Ga naar inhoud

Hulp nodig bij diervriendelijke muizenbestrijding

fafaan013

Aanbevolen berichten

Hallo Bunnybunch gemeenschap,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben onlangs gestuit op een probleem met muizen in mijn huis en ik ben op zoek naar een diervriendelijke manier om ermee om te gaan. Het is belangrijk voor mij om deze kleine wezentjes geen kwaad te doen en ze op een humane manier te verwijderen.

Ik heb wat onderzoek gedaan en kwam een paar nuttige bronnen tegen die ik met jullie wil delen:

1. Offservices Deze website heeft waardevolle informatie over hoe je muizen op een diervriendelijke manier kunt bestrijden. Ze bespreken verschillende preventieve maatregelen en methoden om muizen weg te houden zonder schade aan te richten.

2. GGDleefomgeving.nl Hier vond ik ook enkele handige tips en informatie over hoe je muizen op een verantwoorde manier kunt aanpakken.

Ik zou graag jullie advies en ervaringen horen met betrekking tot diervriendelijke muizenbestrijding. Heb je zelf met dit probleem te maken gehad en welke methoden heb je gebruikt? Alle suggesties en tips zijn welkom.

Laten we samenwerken om een humane oplossing te vinden voor dit probleem. Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet, Pablo

aangepast door Evee
link verwijderd, zie forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat een stukje over hoe je muizen kunt weren uit een verblijf: https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok

Ratten en muizen: Op plaatsen waar water en voer te vinden is, zijn vaak muizen en ratten te vinden. Helaas soms ook in het konijnenhok. Muizen en ratten kunnen ziektes overbrengen die je niet bij je konijnen wil hebben. Bewaar het brokvoer in een goed afgesloten emmer en geef een beperkte hoeveelheid die de konijnen in korte tijd opeten. Laat geen voer slingeren. Ook is het mogelijk deze knagers buiten te houden door gebruik van volièregaas voor de ren. De maaswijdte van dit gaas is zo klein (minder dan 1 cm) dat muizen en ratten er niet doorheen kunnen. Let op dat je het gaas ook minimaal 70 centimeter moet ingraven om ratten buiten het hok te houden.

In het klaagtopic kwam het onderwerp van muizen laatst ook aan bod, beginnend bij dit bericht:

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .