Ga naar inhoud

Tam konijntje op parkeerplaats

Vonne

Aanbevolen berichten

Ik heb echt geen idee, ik kan geen Italiaans. Ik zou er van uitgaan dat het beestje gedumpt is. Mocht je er zelf iets mee willen dan zou ik een gezondheidsverklaring bij een dierenarts regelen, dan kun je het beestje prima mee naar Nederland nemen. In de meeste landen kun je met konijnen wel reizen, zeker als je een gezondheidsverklaring hebt.

Moet je de politie bellen voor een konijn? Misschien om te vragen wat je moet doen. Dat zullen ze ongetwijfeld weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedumpt ja dat denk ik ook. Jong konijntje lijkt het. Er schijnen hier meer konijnen te zijn, niet gezien trouwens. Hoe lang kan zo’n beestje overleven in de natuur, moeilijk te zeggen natuurlijk. Zou hem best wel willen meenemen maar we zijn met de camper op vakantie en gaan nog niet naar huis. Lastig. In Italië naar een dierenarts zou ik zelf niet doen, dan in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vangen en meenemen, alles is beter dan waar hij nu zit. Als hij zich laat aaien, is hij ook een makkelijke prooi voor honden, katten, roofvogels, dierenbeulen etc. Ik spreek toevallig Italiaans, als je me even laat weten waar je zit, kan ik eventueel kijken of er een asiel in de buurt zit. Stuur me even een privéberichtje.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedumpt ja dat denk ik ook. Jong konijntje lijkt het. Er schijnen hier meer konijnen te zijn, niet gezien trouwens. Hoe lang kan zo’n beestje overleven in de natuur, moeilijk te zeggen natuurlijk. Zou hem best wel willen meenemen maar we zijn met de camper op vakantie en gaan nog niet naar huis. Lastig. In Italië naar een dierenarts zou ik zelf niet doen, dan in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen beginnen aan, het smoort hier van de bunnies. Die van mij is weer weg, nog paar keer gezocht maar foetsie. We stonden op de parkeerplaats in Forlì maar zijn daar alweer vertrokken. Zag daar nog wel een andere plek waar verse sla en fruit lag dus er wordt gelukkig wel een beetje voor ze gezorgd. Arme beestjes! 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu. Ik zou hem net als Suus meegenomen hebben. Wel een gedoe met een camper.  Ik denk dan altijd: waarom moet ik nou zoiets zien.

Hoeveel verdwaalde honden ik al niet opgevangen heb en weer bij de eigenaar bezorgd heb.... tot een ransuil aan toe. Zelfs een keer een pony.

We kwamen een keer thuis en mijn man zegt: daar zit een papegaai/ Ik zei: zie je ze soms vliegen? Maar inderdaad er zat er één in de boom. Die hebben we niet kunnen vangen.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier ben ik ook aan mijn konijn Tody gekomen, die he ik gevonden op een parkeerplaats. Ik heb hem niet naar een lokale opvang gebracht (had zelf weinig ervaring met konijnen, wist niks over gezondheid van het konijn en had geen spullen). Na 3 weken en een gezondheidscheck, castratie etc heb ik hem opgehaald. Aangezien dit Italië is zou ik meenemen overwegen als je hem kan huisvesten. Sowieso eerst lokaal een dierenarts bezoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .