Marjolein75 Geplaatst: 1 november Delen Geplaatst: 1 november (aangepast) Bibi onze voedster van 7 maanden is eindelijk op koppelvakantie! We hebben haar naar Animalhome in Zoetermeer gebracht. We hebben nog geen update gehad nadat we haar gisteren einde van de dag hebben gebracht maar ik hoop snel iets van ze te horen! Bibi is echt een enorme knuffelkont, ze ligt ook graag op schoot om te kroelen of gezellig bij ons en de katten op de bank. We zijn erg benieuwd of haar karakter zal veranderen als ze een vriendje heeft. Vandaag hebben we het hok weggedaan en de ren uitgebreid en ingericht. Uiteindelijk mogen de nijntjes 24/7 los lopen op onze benedenverdieping. We vinden het heel spannend met welk vriendje Bibi uiteindelijk naar huis komt! 1 november aangepast door Marjolein75 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 1 november Delen Geplaatst: 1 november Leuk voor Bibi dat ze een vriendje mag uitkiezen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 november Delen Geplaatst: 1 november Mooie dame! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Wat leuk. Alles mooi voorbereid. Gezellig hoor. Spannend waar Bibi mee thuiskomt😀 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november We kregen gisteren een kort filmpje van bibi tijdens de koppeling. Wat denken jullie hiervan, kans van slagen? https://photos.app.goo.gl/cuwrUe1mnZAZKXac8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Beide konijnen rustig. Bibi onverstoorbaar aan het eten. Andere konijn nog wat aftasten. Dat ziet er zeker al heel goed uit ! Gek genoeg is elkaar de eerste tijd negeren vaak goed nieuws. Er wordt rustig afgetast en ze kunnen elkaar verdragen. Straks dan samen eten of keutelen en daarna hopelijk lekker wassen en samen liggen. ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november Oh wat fijn om te horen, dankjewel! Vind het zo ontzettend spannend! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Ja, dat kan ik me voorstellen. Thuis kan het ook nog wel even spannend worden, dus als ze dan wat uithalen, niet gelijk schrikken. Ik wist het, maar zat toch in de gordijnen toen er hier nog even werd gekibbeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Ik zie inderdaad ook een rustig geheel. Zoals het nu lijkt ziet het er echt wel goed uit volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarieElsa Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Wat is Bibi een leukerd! Wat leuk dat ze een vriendje krijgt. Ik sluit me aan bij het bovenstaande, ziet er goed uit op het filmpje. 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november We zijn zo benieuwd!! Ik hoor alleen bijna niks van de opvang. Ik had geappt met de vraag om een update maar ik kreeg alleen terug ”het gaat goed”. Dat vind ik wel jammer, het is voor ons voor het eerst en we vinden het best spannend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Dat kan ik me wel voorstellen. Maar opvangen draaien op vrijwilligers, dat zijn er vaak te weinig om nog tijd over te hebben voor andere dingen dan de verzorging van de dieren. Dus nog even geduld 😉. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Superleuk dat Bibi een vriendje krijgt! Een koppelvakantie is spannend en veel wachten. Maar gelukkig gaat de koppeling goed. Nog een aantal dagen wachten en dan mogen ze samen naar huis! Zo te lezen en te zien krijgen ze een geweldig thuis. Kleine tip voor als ze minder zindelijk zijn dan verwacht: je kan een stuk vinyl op de vloer van de ren leggen, dat maakt makkelijk schoon en beschermt je (mooie) vloer. Laat het vinyl dan iets buiten de panelen uitsteken zodat ze geen knaagrandje hebben. Lang niet alle konijnen keutelen en plassen alleen in hun toiletbak. In het begin zal je ook wel markeringskeutels en -plasjes vinden, dat wordt daarna wel minder. Succes met wachten. Je geeft hier vast wel weer een update. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november Bedankt voor de tips Lienappelsien! Ik probeer het eerst even zonder vinyl, zit er toch de hele dag bij en kan ongelukjes dus meteen schoonmaken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november Yesss!!! Ik mag ze vanmiddag om 16.30 ophalen!! Ze gaan heel goed samen, eten samen en liggen bij elkaar. Wassen heeft ze nog niet gezien maar dat komt vast ook nog wel. Ok, even nog wat vragen: De ren en alles wat er in staat is helemaal schoongemaakt met azijn dus is volgens mij behoorlijk neutraal. Hier in de woonkamer heb ik ook zoveel mogelijk schoongemaakt want Bibi liep hier natuurlijk al een tijd los. Dat zal dus waarschijnlijk niet 100% neutraal zijn. Maar ik had begrepen dat ze de eerste tijd thuis het beste even in de ren kunnen blijven? Verder heb ik net een Cat Cube scratch op de kop kunnen tikken op marktplaats! Hoe kan ik die het beste neerzetten? Hoop vragen weer maar jullie weten zoveel haha! Ik heb er zo’n zin in!!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november En hoe doe ik het met eten? Gewoon samen uit 1 bakje of ieder een eigen bakje? Ben helemaal hyper hahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Wat leuk dat je ze vanmiddag al thuis hebt! Ik zou twee bakjes neerzetten. Je hebt anders kans dat één van de twee het zich toe gaat eigenen. Hier op het forum wordt altijd aangeraden om echt op neutraal terrein te koppelen. Nou scheelt het bij jou misschien wel dat ze al een paar dagen samen gezeten hebben. Kent jouw voedster de spullen in de ren al wel of ook niet? Anders zou ik die er geloof ik wel zoveel mogelijk uithalen. Wel dat ze nog een plek hebben om zich terug te kunnen trekken maar verder niet teveel wat ze zich toe kunnen eigenen. Vaak wordt er nog wel wat gejaagd, dan is het ook niet handig als er van alles staat. Het beste kun je ze dan inderdaad de eerste twee weken in de ren houden. Misschien zelfs langer als er nog wat onrust is. Dat verschilt echt per koppel. Heb je artikel over koppelen gelezen hier op de site? Daar staat ook veel nuttige informatie in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november 2 uren geleden, Marjolein75 zei: zit er toch de hele dag bij en Misschien dat je het niet letterlijk bedoeld maar het beste kun je er niet teveel bovenop zitten. Dat kan de koppeling ook beïnvloeden. Het eerste half uur/uur is het handig als je in de buurt bent zodat je evt in kunt grijpen, mochten ze toch gaan vechten. Daarna zou ik wat meer afstand nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november 1 minuut geleden, Bunny566 zei: Misschien dat je het niet letterlijk bedoeld maar het beste kun je er niet teveel bovenop zitten. Dat kan de koppeling ook beïnvloeden. Het eerste half uur/uur is het handig als je in de buurt bent zodat je evt in kunt grijpen, mochten ze toch gaan vechten. Daarna zou ik wat meer afstand nemen. Nee hoor, de ren staat in de woonkamer dus in die zin ben ik erbij. Ik laat ze verder lekker met rust. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november 22 minuten geleden, Bunny566 zei: Wat leuk dat je ze vanmiddag al thuis hebt! Ik zou twee bakjes neerzetten. Je hebt anders kans dat één van de twee het zich toe gaat eigenen. Hier op het forum wordt altijd aangeraden om echt op neutraal terrein te koppelen. Nou scheelt het bij jou misschien wel dat ze al een paar dagen samen gezeten hebben. Kent jouw voedster de spullen in de ren al wel of ook niet? Anders zou ik die er geloof ik wel zoveel mogelijk uithalen. Wel dat ze nog een plek hebben om zich terug te kunnen trekken maar verder niet teveel wat ze zich toe kunnen eigenen. Vaak wordt er nog wel wat gejaagd, dan is het ook niet handig als er van alles staat. Het beste kun je ze dan inderdaad de eerste twee weken in de ren houden. Misschien zelfs langer als er nog wat onrust is. Dat verschilt echt per koppel. Heb je artikel over koppelen gelezen hier op de site? Daar staat ook veel nuttige informatie in. Ok, dan zal ik de houten speeltjes er toch maar even uithalen inderdaad. Verder is alles echt schoon/nieuw of neutraal😉 Het artikel over koppelen heb ik inmiddels gespeld net als vele andere tips online. Zal de ren wat leger maken zodat ze de ruimte hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Succes maar alvast! Altijd spannend, een koppeling tussen konijnen. Maar het zal zeker schelen dat je het artikel gelezen hebt, weet je een beetje wat je kunt verwachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november (aangepast) Heb de ren even wat leger gemaakt. En wat nieuwe speeltjes en wilgenhuisje. Nu is het écht neutraal 😂 3 november aangepast door Marjolein75 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Oh, je bent ze nu al aan het ophalen! Wat leuk! 🙂 Straks weer lieve foto's natuurlijk van hen samen, al kan het nog even wild worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Leuk dat je ze mag ophalen! Dat is een goed teken. De ren ziet er goed uit hoor! Ze kunnen het bedje wel als opstapje gebruiken om uit de ren te springen, dus dat zou ik zelf tegen de muur zetten. Eerste dagen/weken inderdaad niet uit de ren laten. 2 voerbakken heb ik nog nooit gedaan. Bij een ‘vers’ koppel strooi ik de brokjes meestal over de grond. Dat vind ik vaak relaxter voor ze, dan kunnen ze niet zo makkelijk claimen en gaat het samen eten speelser. Veel plezier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjolein75 Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november Daar zijn ze dan! Zó leuk!! https://photos.app.goo.gl/8KWaUdNMSbg7XNnB7 15 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.