Lucie Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Hey, Ik denk dat dit een veel gestelde vraag is maar vind het nergens terug: Wat te doen tegen oorwormen? Ik heb een hok dat buiten staat maar in ieder gaatje en spleetje zitten wel oorwormen. Oorwormen doen denk ik wel niets naar konijn maar zijn toch niet zo aangenaam om te zien. Ik gebruik detol met water maar dit werkt ook niet echt. Heeft iemand nog tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 september Delen Geplaatst: 13 september Je hoeft ze niet te bestrijden. Ze kunnen geen kwaad en eten zelfs kleine insecten, en die wil je juist liever weg hebben. Lekker laten zitten dus 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucie Geplaatst: 14 september Auteur Delen Geplaatst: 14 september 23 uren geleden, Evee zei: Je hoeft ze niet te bestrijden. Ze kunnen geen kwaad en eten zelfs kleine insecten, en die wil je juist liever weg hebben. Lekker laten zitten dus 😄 Zo had ik nog niet nagedacht😁 Toch vind ik het nog steeds een beetje een vieze gedachte om zo te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september Knop omzetten, onbekend maakt onbemind, vrees ik. De beestjes waarderen voor wat ze zijn: onschadelijk voor de konijnen en jezelf en handige allesetertjes. Waarom zouden ze "vies" zijn? Onder mensenschoenen zit vast veel meer viezigheid dan onder die rappe minivoetjes van oorwormen. Als je ze écht weg wilt hebben dan kun je vochtige doeken neerleggen of een omgekeerd potje/emmertje met een beetje vochtige losgeschudde grond of compostbladeren erin met een stokje eronder zodat de beestjes onder de rand door kunnen en ze dan te verhuizen naar een andere locatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september 3 uren geleden, JokeC zei: Knop omzetten, onbekend maakt onbemind, vrees ik. Even off topic. Vegetariers niet verder lezen. Wij gingen een keer met een groepsreis mee en in Frankrijk kregen we kip te eten maar was het wel kip? We vroegen het aan de ober en die wapperde met zijn armen en zei: kwak, kwak, kwak. Het was dus eend. Eén zei er: nu zitten we Kwik, Kwek en Kwak op te eten. Velen lieten de eend liggen. Haha eerst aten ze met smaak en toen was het ineens niet lekker meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Als je kip eet, waarom zou je dan geen eend willen eten? Ik zie het verschil niet zo. En ik vind eend toevallig lekker. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 september Delen Geplaatst: 19 september Op 15-9-2023 om 23:05, Marjoleink zei: Als je kip eet, waarom zou je dan geen eend willen eten? Het zat dus tussen de oren. Onbekend maakt onbemind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.