Ga naar inhoud

moet ik me zorgen maken???


Aileen

Aanbevolen berichten

sinds een paar dagen is de rangorde weer bezig met de 2 konijnen.

Ze zijn in eind Februari gekoppeld wat goed is verlopen. Sinds een paar dagen rijdt me voedster (bijna 7jr rasloze dwergkonijn) steeds op Breezer (exram FH 6 maanden) en trekt ook aan de haren. Gelukkig liggen er (nog) niet overal haren. Breezer laat het gewoon gebeuren, hij slaapt er zelfs gewoon doorheen! Maar vandaag vond hij het niet meer leuk en rende steeds weg van me voedster. Toen ging ik ze eten geven en was het weer goed.

Dit gaat al een paar dagen zo. Ondertussen likken ze elkaar wel af en toe en dan begint het rijden weer en dan is het weer goed en liggen ze gezellig samen en dan begint het weer.

Moet ik me zorgen gaan maken of is het niet nodig? Ik haal ze uiteraard uitelkaar als ze te ver zou gaan maar dat is tot nu toe niet gebeurt.

Alvast bedankt! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Nou ik heb ook ongeveer zo iets met mijn konijnen. Ze zijn beide 1,5 jaar. Het vrouwtje is stuk groter dan het mannetje. Het vrouwtje zit ook steeds op het mannetje te rijden en zit te graven op hem. Ook het mannetje slaapt er soms door heen. Maar soms ook rent hij weg. Vrouwtje enorm dominant. En vaak ook zo lief voor elkaar. Ik wist nou ook niet goed wat ik moest doen. Maar zolang ze elkaar niet aanvallen laat ik ze bij elkaar. Volgens mij is het wel belangrijk dat ze genoeg ruimte hebben zodat ze wel af en toe van elkaar weg kunnen rennen en af en toe alleen kunnen zijn. Ik denk dat ze (die van mij iedergeval) niet zonder elkaar kunnen. Veel suc-6.

Groetjes Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het was de bedoeling dat er 2 fotos in mijn handtekening te zien waren maar het lukt me niet om dit goed te krijgen grrrr, weet iemand hoe dit moet?

De foto's waar je naar linkt zijn veel te groot voor in een handtekening. Je zult ze dus eerst kleiner moeten maken, en daarna kun je ze in je handtekening plaatsen zoals je een foto in een bericht kunt zetten. Dit kun je doen door de url van de foto tussen [img ] tags te plaatsen, dat doe je zo:

[img=urlvanfoto]

Vergeet vooral niet de / voor de tweede keer img te plaatsen. Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de antwoorden!

Mijn voedster deed dit bij haar vorige maatje (hebben 1,5 jaar samen gezeten) echt nooit. Vandaar dat ik begon te twijfelen over wat het nu is. Hopelijk zijn het idd gewoon haar hormonen en dat het ook weer over gaat. Ze mogen elkaar iig wel anders zouden ze ook niet lekker knus zitten en elkaar wassen!

Me voedster is zoiezo wel heel erg dominant tov breezer. Ik zie wel hoe het over een paar dagen is.

Breezer is echt een sul die laat dat gebeuren hihi. Soms ziet het best grappig uit zo'n klein lijfje op zo'n grote lijf!! ;)

We zijn in de tuin aan het werken en de ren voor de konijnen zijn nog niet klaar dus hebben ze sinds zo'n 3 weken dag en nacht de hele tuin tot hun beschikking. Ze hebben iig zeker geen ruimte te kort :) het zal voor hun flink wennen zijn als ze weer in de ren moeten zitten dat zijn ze dan niet meer gewend.

we wachten gewoon af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .