hem (niet te hard) aan de kant en na een paar keer gaf hij het dan op (voor een tijdje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .