Ga naar inhoud

Konijnenverblijf herfst / winter proof maken

Evee

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Evee zei:

Mijn telefoon gaf gisteravond kans op sneeuwbuien aan. Ik dus vol verwachting de gordijnen open doen vanochtend, hopend op een mooi wit laagje sneeuw.... niets 😅

Ik kreeg al een melding dat de doos open was gesprongen maar 100 kilometer verderop. Helaas.😉😅

19 uren geleden, MarieElsa zei:

Wow wat een heftige temperatuur! En een verschil met hier: 2 graden en nu nog lekker zonnetje. Valt me alles mee. Woon jij in het oosten?

Je zou bijna denken dat ik de buurvrouw van @Lappie2 ben maar nee ik woon in Nederland, in het hoge noorden.

5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Klopt de meter wel?

Het was ook op het NOS journaal tijdens het weer item. -10C in Leeuwarden. De hele dag heeft het bij ons flink gevroren. en gisteravond begon het weer te sneeuwen. Er ligt serieus veel.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flinke temperatuurverschillen in het land dus! 

Ik ben er niet helemaal zeker van of Jerry (inmiddels blind) nog naar boven gaat in het etagehok. Daar ligt lekker stro in het nachthok. Ze komen er altijd alleen als het echt koud is, of als Do schijnzwanger is. Er liggen wel 2 kuiltjes in het stro, maar niet pal naast elkaar, dus wie weet zijn beide kuiltjes van Do 🤔 Onderin ligt ook stro, maar dat is vrij open.

Ik heb gisteren in de houten tunnel waar ze altijd in liggen te slapen nog meer stro gelegd, dus daar zitten ze goed.

Ze hebben nu al 3 weken een extra stuk ren erbij, maar Jerry is volgens mij nog niet bij het hondenhok aangekomen 🤣 Ik dacht dat is handig bij regen en kou 🙄 (het staat overdekt en beschut en het hok is laag, wat voor een blind konijn handig is). Hij komt sinds kort een klein stukje verder, maar blijft liever bij het bekende.

aangepast door Lienappelsien
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is een bikkeltje. Op sommige, langere, stukken van de ren navigeert hij zich als een langzame bal in een flipperkast door de ren. Dan raakt hij met zijn snorharen of met zijn vacht een wand of een plank en dan stelt hij zijn koers snel bij. Hij gebruikt zo die wanden. Op andere stukken valt het niet op dat hij niks ziet. Het is best mogelijk dat het trapje nog in zijn systeem zit en hij nog boven komt, maar misschien ook niet. Tijdens koudere dagen vorige winter hoorde en zag ik hem wel eens het trapje af komen, maar dat is nu niet. Ik denk dat hij toen nog wel íets zag. 

Onderin het hok ligt ook stro hoor, maar daar zitten ze nooit. De voorkant van het ondergedeelte is open, dus dat lijkt me ook minder warm. Als ze schuilen of slapen zitten ze meestal samen in de houten tunnel, hun favoriete plek, dus daar heb ik sinds het kouder is stro in gedaan.
Toen ze tijdens de koude winter van 3 jaar geleden een week of 2 in een ren in de schuur bivakkeerden waren ze dolenthousiast over het hondenhok, dus dat leek me nu ook handig… (maar ja, konijnen laten zich nooit iets opleggen 😂).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .