Winkelwagen: 0 items: € 0,00

Veelgestelde vragen

Wat zijn jullie contactgegevens?

Wij zijn per email bereikbaar op info@bunnybunch.nl
Telefonisch, via de whatsapp, telegram of sms kun je ons bereiken op 06-83712457
Ook kun je ons via facebook een bericht sturen via onze pagina
Wil je langskomen dan kan dat tijdens onze openingstijden of op afspraak op het adres Cruijckelcreke 4 B te Wissenkerke. Lees de afhaal informatie door, wij zijn gevestigd aan de binnenkant van een bedrijfsverzamelgebouw en dat kan soms wat lastig te vinden zijn.

 

Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad, komt het wel weer binnen?

Als een product niet op voorraad is, staat dat bij het product vermeld. Het product is dan ook echt even niet te bestellen. De meeste producten zoals de meeste soorten konijnenvoer en kruiden komen gewoon weer terug in de webwinkel als deze weer op voorraad zijn. Het kan een enkele keer voorkomen dat een product niet terug komt in de webwinkel. Wij zetten bij de productnaam dan ruim van te voren op=op, zodat je weet dat dit product niet meer terugkomt. Soms komt het voor dat een product lange tijd niet leverbaar is. In dat geval zal het product niet meer zichtbaar zijn in de webwinkel en komt het pas weer online te staan als het opnieuw binnen is.

Als je vragen hebt over de termijn waarbinnen een product weer op voorraad komt, mag je altijd een email of whatsappberichtje naar ons sturen om dit na te vragen.

 

 

Vragen over de verzending?

De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling.  Het duurt 1 tot 2 werkdagen voor jouw bestelling verzonden wordt, tenzij het een op maat gemaakt konijnenhok betreft. De levertijd van deze hokken is maximaal 4 weken. Voor meer informatie over verzendingen kun je kijken op onze pagina verzending.

13 t/m 19 februari 2017 zijn wij gesloten ivm vakantie. Bestellingen geplaatst in die periode zullen maandag 20 februari worden verzonden.

 

 

De ideal of paypal betaling is niet gelukt, wat nu?

Het komt wel eens voor dat de betaling via ideal niet lukt door onvoldoende saldo, het verkeerd intoetsen van een pincode, of door een storing bij onze of jouw bank. Ook paypal betalingen slagen wel eens niet.

Het is altijd mogelijk om de betaling naar ons over te maken onder vermelding van jouw bestelnummer: Indien je de betaling wil overmaken, vermeld dan duidelijk het bestelnummer bij de betaling. Het bestelnummer is terug te vinden in de bestelbevestiging die je per email ontvangen hebt. Je kunt het bedrag overmaken naar iban rekeningnummer NL18KNAB0255337337 Ten name van Bunny Business te Wissenkerke, Nederland.

Weet je het bedrag of bestelnummer niet, of wil je liever toch alsnog via ideal of paypal betalen? Probeer de bestelling dan (eventueel een uurtje later) opnieuw te plaatsen en alsnog op die manier te betalen. Ook kunnen wij alsnog een betaallink aanmaken, zodat je de eerder geplaatste bestelling alsnogkan betalen op de manier van jouw keuze. Stuur ons in dat geval een berichtje via email / sms / whatsapp / telegram, zodat wij de link voor jou kunnen aanmaken en opsturen.

Op het moment dat je tot aan de betaalpagina bent gekomen, staan de producten wel al voor je gereserveerd. Probeer je nogmaals een zelfde bestelling te plaatsen, maar zijn de producten niet meer op voorraad?  Dan kun je of de eerdere bestelling betalen via bankoverschrijving, of wij kunnen de eerdere bestelling annuleren zodat de producten weer op voorraad komen en je nogmaals die bestelling kan plaatsen.  Als je dat laatste wil, neem dan wel even contact op via email, whatsapp, telegram of telefonisch, dan maken wij het in orde.

Klik je op annuleer tijdens het betaalproces van ideal, dan is jouw bestelling ook direct gecanceled in onze webwinkel. Wil je alsnog bestellen, dan zul je de bestelling dus opnieuw moeten plaatsen.

 

Waarom kan ik niet meer inloggen?

Het kan zijn dat de eerdere bestellingen zijn geplaatst zonder een account aan te maken. Dan is er geen inlog voor de webwinkel voor jou aangemaakt. Je kan bij een volgende bestelling alsnog een account aanmaken. De gegevens van eerdere bestellingen die zijn geplaatst zonder een account aan te maken, kun je dan echter niet in zien.

De webwinkel en het forum zijn twee aparte systemen, als je een forum account hebt, kun je daarmee dus geen bestelling plaatsen in de webwinkel. Met de webwinkel account kun je ook geen berichten plaatsen op het forum.

Helaas is er in maart 2015 iets mis gegaan met de webwinkel waardoor een aantal gebruikersaccounts verloren zijn gegaan.  Heb jij voor die periode een account aangemaakt, kan het dus zijn dat deze helaas verloren is gegaan. Wil je iets weten over eerder geplaatste bestellingen, stuur dan een email naar info@bunnybunch.nl Om opnieuw te bestellen zal het helaas nodig zijn opnieuw een account aan te maken voor de webwinkel. Excuses voor het ongemak.

 

Wat betekent de status van mijn bestelling?

Wacht op betaling: Jouw bestelling is bij ons binnen gekomen. De betaling van jouw bestelling is nog niet bij ons aangekomen of nog niet geverifieerd.
Betaling open: Jouw bestelling is bij ons binnen gekomen. De betaling van jouw bestelling is nog niet bij ons aangekomen of nog niet geverifieerd.
Geannuleerd: Jouw bestelling is geannuleerd. Dit kan zijn omdat er na twee weken nog steeds geen betaling is ontvangen of omdat je hier zelf een verzoek voor hebt ingediend.
Verwerken: Jouw bestelling is bij ons binnen gekomen en de betaling is ontvangen. Wij gaan de bestelling voor je inpakken. Het eerst volgende verzendmoment gaat jouw bestelling mee.
Complete: Jouw bestelling is bij ons afgehandeld en meegegeven aan de vervoerder. Je kunt jouw bestelling binnen 1-5 werkdagen verwachten. Houd je mailbox in de gaten voor de verzendgegevens.

 

Wat doen jullie met de persoonlijke gegevens die ik invul bij mijn bestelling?

Wij gebruiken de gegevens voor het verwerken en verzenden van de bestelling. Jouw emailadres en telefoonnummer geven wij door aan de vervoerder, zodat je per email een statusupdate ontvangt over de levering. Bij vragen of problemen kan onze vervoerder ook telefonisch contact met je opnemen. Zelf kunnen wij ook telefonisch contact met je opnemen mocht er iets zijn met de bestelling. Mocht je geen telefoonnummer willen verstrekken is dat ook mogelijk, vul dan 10x de nul in in dat veld. Een emailadres is wel vereist voor het kunnen plaatsen van een bestelling op onze website. Als je geen of een foutief emailadres invult krijg je geen bevestiging van de bestelling en ook geen email met de track and trace code van het pakket.

Wij geven geen gegevens door aan andere partijen en je zal van ons ook geen spam of reclame ontvangen. Wij verzenden wel een nieuwsbrief. Deze zal u alleen ontvangen als je je daarvoor aanmeld of bij het aanmaken van een webwinkel account aanvinkt dat u deze wil ontvangen. Onderaan elke nieuwsbrief staat een link om je weer uit te schrijven, mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen.

 

Kan ik een bestelling retour sturen?

Je hebt na ontvangst van je bestelling de wettelijke termijn van 14 dagen de tijd om deze retour te sturen. Neem voor je jouw bestelling terug stuurt schriftelijk contact met ons op (per email). Stuur bij een retourzending altijd het retourformulier mee. Dit heb je per email ontvangen bij jouw bestelbevestiging en is te vinden via de link onderaan onze website.

Heb je een beschadigd product ontvangen? Maak foto's van de beschadigde verzenddoos en van het beschadigde product en stuur die naar ons op. Wij willen het product in de meeste gevallen retour willen ontvangen voor vergoeding. Indien je een een defect product of het verkeerde product ontvangen hebt zorgenwij dat je een verzendlabel ontvangt voor een gratis retourzending. Zorg er wel voor dat je een beschadiging tijdens de levering binnen 2 dagen aan ons meld! Deze termijn hebben wij nodig in verband met het krijgen van vergoedingen van de vervoerder.

Indien je het product om andere redenen niet wil, zijn de verzendkosten voor jouw eigen rekening. Tijdens de termijn van 14 dagen moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je kan het in die mate uitpakken of gebruiken zover nodig is om te beoordelen of je het product wenst te behouden. Je moet het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en originele verpakking aan Bunny Business retourneren. Indien je na 14 dagen geen schriftelijke annulering hebt doorgegeven, is de koop een feit en kan het product niet retour gezonden worden. Op het moment dat je aangeeft een bestelling retour te willen sturen, emailen wij alle gegevens door. Hierbij ontvang je ook een retourformulier. Vul dit formulier volledig in. Je ontvangt binnen 14 dagen nadat wij het product retour hebben ontvangen jouw geld terug.  Het retourrecht geldt niet voor artikelen die naar wens van de consument zijn aangepast, zoals de maatwerk konijnenhokken en voor aangebroken verpakkingen zoals voer, snacks, strooisel etc. en voor snel bederfelijke goederen zoals planten.

 

 

Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Het is altijd mogelijk dat een product tijdens transport beschadigd of dat er een onderdeel blijkt te ontbreken. Neem bij voorkeur binnen 2 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op, dan zoeken wij naar een passende oplossing. Het kan zijn dat wij een nieuw product of vervangend onderdeel opsturen, of dat wij (een deel van) het aankoopbedrag terugstorten. In veel gevallen is het voor ons in verband met garanties noodzakelijk om het defecte product retour te ontvangen.  Voldoen brokken, hooi, stro of snacks niet aan de verwachtingen, gooi het product dan niet weg. In de meeste gevallen heeft de producent de productiecode/batchcode van de verpakking nodig en soms willen ze het product retour ontvangen om de kwaliteit te kunnen testen. Indien u een een defect product of het verkeerde product ontvangen heeft zorgen wij dat u een verzendlabel ontvangt waarmee het product kosteloos teruggezonden kan worden.

 

Hoe zit het met garantie?

 

Wij houden ons aan de Nederlandse wetgeving omtrend garantie. Er is geen vaste wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Een product moet als je het ontvangt compleet zijn, niet beschadigd, niet kapot, moet het goed doen en je moet er mee kunnen doen waar het voor bedoeld is.  Is dat niet het geval, laat het ons dan zo snel mogelijk na ontvangst weten zodat wij een passende oplossing kunnen zoeken.  Lees ook onze algemene voorwaarden.

Je moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is.

Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van jouw geld. Heb je het product normaal gebruikt, maar is het gewoon versleten? Dan heb je ook geen recht op gratis reparatie. 

 

 

Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Kijk voor informatie over afhalen op de pagina over openingstijden en afhalen.

 

Naar welk rekeningnummer kan ik mijn (buitenlandse) betaling overmaken?

Ons rekeningnummer is
NL 18 KNAB 0255 337 337
Ten name van Bunny Business

Meer informatie over betalen vind je op deze pagina.

 

Staan jullie ook wel eens op evenementen?

Ja, wij staan regelmatig op evenementen. Zo hebben wij een aantal jaren op Animal Event in de Beekse Bergen gestaan en op andere (lokale) dierenevenementen zoals opendagen van asiels, kinderboerderijen en dierenartspraktijken. Ook staan wij jaarlijks op het konijnencongres. Mocht je ons voor jouw evenement uit willen nodigen, stuur dan een email naar info@bunnybunch.nl en wij laten je weten of wij daar aanwezig kunnen zijn. Onze stand is een combinatie van informatie over konijnen en de verkoop van producten uit onze webwinkel.

 

 

Wat zijn de regels voor het gebruik van een kortingscode?

Wij communiceren regelmatig kortingscodes. Deze kun je vinden op onze facebook pagina, op ons forum of je krijgt een flyer op een evenement met een kortingscode. De kortingscode is eenmatig te gebruiken. Vergeet je de code in te vullen bij je bestelling of had je net een paar dagen voordat de code gecommuniceerd werd al besteld, is dat erg jammer. Helaas verrekenen wij de korting niet achteraf.  Je kan de code bewaren en gebruiken bij je volgende bestelling, mits dit binnen te termijn van de actie valt.

 

 

 

Verkopen jullie ook konijnen?

keurmerkNee, wij verkopen geen konijnen. Dat is voor ons een hele bewuste keuze. Wij hebben zelfs het keurmerk van konijnenbelangen, "een goede zaak" omdat wij geen levende dieren verkopen. Wij vinden dat mensen na moeten denken voor ze aan dieren beginnen. Dieren horen niet in een winkel thuis. Wij raden mensen aan om een konijn te adopteren uit een konijnenopvang. Daar kunnen ze je gelijk voorzien van goed advies en eventueel helpen met de koppeling - konijnen horen immers niet alleen te leven! In opvangen zitten jonge konijntjes, vaak van moederkonijnen die gedumpt zijn en zwanger blijken te zijn, maar ook oudere konijnen. Alle soorten, maten en kleuren konijnen verblijven in Asiels. Er zitten honderden konijnen te wachten op een nieuw baasje in de konijnenopvangen in Nederland op dit moment. Wil jij een asielkonijn adopteren? Kijk voor een opvang in de buurt op onze opvang- en asiellijst.

 

 

 

 

Welke goede doelen steunen jullie?

Afhankelijk van welke producten wij kunnen weggeven steunen wij een goed doel naar keuze. Zo hebben wij in het verleden onder andere producten gedoneerd aan Konijnenopvang Knaagspoor te Ridderkerk, caviaopvang Beertje, konijnenopvang Joy en caviaopvang Ars Vivendi. Ook hebben wij de opbrengst van de verkoop bij onze stand op Animal Event gedoneerd aan konijnenopvang Knaagspoor te Ridderkerk.

Vanaf februari 2017 starten wij met een donatie actie voor konijnenopvang Joy. Het is dan mogelijk om bij jouw bestelling producten te kopen die wij dan opsturen naar de konijnenopvang. Op die manier krijgen de asielkonijnen een leuk en lekker extratje!

 

 

Hoe voer ik kruiden aan mijn konijn?

Over het voeren van kruiden hebben wij een informatief artikel op de website staan. Daarin staat uitgelegd waar welke kruiden voor helpen, en hoeveel je er van mag voeren.  Lees het artikel "Kruiden voor konijnen"

 

 

Hoe lang zijn de kruiden houdbaar?


Het verschilt per kruid hoe lang de houdbaarheid is. Producten zonder conserveringsmiddelen zoals pellets en kruidenmuesli zijn maar beperkt houdbaar (3-6 maanden) terwijl gedroogde bladeren wel een aantal jaren bewaard kunnen worden. Op elke verpakking kruiden schrijven wij wat de houdbaarheid van het betreffende product is.

 

Steunen jullie ook opvangdieren?

Zeker! Wij steunen opvangdieren door producten die kapot, maar nog wel bruikbaar zijn te doneren aan konijnen- en caviaopvangen. Ook kapotte zakken voer en voer dat over de datum is gegaan geven wij aan de opvangdieren. Opvangen waar wij producten aan gedoneerd hebben zijn: Caviaopvang Ars Vivendi in Middelburg, Het knagertje, Konijnenopvang Joy, Konijnenopvang het knaagspoor in Ridderkerk en caviaopvang het Beertje.

 

Hoe schrijf ik mij in voor jullie nieuwsbrief?

 

Dat kan onder andere via onderstaand formulier.

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

* indicates required

View previous campaigns.

 

 

Hoe schrijf ik mij uit voor jullie nieuwsbrief?

In elke nieuwsbrief, onderaan, staat een link om je uit te schrijven van het nieuwsbrief abonnement.

 

 

Copyright / auteursrecht

 

Auteursrecht of ook wel copyright genoemd ontstaat automatisch wanneer je iets schrijft, tekent of vastlegt. Onze volledige website is dus automatisch door auteursrecht beschermd.

De teksten op het informatieve deel van onze website en in onze webwinkel zijn of door ons zelf geschreven, aangeleverd door producenten en/of er staat duidelijke bronvermelding bij een eventueel citaat vermeld. De foto's zijn door ons zelf gemaakt, aangeleverd door producenten/leveranciers of aangeleverd door leden van ons forum, met toestemming om op bunnybunch.nl te gebruiken en op social media en in de nieuwsbrieven die verbonden zijn aan bunnybunch.nl. Het is dus niet toegestaan teksten en foto's van onze website te gebruiken op een eigen website of op een andere manier te kopiëren en publiceren.
 

 

Vragen over konijnenhokken

 

Mijn konijn knaagt veel, ook aan het hok! Wat kan ik daar aan doen?

Konijnen knagen graag en zetten ook vaak hun tandjes in het hok. Meestal stopt het ergste knagen na een week of twee, als het hok helemaal eigen is gemaakt door het konijn. Heb jij een volhouder die blijft knagen? Wil je toch dat je hok langer mee gaat zonder knaagschade? Bestel dan anti-knaagstrips in onze webwinkel. Deze kun je aan het hok monteren om knaagschade te voorkomen.

 

Kan mijn konijn ontsnappen uit een hok of ren door te graven?

In onze hokken en rennen zit onderin geen bodem. Konijnen hebben graven als natuurlijk instinct en kunnen dus gaten gaan graven en op die manier ontsnappen. Wil je dit voorkomen? Graaf gaas in of leg gaas op de bodem van de ren. Indien je gaas op de bodem legt maar niet ingraaft, let dan wel op de voetzolen van jouw konijn. Het kan zijn dat  hij of zij er zere hakjes van krijgt. In dat geval kun je het gaas beter vervangen door tegels. Wij adviseren om het konijnenhok op een harde ondergrond te plaatsen, hierop slijten de nagels van de konijnen dan ook nog eens.

 

Kan ik de ren of het hok op gras plaatsen?

Ja dat kan, let er wel op dat je konijn er niet uit graaft, en zet een konijn wat niet gewend is aan het eten van groenvoer ook niet direct op het gras. Hier zullen ze dan ernstige diaree van krijgen. Een konijn moet eerst wennen aan het eten van groenvoer. Nadeel van het plaatsen van een hok of ren op gras is wel dat het hok minder lang mee gaat door het optrekken van vocht.

 

Hebben jullie showmodellen staan?

Nee, onze afhaallocatie is gelijk ons magazijn. Wij hebben helaas niet de plek om showmodellen op te zetten. Indien gewenst kunnen de maatwerk hokken wel bekeken worden in Lunteren. Indien je dit wenst kunt u het best een email sturen naar info@bunnybunch.nl

 

Hoe kan ik mijn konijnenhok het best onderhouden?

De op maat gemaakte konijnenhokken worden gemaakt van een geïmpregneerde houtsoort, deze hokken hoeven niet gebeitst te worden voor ingebruikname. Het is wel mogelijk deze te beitsen of impregneren indien je het  hok een kleurtje wil geven. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen, maar zelf ben je er natuurlijk vrij in om het hok na levering een kleurtje te geven.

 

Ik wil het hok gemonteerd afhalen, hoe werkt dat en kost het extra?

De op maat gemaakte hokken zijn geen bouwpakketten. Deze worden gemaakt in Lunteren, Gelderland. Je kan jouw hok zodra het gereed is afhalen in Lunteren. Als het door jouw bestelde hok is wordt er telefonisch contact opgenomen voor een afhaal of bezorgafspraak. Denk er aan dat je zorgt voor een passend vervoermiddel voor het vervoer van het gemonteerde hok. De meeste van onze modellen passen niet in een personenauto.

 

Kan het hok naar mijn wensen worden aangepast?

Ja, dat kan. Er is heel wat mogelijk.  Er staan voorbeelden op onze website, en die modellen kunnen aangepast worden wat afmetingen betreft en kunnen gespiegeld gemaakt worden. Wil je een totaal ander konijnenhok bestellen, dan kan dat ook. Stuur ons dan een email met duidelijke tekening en omschrijving. Houd rekening met de buitenwerkse afmetingen. Reken er wel op dat aangepaste hokken wel wat duurder zijn dan de standaard voorbeelden van maatwerk hokken die wij op de website hebben staan.

 

Wat zijn buitenwerkse afmetingen bij de maatwerk hokken?

De afmetingen van de maatwerk hokken zijn vermeld als buitenwerkse afmetingen. Dit houd in dat er aan de buitenkant van het hok gemeten is, inclusief het dak. Bij de meeste modellen houd dat in dat het hok 20 cm korter en smaller is dan de genoemde afmetingen.  De reden dat wij de buitenwerkse afmetingen vermelden is omdat er op de plaats waar het hok moet komen, rekening gehouden moet worden met de oversteek van het dak. Het zou zonde zijn als het hok niet past omdat er geen rekening gehouden is met het dak. Maatwerk hokken mogen namelijk niet geretourneerd worden.

 

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren