Ga naar inhoud

is dit goed voor konijnen ?


Claire

Aanbevolen berichten

nee snoepjes zijn absoluut niet goed!

ze bevatten enorm veel suikers en veel andere ongezonde stoffen die ze geen eens nodig hebben.

van wortel geef je beter ook nietteveel aangezien daar ook veel suikers inzitten en het dikmakers zijn!

een tot twee schijfjes op een dag is ruim voldoende!

je verwent je konijn beter met een stukje fruit op zijn tijd of lekkere kruiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn gewoon chocolade snoepjes voor konijnen. Dus kan ik die bter weg gooien ze vinden het enorm lekker.. Maar dus ik moet ze weggooien. Maar wat kan ik dan bter aan ze geven gewoon kool of een wortel ? hebben ze ook erg graag. Maar mag ik dan gewoon een hele wortel geven ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een knaagsteen is ook specieaal voor konijnen en is ook mega slecht voor ze dus dat wil niet zoveel zeggen...

chocolade is absoluut niet goed voor ze!

kool veroorzaakt snel gas en wortel bevat veel suiker. dit kna je allebei wel geven alleen met mate...

beter geef je iets van andijvi of witlof of kruiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan beter dus wortel geven,, ? Een hele wortel sorry ik begrijp het niet zo goed. Maar die chocola snoepjes voor konijnen kan ik beter weggooien..En wat bedoel je met mate ?? Maar mijn moeder zegt dat ik peterselie ne zo niet mag geven want dat zijn ze niet gewend .. Ik hoor het erg graag. Groetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle groente moet je met mate opbouwen ,

bv eerst een plakje wortel ,kijken hoe hij daar op regaart ,wat ontlasting betreft ,en er niet van de diaree raakt ,merk je dat het goed gaat ,kan je hem iets meer geven ,dit bouw je met elke groente zo op .en het ene konijn kan er beter tegen als het andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je kunt ze beter een klein schijfje wortel geven en bijvoorbeeld witlof op gaan bouwen. Eerst een stukje ter grote van een postzegel en als ze er geen last van hebben dan doe je elke dag wat meer. Als snoepjes kun je eens gaan denken aan een zonnebloempitje of een Sience Selective biksje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

peterselie, ruccola en bassilicum zijn onder andere erg veilige groenten.

alle groen wat j egeeftbegin je met een stukje ter grootte van een postzegel. gaat dit goed dan geef je de volgende dag een stukje dubbel zo groot.

een plakje wortel of twee plakjes wortel is genoeg voor een konijn! behalve als je nu een franse hangoor ofzo hebt die mogen wel wat meer hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan zal ik dit is proberen mijn zus heeft vandaag bij de boerenbond een lik steen gehaalt en die zeiden het een een speciale is maar ik weet nou niet wie ik moet geloven ik snap het nou helemaal niet meer. Maar ik heb de liksteen eruit gehaalt voor de zekerheid hoe weten jullie dit eigenlijk dan allemaal ?? Maar als ik dus telkens een stukje van groente geeft en als hij nou diaree krijgt dan mag ik het niet meer geven of wel maar dan proberen met een andere groente ?? Groetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ie diarree krijgt van het kleine stukje dat je hem hebt gegeven dan wacht je tot de diarree over is.. en dan begin je heel langzaam aan opnieuw!

vaan en stukje ter grootte van een postzegel krijgen ze meestal geen diarree en daarom is langzaam opbouwen zo belangrijk!

een liksteen is mega mega slecht. het bevat een veel te hoog concentraat van kineralen waardoor er blaasgruis en nier problemen als gevolg kunnen ontstaan!

en een konijn heeft hem niet nodig!

geef hem liever lekker wilgentakken om op te knabbelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen snoepjes mogen ze af en toe wel

want ben net naar de Dierenarts geweest en heb het gevraagt!

hij zei zo van je mag ze wel 1 a 2 snoepjes per week geven maar daar tegen over moet je wel in dwe gaten houden dat je het voerbakje dan minder vult anders worden ze wel te dik

groetjes eyedesy en Ukkie *mijn konijn*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sammy kreeg vroeger 2 snoepjes per dag:blink: ...tot dat ik op BB kwam... Sam was ook wel aan de dikke kant en ik vermoed idd de snoepjes.

Nu krijgen ze alleen nog groentes als lekkers. Maar sinds ik de konijnen aan het leren ben om hun reismand in te gaan geef ik ze als beloning wel weer zo'n snoepje omdat ik het idee heb dat ze het toch lekkerder vinden en het als een beloning zien. Maar dat is nu 1 snoepje per week, moet kunnen... als ze eenmaal geleerd hebben hoe het moet zal ik overschakelen op groenten als beloning...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze ook regelmatig een snoepje, maar dik zijn ze niet.. Groenvoer ook niet bijzonder veel.. vooral het loof van wortels en af en toe een stukje fruit. Veel hooi krijgen ze wel.

Maar snoepjes vallen volgens mij best mee als je t niet elke dag geeft, 2 à 3 keer per week moet toch kunnen..

Alleen chocoladesnoepjes.. hoe verzinnen ze het:blink::((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen krijgen alle dagen witloof en regelmatig (om ze te verwennen) een beetje peterselie of een beetje tuinkers of een twijgje krulwilg. Zijn ze gek op! Vers geplukt gras vinden ze ook heerlijk! Af en toe krijgen ze ook een beetje appel of peer.

Als het mooi weer is mogen ze ook altijd een paar uurtjes op het gras. Na een half uurtje grazen en rondsprinten gaan ze dan rusten in het zonnetje. Kijk maar eens naar de foto hoe ze dan genieten!

Gras.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaa dat is slim meer snoep geven en minder goed voer.

Als jij nou 2 keer per week big macs gaat eten is wel goed hoor, moet je wel wat minder van je groenten gaan eten ok!

hahahahahhaahhaa ,,,sorrie maar vind hem erg grappig ,hihihihihih

zou ik niet erg vinden hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja vind m ook grappig!

Ik ben toevallig ook nog bezig met opbouwen van groente geven. Ik gaf eerst ook wortel maar daarvan gingen ze aan de diarree. Wat ik ze nu geef is basilicum, peterselie en witlof en dat gaat goed. Wat ze ook lekker vinden zijn de groene blaadjes van wortels!

Ik gaf ze eerst vaak van die yoghurt snoepjes maar daar worden ze zeker erg dik van! Ze krijgen nu 1 keer per week zo een knaagstok met zaadjes in hun kooi. Dat vinden ze erg lekker en ze moeten er een beetje moeite voor doen omdat ik hem met het klipje wat eraan zit boven aan de kooi vast maak. Ze moeten dus een beetje moeite doen om erbij te komen dus zijn ze meteen aktief bezig! Maar goed teveel hiervan is ook dikmakend dus maar 1 keer per week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
kool sorrten zijn niet zo goed voor konijnen als ik het goed heb ,

wortel met mate ,

beter peterselie of rucola geven ,en af en toe een zonnebloem pitje ,vinden ze ook heel lekker

Rucola kreeg mijn konijn diaree van.. ik heb haar niet meer groen al normaal gegeven..

Is dit dan wel zo veilig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind jou serieus zo raar, je nestje is omgekomen doordat je niet voorbereid was en je geeft ze ook nog chocolade, moet niet gekker worden

Sorry hoor maar je moet niet zo onaardig doen want ik heb die snoepjes al lang weggepleurd ja en ik geef ze een wortel of wat dan ook maar ik geef ze al lang niet meer snoepjes je moet wel naar de datum kijken he. Ik gaf ze al geen snoepjes meer voordat ze zwanger was. Dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .