Ga naar inhoud

Andijvie


Danja

Aanbevolen berichten

Hoihoi..

Ik geef Noëlle iedere dag andijvie, van een krop met grote bladeren. Nu heb ik andijvie dat er heel anders uitziet, geen grote bladeren maar meer langere stengels met wat smaller blad. Kan ik haar dat gewoon geven, en dezelfde hoeveelheden als anders? Of is het echt een ander soort andijvie dat zo anders is van samenstelling dat ik dat beter niet kan geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker weet dat je andijvie hebt en niet per ongeluk een andere groente (:P) dan kun je het gerust aan haar geven.

Hihi ja had ik al dubbel gecheckt..

Ik vind sowieso dat de kwaliteit van de andijvie te wensen over laat.Bij mij is het na 1 of 2 dagen al helemaal slap. Ik moet altijd heel veel weggooien.

Als ik het dan toch over groente heb. Hoe bewaren jullie dat? Net als de andijvie heb ik vaak met groenten dat het ontzettend snel verlept. Heb ik ook een poos met de winterpenen gehad, die waren bijna meteen helemaal slap:blink: Maar dat is nu beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie is An Dijvie?

:baby:

Dat is familie van Peter Selie!:bounce:

Maar even terug on topic: Ik word ook gek van die andijvie (al een hele tijd). eerst kon ik het bewaren in de schuur, in papieren zakken. Nu ook maar 2 dagen. Ben het nu in een papieren zak en dan in een plastic zak in de koelkast aan het proberen. Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

met vier nijnen is hier één krop andijvie in drie dagen op... de kans op "verwelken" of "verlebberen" is dus sterk verkleind hihihi (maar inderdaad vind ik "an" er de laatste tijd ook niet zo fris uitzien als ze uit de winkel komt :$)

meer nijnen nemen? :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

met vier nijnen is hier één krop andijvie in drie dagen op... de kans op "verwelken" of "verlebberen" is dus sterk verkleind hihihi (maar inderdaad vind ik "an" er de laatste tijd ook niet zo fris uitzien als ze uit de winkel komt :$)

meer nijnen nemen? :bounce:

Hahaha ja Mintaka dat vind ik nou een goed idee, praat jij even met mijn vriend??:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet wat jij gekocht hebt...... ik heb het vandaag ook gekocht en het lag tussen de andijvi en de sla soorten in... en het is bijna gelijk aan andijvi....

Raapsteeltjes....

een stengel.. met bovenaan wat krullerige groene bladeren... lijkt enomr veel op andijvi... en smaakt ook eigenlijk zo....

Beta_vulgaris_var._cicla.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .