Pippa Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september Ik heb me toch een partij druk gemaakt, altijd wel konijnen gehad. 1 x zelf Gekoppeld, maar omdat er meteen twee operaties als gevolg waren Heb ik dit nooit meer aangedurfd en altijd door de opvang laten doen. Nu heb ik weer eens een koppeling zelf gedaan en mijn eigen gevoel zei dat de kooien naast elkaar zetten nadat de ram gecastreerd was Toch het beste idee was. Ik heb ze in zijn herstelperiode elke dag gewisseld van kooi en hebben dus een twee weken In elkaars geur gezeten. Dit leek zover ik Dit kon beoordelen geen enkel vervelend gedrag op te roepen. De eerste twee dagen na het wisselen ging ze de hele kooi af om te ruiken en te snuffelen ze keken wel naar elkaar Maar leek geen enkele spanning te hangen. Na twee dagen stopte het snuffelen en leken de geuren vermengd. Het buitenverblijf werk ze uiteindelijk heb gekoppeld was volledig nieuw en dus helemaal neutraal. Vanaf het moment dat ik ze bij elkaar heb gezet, eerste dag hele dag in de ren, hok dicht, Lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Grote liefde? Nee nog niet, ze eten samen uit het zelfde bakje tegelijkertijd en ze likken elkaar af en toe kort. Ze hebben wel nog aparte slaapkamers om het zomaar even te zeggen. Ze liggen dus niet tegen elkaar aan nog. Maar dat is misschien ook wat vroeg. Ze maakte binkies Vanaf het eerste moment dat ze samen in de ren zaten. Er is geen enkele keer een moment geweest dat het spannend was of dat het leek of de een de ander niet accepteerde. Ik heb ze dan ook die nacht meteen het hok erbij geïntroduceerd. Ik heb ze niet meer uit elkaar gehaald en zitten nu al een paar dagen samen, druk gemaakt voor niets? Kan het soms ook zo simpel zijn? Zij lijken nog niet Echt verliefd Op elkaar, maar ik ben al helemaal verliefd op hen. ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september Fijn dat de koppeling goed is gegaan, gefeliciteerd met je nieuwe duo! Koppelen kan inderdaad zo simpel zijn. Ik ben vrijwilliger bij een opvang en heb denk ik alle variaties al wel gezien, hoewel ze me kunnen blijven verbazen soms. De ene keer zet je twee konijnen samen en is het meteen koek en ei. Laatst was ik bij zo'n koppeling, met een langharig konijn dat al maanden in de opvang zat. Hij snuffelt een keer aan haar, zij snuffelt een keer aan hem. Zij gaat rustig hooi zitten eten en hij flopte neer. En nu twee weken later nog steeds een heerlijk stel. Vaker komt het voor dat we bijvoorbeeld de tweede keus moeten proberen. Of dat we na twee pogingen zien welk karakter misschien een betere match zou kunnen zijn. Soms is een konijn zo bang of juist zo dominant dat we meerdere pogingen moeten doen, soms zelfs tot we alle rammen of voedsters hebben geprobeerd. Hartstikke fijn dat het bij jou meteen een match was en dat alles goed is gegaan! Laat deze kanttekening zeker niets afdoen van de blijdschap op een nieuw koppel. Maar op de vraag of je zorgen voor niets waren geweest, en of deze methode van koppelen de beste resultaten geeft, is het antwoord 'nee'. Je hebt het geluk gehad dat de konijnen een goede match zijn. Die kans is er gelukkig ook waardoor je dit soort fijne koppelingen hebt. Maar als hun karakter of geur of waar de konijnen ook naar kijken als ze hun partner kiezen, niet had gematcht, dan had deze methode voor veel frustratie kùnnen zorgen en had het ook met een andere methode kunnen mislukken. Wat ik hiermee wil zeggen: het is terrecht altijd even spannend om te koppelen, omdat je nooit helemaal kunt voorspellen hoe de konijnen op elkaar gaan reageren. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september 13 uren geleden, Pippa zei: Ik heb ze niet meer uit elkaar gehaald en zitten nu al een paar dagen samen, druk gemaakt voor niets? Kan het soms ook zo simpel zijn? Ik zal je het nog sterker vertellen. Van alle koppelingen die een uur duurde (Bennekom en Ede) is het bij ons thuis nooit fout gegaan. Altijd stabiele koppels gehad. Heel vroeger hadden we er vier uit een opvang(waren al wat ouder en hadden altijd bij elkaar gezeten) en daar was er één min of meer een buitenbeentje. Die zonderde zich wat af in een ren van misschien wel 50 m2. En wij hebben al jaren konijnen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pippa Geplaatst: 15 september Auteur Delen Geplaatst: 15 september Op 14-9-2023 om 09:06, happy211 zei: Fijn dat de koppeling goed is gegaan, gefeliciteerd met je nieuwe duo! Koppelen kan inderdaad zo simpel zijn. Ik ben vrijwilliger bij een opvang en heb denk ik alle variaties al wel gezien, hoewel ze me kunnen blijven verbazen soms. De ene keer zet je twee konijnen samen en is het meteen koek en ei. Laatst was ik bij zo'n koppeling, met een langharig konijn dat al maanden in de opvang zat. Hij snuffelt een keer aan haar, zij snuffelt een keer aan hem. Zij gaat rustig hooi zitten eten en hij flopte neer. En nu twee weken later nog steeds een heerlijk stel. Vaker komt het voor dat we bijvoorbeeld de tweede keus moeten proberen. Of dat we na twee pogingen zien welk karakter misschien een betere match zou kunnen zijn. Soms is een konijn zo bang of juist zo dominant dat we meerdere pogingen moeten doen, soms zelfs tot we alle rammen of voedsters hebben geprobeerd. Hartstikke fijn dat het bij jou meteen een match was en dat alles goed is gegaan! Laat deze kanttekening zeker niets afdoen van de blijdschap op een nieuw koppel. Maar op de vraag of je zorgen voor niets waren geweest, en of deze methode van koppelen de beste resultaten geeft, is het antwoord 'nee'. Je hebt het geluk gehad dat de konijnen een goede match zijn. Die kans is er gelukkig ook waardoor je dit soort fijne koppelingen hebt. Maar als hun karakter of geur of waar de konijnen ook naar kijken als ze hun partner kiezen, niet had gematcht, dan had deze methode voor veel frustratie kùnnen zorgen en had het ook met een andere methode kunnen mislukken. Wat ik hiermee wil zeggen: het is terrecht altijd even spannend om te koppelen, omdat je nooit helemaal kunt voorspellen hoe de konijnen op elkaar gaan reageren. Nee dat snap ik ook!! Echter ik herken zeker wel gedrag van konijnen na al die jaren en omdat ik er geen enkele bespeurde bij deze manier van aan elkaar wennen gaf mij dit het gevoel dat het bij deze konijnen op deze manier helemaal prima was. Ik heb er als een havik naast gezeten yoen de kooien naast elkaar stonden ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Wat fijn dat het zo goed gaat❤️ De eerste koppeling is al zo.n 27 jaar terug. Maar dat was een week dramaaaaaa😱 waren 2 dames. Vond het vreselijk😢. Maar op de dag dat ik er mee wilde stoppen waren ze ineens helemaal omgeslagen. Zo lief naar elkaar toe...nooit meer ruzie. Met onze Lap was het gewoon onmogelijk. Heel agressief en niet willen eten hijgen en totaal ellendig. Dus die bleef alleen. Zelfs toen we een kanarie hadden was hij van slag en viel hem continu aan.😱 duurde zeker 2 maanden tot hij wat was gekalmeerd. Flink afgevallen in die tijd. En continu stampen en mee naar beneden willen. En nu met de Leeuw en de kleine Rat. Ging gelijk best goed tot de kleine begon te rijden. Na castratie en direct ziek geworden is het allemaal heel rustig verlopen. De grote zorgde echt voor de kleine. 1 keer hebben ze een beetje ruzie gemaakt vorige week. (Denk dat ze allebei niet lekker waren van de spuit en sjaggo waren) Maar ze gingen een paar uurtjes hun eigen gang en daarna weer Ying en Yang 🥰 Grappig hoe veel verschil er zit. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pippa Geplaatst: 15 september Auteur Delen Geplaatst: 15 september 10 uren geleden, Lappie2 zei: Wat fijn dat het zo goed gaat❤️ De eerste koppeling is al zo.n 27 jaar terug. Maar dat was een week dramaaaaaa😱 waren 2 dames. Vond het vreselijk😢. Maar op de dag dat ik er mee wilde stoppen waren ze ineens helemaal omgeslagen. Zo lief naar elkaar toe...nooit meer ruzie. Met onze Lap was het gewoon onmogelijk. Heel agressief en niet willen eten hijgen en totaal ellendig. Dus die bleef alleen. Zelfs toen we een kanarie hadden was hij van slag en viel hem continu aan.😱 duurde zeker 2 maanden tot hij wat was gekalmeerd. Flink afgevallen in die tijd. En continu stampen en mee naar beneden willen. En nu met de Leeuw en de kleine Rat. Ging gelijk best goed tot de kleine begon te rijden. Na castratie en direct ziek geworden is het allemaal heel rustig verlopen. De grote zorgde echt voor de kleine. 1 keer hebben ze een beetje ruzie gemaakt vorige week. (Denk dat ze allebei niet lekker waren van de spuit en sjaggo waren) Maar ze gingen een paar uurtjes hun eigen gang en daarna weer Ying en Yang 🥰 Grappig hoe veel verschil er zit. Ja ik heb 1 voedster een ram gehad die echt super verliefd waren op elkaar. De voedster is na 11 jaar alleen gebleven, maar was intens verdrietig. Niet meer te koppelen aan een ander konijn, ook niet door “professionals”. Na een jaar alleen een echt ongelukkig kreeg ze een abces aan een teen en deze moest geamputeerd. Dieren arts was het met mij eens dat we haar op 12 jarige leeftijd en duidelijk niet meer happy beter konden laten inslapen. Mijn vriendin heeft mijn golden koppel geboetseerd voor me en ze liggen weer samen begraven ❤️ EN staan samen op de kaart 😉 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Wel super dat het zo makkelijk is gegaan! Ik zit me alleen nog af te vragen, hoe oud zijn ze? Want jonge konijnen zijn ook makkelijker te koppelen natuurlijk, als ze minder dan een half jaar oud zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Ik heb ook ooit een hele simpele koppeling gehad waarbij het even snuffelen en kennismaken en vervolgens comfortabel floppen was. Heerlijk is het als het zo een goede match is 🥰 Ervaring is hier ook wel dat de meeste koppelingen wel wat lastiger zijn hoor 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september 10 uren geleden, Evee zei: Ervaring is hier ook wel dat de meeste koppelingen wel wat lastiger zijn hoor Haha, net als bij klachten die je wel eens bij bedrijven op internet leest. Als het goed gaat, hoor je het niet. Hier op het forum zie je inderdaad veel probleemgevallen. Maar wie weet gaat het in de meeste gevallen goed en die gaan niet op een forum zoeken naar een probleem dat ze niet kennen. Daarom zo fijn dat er hier ervaring is met koppelingen waarbij het niet zo goed lukt. En het is fijn dat als je nieuwe konijnen krijgt dat je dan weet dat het fout kan gaan. Dit is een waardevol forum met zeer veel kennis bij de moderators en administrator!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.