Lappie2 Geplaatst: 25 september Delen Geplaatst: 25 september Hoi hoi, Ik vroeg me af of iemand zo.n krab paal voor hun konijnen heeft aangeschaft? Ze zijn er in alle soorten en maten.. Ik vraag dit omdat de kleine rat echt een berggeit was in zijn vorig leven 🤪 Hij klimt echt overal op en het is nog best gevaarlijk. Dacht dat misschien zo.n paal wat kan zijn voor hem om zijn klim technieken op toe te passen. Is het een idee of misschien niet goed kwa knabbelen aan het materiaal? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 25 september Delen Geplaatst: 25 september Hier wordt gesprongen op alle wilgenboomstronken, want ze leven natuurlijk buiten. Ik weet dat sisal-touw, wat veel om die palen heen zit, geen probleem is voor konijnen. Wat betreft zachte dingetjes (van die hangmatjes van fleece enzo), denk ik dat het uitmaakt of ze daar op plassen, want dan lijkt het me onhandig. Je zou ook kunnen kijken naar kartonnen varianten. Zelf inspiratie opdoen en bouwen of bijv. van Trixie of Navaris die onderdelen van dat kartonnen kattenhuis kopen en dan zelf in elkaar zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 25 september Auteur Delen Geplaatst: 25 september 5 minuten geleden, bunnyempress zei: Hier wordt gesprongen op alle wilgenboomstronken, want ze leven natuurlijk buiten. Ik weet dat sisal-touw, wat veel om die palen heen zit, geen probleem is voor konijnen. Wat betreft zachte dingetjes (van die hangmatjes van fleece enzo), denk ik dat het uitmaakt of ze daar op plassen, want dan lijkt het me onhandig. Je zou ook kunnen kijken naar kartonnen varianten. Zelf inspiratie opdoen en bouwen of bijv. van Trixie of Navaris die onderdelen van dat kartonnen kattenhuis kopen en dan zelf in elkaar zetten. Ik kan het wel zelf maken van vuren hout...(ik maak houten meubels als beroep😉).. Maar dat is niet zo zacht als dat fluffy fleece spul. Voor het geval hij uitglijdt. Ze hebben een tunnel met mand en hangmat en nog nooit op geplast gelukkig. Is wel afritsbaar voor de was trouwens mocht het gebeuren. Ik zal kijken naar de kartonnen huisjes. Als het een leuk prijsje heeft hihi De Leeuw vreet een kartonnen doosje binnen een week weg 🤪😂. Kleintje speelt er mee /in maar grote broer zorgt ervoor dat het na een week foetsie is 🤣 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september 12 uren geleden, Lappie2 zei: ik maak houten meubels als beroep😉 Oh wat ontzettend leuk😃 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september Naast mijn 2 konijnen heb ik ook 3 katten en had daar destijds een enorm klimtoestel voor aangeschaft. De konijnen gebruiken inmiddels het onderste deel (een ingebouwd huisje, twee verhogingen van verschillende hoogtes en een trapje) en ze vinden het geweldig! De katten kijken vanaf boven toe, terwijl de konijnen op en af springen aan de onderkant. Ook slapen ze graag op die etages. Bij mij knagen ze er niet aan, alleen heel soms aan een los stukje sisaltouw wat volgens mij geen kwaad kan! Ik kan het dus zeker aanraden 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september Ik heb niet het idee dat een enorm klimmeubel nou echt voor konijnen geschikt is. Maar van die huisjes waar ze in en op kunnen, dat kan wel. Nadeel is wel dat het meestal niet heel makkelijk schoon te houden is, dus als ze ongelukjes hebben, dan is dat er bijna niet uit te krijgen. En het materiaal (vaak vloerbedekking) is ook niet veilig om aan te knagen. Sisaltouw is wel veilig om aan te knagen, maar behalve slopen verwacht ik dat ze niet veel met zo een krabpaal doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september 48 minuten geleden, Boris en Beer zei: Naast mijn 2 konijnen heb ik ook 3 katten en had daar destijds een enorm klimtoestel voor aangeschaft. De konijnen gebruiken inmiddels het onderste deel (een ingebouwd huisje, twee verhogingen van verschillende hoogtes en een trapje) en ze vinden het geweldig! De katten kijken vanaf boven toe, terwijl de konijnen op en af springen aan de onderkant. Ook slapen ze graag op die etages. Bij mij knagen ze er niet aan, alleen heel soms aan een los stukje sisaltouw wat volgens mij geen kwaad kan! Ik kan het dus zeker aanraden 🙂 Dankjewel 😊 Zie het al helemaal voor me 🥰 super! Denk dat de kleine het ook echt leuk zal vinden. 😇 22 minuten geleden, Evee zei: Ik heb niet het idee dat een enorm klimmeubel nou echt voor konijnen geschikt is. Maar van die huisjes waar ze in en op kunnen, dat kan wel. Nadeel is wel dat het meestal niet heel makkelijk schoon te houden is, dus als ze ongelukjes hebben, dan is dat er bijna niet uit te krijgen. En het materiaal (vaak vloerbedekking) is ook niet veilig om aan te knagen. Sisaltouw is wel veilig om aan te knagen, maar behalve slopen verwacht ik dat ze niet veel met zo een krabpaal doen. Beiden eten niet van het kleed of dekens wat bij hun ligt gelukkig. Enige minpunt is de plakpoep van de grote. Maar heb het tot nu toe nog allemaal weg kunnen schrobben van het kleed🥵😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september 1 uur terug, Evee zei: enorm klimmeubel Ze gebruiken ook niet het hele ding hoor, alleen de onderkant. Max hoogte van waar de konijnen op komen is ongeveer 1 meter denk ik zo. De rest van het ding wordt gewoon door de katten gebruikt 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september Dit geeft misschien beter beeld. Zo trof ik ze net aan. Het huisje en de twee plateaus vinden ze leuk. Hoger / meer gebruiken ze niet (en is ook afgeschermd door mij voor de veiligheid van de nijns)! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september Zo iets lijkt me wel wat. Niet te hoog en huisje en de kleine kan omhoog, terwijl de grote knus onderin kan zitten en het huishouden kan doen Hihi 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2 uren geleden, Boris en Beer zei: Dit geeft misschien beter beeld. Zo trof ik ze net aan. Het huisje en de twee plateaus vinden ze leuk. Hoger / meer gebruiken ze niet (en is ook afgeschermd door mij voor de veiligheid van de nijns)! Zoooo schattig 🥰. En de katten zitten daarboven? Voor alle diertjes een plekje❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september 13 minuten geleden, Lappie2 zei: En de katten zitten daarboven? Ja de katten gebruiken de hele krab/speeltoren, maar ze liggen ook vaak bij de konijnen in het verblijf. Ze zijn allen met elkaar opgegroeid van jongs af aan, en het is hier dus één grote familie 😄 Eén van de poezen wast ook graag de konijnen, en die gaan er dan languit bij liggen! Dus ik vond het wel een leuke oplossing om de krabtoren zo neer te zetten dat ze er allemaal plezier van hadden. Ik weet niet of ik puur alleen voor de konijnen zoiets gekocht zou hebben, maar zoals ik al zei springen die van mij er graag op en af. In het huisje gooi ik vaak een hele bos hooi, waardoor ze lekker kunnen graven/eten/spelen haha! Genoeg plezier dus. Ik heb wel het geluk dat mijn nijns niet aan de stof knabbelen en hier ook niet op plassen - dat kan bij andere konijnen natuurlijk wel gebeuren! 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september 7 minuten geleden, Boris en Beer zei: Ja de katten gebruiken de hele krab/speeltoren, maar ze liggen ook vaak bij de konijnen in het verblijf. Ze zijn allen met elkaar opgegroeid van jongs af aan, en het is hier dus één grote familie 😄 Eén van de poezen wast ook graag de konijnen, en die gaan er dan languit bij liggen! Dus ik vond het wel een leuke oplossing om de krabtoren zo neer te zetten dat ze er allemaal plezier van hadden. Ik weet niet of ik puur alleen voor de konijnen zoiets gekocht zou hebben, maar zoals ik al zei springen die van mij er graag op en af. In het huisje gooi ik vaak een hele bos hooi, waardoor ze lekker kunnen graven/eten/spelen haha! Genoeg plezier dus. Ik heb wel het geluk dat mijn nijns niet aan de stof knabbelen en hier ook niet op plassen - dat kan bij andere konijnen natuurlijk wel gebeuren! 🙂 Geweldig😄 Normaal zou ik er ook niet over nadenken hoor maar deze klimt echt overal op. Hing vorige week aan de tv😱 een ouderwetse tv had nog gekund maar die platte kan hij niet op zitten natuurlijk. Hij wil gewoon hoog. Zit ook vaak te proberen om de vogelkooi in te komen 😂 zolang het maar hoog is is meneer happy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september 13 minuten geleden, Lappie2 zei: Hing vorige week aan de tv😱 Ohhh wat een dondersteen! Nou dan lijkt me zo’n kattentoren wel een goed idee, dan zal hij zich in elk geval konijn van het paleis voelen hihi 🤣 Je hebt dat soort torens ook wel van hout enzo, maar dan betaal je ook wel meer denk ik. Tenzij MP nog wat opties heeft! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 september Auteur Delen Geplaatst: 26 september 12 minuten geleden, Boris en Beer zei: Ohhh wat een dondersteen! Nou dan lijkt me zo’n kattentoren wel een goed idee, dan zal hij zich in elk geval konijn van het paleis voelen hihi 🤣 Je hebt dat soort torens ook wel van hout enzo, maar dan betaal je ook wel meer denk ik. Tenzij MP nog wat opties heeft! Toevallig werk ik zelf met hout maar hout is hard en toch best glad voor de nijntjes. Had voor ons eerste konijn een huis gemaakt met opstapjes maar hij gleed continu van de treden. Daarom dacht ik aan dit met zacht materiaal. Zal nog iets bedenken misschien met mijn hout en iets van tapijt er op of zo.... maar als ik de prijs zie voor een krabpaal en de kosten van het hout...ben ik toch duurder uit als ik het zelf maak 🤪 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 26 september Delen Geplaatst: 26 september En een soort tredes tegen de muur maken (met plankendragers of zo)? Dan naai je er uitwasbare kussentjes bij (of koop je die als je een passende maat kunt vinden) en schroef je een aluminium U-profiel aan de randen van de tredes waar je de kussentjes tussen kunt stoppen (tegen knagen en wegglijden). Lijkt me redelijk onderhoudsvriendelijk, en ook niet al te veel aanwezig in de kamer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 27 september Auteur Delen Geplaatst: 27 september 6 uren geleden, Lollie zei: En een soort tredes tegen de muur maken (met plankendragers of zo)? Dan naai je er uitwasbare kussentjes bij (of koop je die als je een passende maat kunt vinden) en schroef je een aluminium U-profiel aan de randen van de tredes waar je de kussentjes tussen kunt stoppen (tegen knagen en wegglijden). Lijkt me redelijk onderhoudsvriendelijk, en ook niet al te veel aanwezig in de kamer. Heel leuk idee 😊 Is helaas geen muur ruimte voor...🥴 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Delen Geplaatst: 28 september Heb vandaag deze besteld. Hij komt naast de bank te staan. En dan is het hoogste punt precies 30cm daarboven dus hij kan lekker op en af en veilig op de bank neer ploffen. Ik hou jullie op de hoogte(voor wie geïnteresseerd is) hoe ze het zullen vinden. Waarschijnlijk komt ie Dinsdag aan. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september Wat leuk - ik zie de foto's graag tegemoet of de leuke verhalen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Delen Geplaatst: 28 september 44 minuten geleden, bunnyempress zei: Wat leuk - ik zie de foto's graag tegemoet of de leuke verhalen. Verhaal kan 3 kanten op.....Of ze vinden het geweldig offff Kip vind het geweldig offff ze vinden er allemaal geen reet aan en het word een knuffel, boekenplank,kleding rek🤪😂😂 Mocht het niet leuk gevonden worden dan kan hij altijd nog naar een vriendin die een poes heeft😊 Tot nu toe hebben alle 3 alles leuk gevonden wat we gegeven of gemaakt hebben.(behalve het nieuwe voer 😂😖) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boris en Beer Geplaatst: 3 oktober Delen Geplaatst: 3 oktober Op 28-9-2023 om 17:11, Lappie2 zei: Heb vandaag deze besteld. Hij komt naast de bank te staan. En dan is het hoogste punt precies 30cm daarboven dus hij kan lekker op en af en veilig op de bank neer ploffen. Ik hou jullie op de hoogte(voor wie geïnteresseerd is) hoe ze het zullen vinden. Waarschijnlijk komt ie Dinsdag aan. Oh wat leuk!! Ben erg benieuwd wat ze er van gaan vinden! Het is nu dinsdag.. dus ben benieuwd!! 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 3 oktober Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 1 uur terug, Boris en Beer zei: Oh wat leuk!! Ben erg benieuwd wat ze er van gaan vinden! Het is nu dinsdag.. dus ben benieuwd!! 🙂 Hihi gister inelkaar gezet. Meneer vind het al geweldig. Hij zoekt nog zijn manier om hoger te komen. Grote eromheen en maakt zich duidelijk druk om de kleine als hij te hoog gaat. Dus stampt en dan gaat de kleine het huisje in. Heel schattig🥰. Ik zal nog proberen foto s te maken maar hij is zo snel en foon te langzaam 🙈 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 oktober Delen Geplaatst: 4 oktober Geen katten paal maar konijnenmeubel 😄 Fijn dat ze er goed gebruik van maken! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 oktober Delen Geplaatst: 4 oktober 56 minuten geleden, Evee zei: Geen katten paal maar konijnenmeubel Hebben we dat hier al niet vaker gehoord? Het is voor een kat maar een konijn gebruikt het. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 4 oktober Delen Geplaatst: 4 oktober 13 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Hebben we dat hier al niet vaker gehoord? Het is voor een kat maar een konijn gebruikt het. Gelukkig zit hier geen prijsvraag aan vast😅 iedereen wint🥳 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.