Ga naar inhoud

Rijden,doet ze anders nooit.


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Mijn koppel Maartje en Sores rommelt. Maartje rijdt op Sores(zn kop).

Dit heeft ze nooit gedaan maar heb altijd het idee dat een gedragsverandering niet zomaar is.

Ze is al 2 jaar gesteriliseerd en zit al 1 jaar met Sores.

Er is verder niks verandert in hun hok/leventje dus kan het moeilijk plaatsen.

Is het mogelijk dat Sores iets mankeert wat ik niet zie waardoor zij rijdt?

Rangordebepaling lijkt me niet echt nodig na een jaar samenwonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat laatst ook bij mijn konijnen. Normaal rijd Daisy op Darcy en is Daisy overduidelijk de baas. Maar een poos geleden merkte ik dat Darcy de baas is als het om eten gaat. En dat issie nog steeds ( als er eten komt rent hij heel erg achter haar aan)


 


Ook zag ik van de week voor het eerst dat Darcy op Daisy ging rijden. Stond er wel ff van te kijken. Ik zelf zocht/zoek daar niet zoveel achter. 


( ik heb wel een nieuw verblijf voor ze )  


 


Ik dacht namelijk dat rangorde wel eens kon veranderen.  maar ik kan er ook naast zitten. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iets drastisch veranderd in hun omgeving? Als ik hier binnen namelijk iets verplaats qua meubels (en bij binnen konijnen lopen anders los) dan moet Twiggy altijd weer op Brammetje rijden. En af en toe moet de rangorde weer even bewerkstelligd worden...maar wat men zegt...even in de gaten houden of er niet iets met Sores is, wat hem wat kwetsbaarder maakt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nijn nog levendig is en geen medische klachten vertoond, dan zou ik me er persoonlijk niet super druk over maken. Zolang het bij een beetje rijden blijft en er geen hele plukken haren door de tent vliegen of echt elkaar pijn doen, dan is het waarschijnlijk gewoon weer de rangorde bewerkstelligen. Ik heb wel begrepen dat als het te lang en te veel is, dan kun je je nijn er zachtjes vanaf duwen. Dit omdat het konijn waarop gereden wordt ook wel eens geïrriteerd raken en dan gaat deze wellicht bijten.


 


Ik laat ze hier meestal even, 1x in de zoveel tijd dan moet miss Twiggy gewoon weer even laten zien wie de baas is. Brammetje probeert het wel eens bij haar, maar hij is niet zo'n stoere man.


Die twee buiten hou ik wat beter in de gaten, die zitten nu een week bij me ofzo en het mannetje rijdt veel op het vrouwtje. Ik heb het idee dat het wat minder wordt, maar toch...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is wel makkelijker aaibaar dan eerst. Dus daar had ik al mijn vraagtekens bij aangezien hij nooit bleef zitten als ik het hok in kwam en nu wel. 
Alhoewel, nu ik hem op heb gepakt voorlopig weer even niet denk ik! 

Ik houd het in ieder geval even in de gaten. Ik heb het in mijn andere 4 koppels nog niet meegemaakt dat het ineens weer opspeelde zeg maar. Maar toen mijn Vos zwakker werd na de operatie ging haar vriendje ook op haar rijden en achter haar jagen. 
Aangezien Vos 2 weken later overleed ben ik nu toch een beetje bang als het gaat rommelen zeg maar. Klein traumaatje van mezelf maar misschien maak ik me wel druk om niks. Dat hoop ik dan maar in ieder geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .