Jimmy en Joy Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Enorme paniek hier. Wij hebben een konijn opgehaald zondag en blijkbaar was ze zwanger. Ze was haar vacht aan het uitplukken en ik check net de kooi en er lag sowieso al één baby in. Wat nu? Ik ben hier totaal niet op voorbereid en weet niet wat ik nu zou moeten doen. Het gaat met haar goed en ze doet niks raars. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september (aangepast) Oei, dat is schrikken. Lees eerst het artikel over onverwachte nestjes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje Is er nog een mannetje bij? Dan gelijk uit elkaar zetten. Heb je andere vragen, gewoon posten. 6 september aangepast door bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Waar heb je het konijn opgehaald? In een opvang? Dan zou ik zeker contact opnemen met de opvang. Je hoeft eigenlijk niets te doen, behalve controleren of de baby leeft en een bol rond buikje heeft (dat is een teken dat hij/zij drinkt). Verder zorgt moeder konijn gewoon voor haar baby. Laat de baby en het nestje met rust, geef moeder konijn wat extra water en voer (en wat witlof, dat is goed voor de melkproductie) en het komt vanzelf goed. Als de baby ouder wordt moet je controleren of het een mannetje of een vrouwtje is, maar zo ver is het nog lang niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september 47 minuten geleden, bunnyempress zei: Oei, dat is schrikken. Lees eerst het artikel over onverwachte nestjes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje Is er nog een mannetje bij? Dan gelijk uit elkaar zetten. Heb je andere vragen, gewoon posten. Bedankt! Voor nu even voornamelijk met rust laten dan en afwachten. Ik dacht eerst dat al het haar bewoog door de wind, maar het zijn echt baby'tjes. Ik ga haar extra voer geven en afwachten! Dankjewel! Er is geen mannetje bij, we hadden ze apart gezet omdat ik haar eerst wilde steriliseren. Maarja ze was dus al zwanger haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Het zijn dus meerdere baby's? Zorg dat je een veilig en goed afgesloten verblijf hebt. Vanaf een week of twee gaan die kleine hummeltjes aan de wandel en ze glippen heel makkelijk door kieren en gaten, maar ook door tralies. En de grote boze buitenwereld is veel te gevaarlijk voor babykonijnen 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september 1 uur terug, Suus1978 zei: Het zijn dus meerdere baby's? Zorg dat je een veilig en goed afgesloten verblijf hebt. Vanaf een week of twee gaan die kleine hummeltjes aan de wandel en ze glippen heel makkelijk door kieren en gaten, maar ook door tralies. En de grote boze buitenwereld is veel te gevaarlijk voor babykonijnen 😉 4 uren geleden, Suus1978 zei: Waar heb je het konijn opgehaald? In een opvang? Dan zou ik zeker contact opnemen met de opvang. Je hoeft eigenlijk niets te doen, behalve controleren of de baby leeft en een bol rond buikje heeft (dat is een teken dat hij/zij drinkt). Verder zorgt moeder konijn gewoon voor haar baby. Laat de baby en het nestje met rust, geef moeder konijn wat extra water en voer (en wat witlof, dat is goed voor de melkproductie) en het komt vanzelf goed. Als de baby ouder wordt moet je controleren of het een mannetje of een vrouwtje is, maar zo ver is het nog lang niet. Het zijn er wat ik nu kan zien 3 a 4, maar ik ga morgen of overmorgen even goed tellen en kijken. Niet opgehaald in een opvang maar via marktplaats! Haar vorige verzorgster heb ik gesproken en naar haar weten was ze niet zwanger, ze zat apart van het rammetje. Ze was één keer ontsnapt een maand geleden en toen gelijk terug gezet, maar toen moet het gebeurt zijn. Ze liep voornamelijk los aan haar kant van het huis, maar ze is nu in een kooi. Aan de onderkant is er geen tralies dus ik denk dat het afgesloten genoeg is. Ze heeft het hele nestje al zelf weggestopt met hooi en haar. Ik ben benieuwd hoeveel het er zijn en hoe het gaat zijn de komende weken. Ik vind het alleen zo heftig dat ze tijdens het einde van de zwangerschap moest verhuizen en we het niet wisten qua zorg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Wat een vervelende toestand. En je moet straks die konijntjes ook weer kwijt. Daar zou ik zelf ook over in zitten. Dan gaan ze misschien naar mensen en mogen ze hun leven in een klein hokje slijten. Sterkte de komende tijd. Jammer dat ze niet uit de opvang komt want dan zouden zij zich ontfermen t.z.t over de kleintjes. Maar ja het is niet anders. Wel fijn dat moeder natuur zelf vaak goed alles regelt. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat. Sterkte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 7 september Delen Geplaatst: 7 september Ze is toch 4 tot 6 maanden oud? Wel schrikken hoor zo. Ik hoop eigenlijk dat ze ouder is, want konijnen moeten eigenlijk niet zo jong kleintjes krijgen. Dat wordt dus een plan B maken, want koppelen/castratie bij haar gaat nu even niet. Wel is ze als straks het kleine grut weg mag oud genoeg natuurlijk om gecastreerd te worden. Wat zielig dat het rammetje nu alsnog 2 maanden alleen moet doorbrengen, je wilde juist dat hij een maatje zou krijgen. Heb je al een idee wat je met de kleintjes gaat doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 7 september Auteur Delen Geplaatst: 7 september 13 uren geleden, To van de Veluwe zei: Wat een vervelende toestand. En je moet straks die konijntjes ook weer kwijt. Daar zou ik zelf ook over in zitten. Dan gaan ze misschien naar mensen en mogen ze hun leven in een klein hokje slijten. Sterkte de komende tijd. Jammer dat ze niet uit de opvang komt want dan zouden zij zich ontfermen t.z.t over de kleintjes. Maar ja het is niet anders. Wel fijn dat moeder natuur zelf vaak goed alles regelt. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat. Sterkte. 3 uren geleden, Kolino zei: Ze is toch 4 tot 6 maanden oud? Wel schrikken hoor zo. Ik hoop eigenlijk dat ze ouder is, want konijnen moeten eigenlijk niet zo jong kleintjes krijgen. Dat wordt dus een plan B maken, want koppelen/castratie bij haar gaat nu even niet. Wel is ze als straks het kleine grut weg mag oud genoeg natuurlijk om gecastreerd te worden. Wat zielig dat het rammetje nu alsnog 2 maanden alleen moet doorbrengen, je wilde juist dat hij een maatje zou krijgen. Heb je al een idee wat je met de kleintjes gaat doen? We denken inderdaad dat ze nog zo jong is, ik hoop zelf ook dat ik het verkeerd heb. Het is een hele verandering van de eerste planning, maarja dan had het maar zo moeten zijn denk ik dan. Twee van de kleintjes kunnen naar familie, dus die hebben dan een geweldig huisje. Voor de anderen is het eventjes kijken. Nu eerst afwachten of ze het allemaal redden en hoeveel het er uiteindelijk gaan zijn. Ze zorgt er naar mijn weten goed voor dus dat vind ik heel fijn. Ik hou voornamelijk haar heel erg in de gaten nu, omdat ik niet wil dat haar gezondheid hieronder lijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 7 september Delen Geplaatst: 7 september Lees tussen het panieken door ook alvast de informatie over het koppelen van konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen. Erg belangrijk. Daarin lees je onder andere dat jonge konijntjes bijna altijd wel met elkaar overweg kunnen......totdat ze een eigen karakter gaan ontwikkelen in hun puberteit en dan loop je grote kans dat ze niet samen kunnen blijven. Je familie en andere mensen die eventueel een koppeltje over willen nemen uit dit nestje zullen hier goed van op de hoogte moeten zijn, als hun schattige kleine bolletjes in hun puberteit tasmaanse duivels blijken te worden en elkaar de tent uitvechten. Dus ook zij moeten voorbereid zijn op een plan B. Niet leuk, maar wel erg belangrijk. Voor je gaat koppelen, moet een rammetje in ieder geval gecastreerd zijn (zie https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen). Wat als je nu Jimmy z.s.m. laat castreren en vanaf 2 weken na zijn castratie dan bij de opvang een vriendinnetje laat uitzoeken waar hij weer helemaal gelukkig mee wordt? Die voedsters zijn gevaccineerd, nagekeken en vaak ook gecastreerd wat weer geld en zorgen scheelt (een kant-en-klaar opvangkonijn is goedkoper dan dat je al deze dingen bij je dierenarts laat doen) en als er iets is dan kun je altijd terugvallen op de opvang. Dan kun je Joy na het grootbrengen van het nestje naar de opvang brengen om haar ook weer een fijne toekomst te geven met een nieuw vriendje. Het is niet 100 % zeker dat Jimmy en Joy het goed met elkaar kunnen vinden in hetzelfde verblijf, ook al doen ze niet lelijk tegen elkaar met een afscheiding ertussen. De kooi is nu Jimmy's veilige haven blijkbaar en als je Joy daar bij zet dan zou het maar zo kunnen dat Jimmy "zijn" terrein verdedigt en Joy eruit mept. Dus altijd in een neutrale ruimte koppelen. Ik snap je paniek, wat een ingewikkelde toestand, goed dat je BunnyBunch gevonden hebt, sterkte en blijf vragen stellen, zodat BunnyBunch je kan helpen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunniesarebunnies Geplaatst: 7 september Delen Geplaatst: 7 september Ik hoop dat je de konijntjes een goed huis krijgen als ze weg moeten Houd ons op de hoogte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 29 september Auteur Delen Geplaatst: 29 september Op 7-9-2023 om 15:39, JokeC zei: Lees tussen het panieken door ook alvast de informatie over het koppelen van konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen. Erg belangrijk. Daarin lees je onder andere dat jonge konijntjes bijna altijd wel met elkaar overweg kunnen......totdat ze een eigen karakter gaan ontwikkelen in hun puberteit en dan loop je grote kans dat ze niet samen kunnen blijven. Je familie en andere mensen die eventueel een koppeltje over willen nemen uit dit nestje zullen hier goed van op de hoogte moeten zijn, als hun schattige kleine bolletjes in hun puberteit tasmaanse duivels blijken te worden en elkaar de tent uitvechten. Dus ook zij moeten voorbereid zijn op een plan B. Niet leuk, maar wel erg belangrijk. Voor je gaat koppelen, moet een rammetje in ieder geval gecastreerd zijn (zie https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen). Wat als je nu Jimmy z.s.m. laat castreren en vanaf 2 weken na zijn castratie dan bij de opvang een vriendinnetje laat uitzoeken waar hij weer helemaal gelukkig mee wordt? Die voedsters zijn gevaccineerd, nagekeken en vaak ook gecastreerd wat weer geld en zorgen scheelt (een kant-en-klaar opvangkonijn is goedkoper dan dat je al deze dingen bij je dierenarts laat doen) en als er iets is dan kun je altijd terugvallen op de opvang. Dan kun je Joy na het grootbrengen van het nestje naar de opvang brengen om haar ook weer een fijne toekomst te geven met een nieuw vriendje. Het is niet 100 % zeker dat Jimmy en Joy het goed met elkaar kunnen vinden in hetzelfde verblijf, ook al doen ze niet lelijk tegen elkaar met een afscheiding ertussen. De kooi is nu Jimmy's veilige haven blijkbaar en als je Joy daar bij zet dan zou het maar zo kunnen dat Jimmy "zijn" terrein verdedigt en Joy eruit mept. Dus altijd in een neutrale ruimte koppelen. Ik snap je paniek, wat een ingewikkelde toestand, goed dat je BunnyBunch gevonden hebt, sterkte en blijf vragen stellen, zodat BunnyBunch je kan helpen. Op 7-9-2023 om 19:16, bunniesarebunnies zei: Ik hoop dat je de konijntjes een goed huis krijgen als ze weg moeten Houd ons op de hoogte Op 7-9-2023 om 10:23, Kolino zei: Ze is toch 4 tot 6 maanden oud? Wel schrikken hoor zo. Ik hoop eigenlijk dat ze ouder is, want konijnen moeten eigenlijk niet zo jong kleintjes krijgen. Dat wordt dus een plan B maken, want koppelen/castratie bij haar gaat nu even niet. Wel is ze als straks het kleine grut weg mag oud genoeg natuurlijk om gecastreerd te worden. Wat zielig dat het rammetje nu alsnog 2 maanden alleen moet doorbrengen, je wilde juist dat hij een maatje zou krijgen. Heb je al een idee wat je met de kleintjes gaat doen? Op 6-9-2023 om 23:45, To van de Veluwe zei: Wat een vervelende toestand. En je moet straks die konijntjes ook weer kwijt. Daar zou ik zelf ook over in zitten. Dan gaan ze misschien naar mensen en mogen ze hun leven in een klein hokje slijten. Sterkte de komende tijd. Jammer dat ze niet uit de opvang komt want dan zouden zij zich ontfermen t.z.t over de kleintjes. Maar ja het is niet anders. Wel fijn dat moeder natuur zelf vaak goed alles regelt. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat. Sterkte. Op 6-9-2023 om 22:05, Suus1978 zei: Het zijn dus meerdere baby's? Zorg dat je een veilig en goed afgesloten verblijf hebt. Vanaf een week of twee gaan die kleine hummeltjes aan de wandel en ze glippen heel makkelijk door kieren en gaten, maar ook door tralies. En de grote boze buitenwereld is veel te gevaarlijk voor babykonijnen 😉 Op 6-9-2023 om 18:58, bunnyempress zei: Oei, dat is schrikken. Lees eerst het artikel over onverwachte nestjes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje Is er nog een mannetje bij? Dan gelijk uit elkaar zetten. Heb je andere vragen, gewoon posten. Dankjulliewel voor alle hulp!! Het waren uiteindelijk zeven baby'tjes. We zijn nu drie weken verder en ze zijn allemaal kerngezond, nieuwsgierig en super actief. Ze hebben het allemaal gehaald en moeders heeft het dan ook heel goed gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september 13 minuten geleden, Jimmy en Joy zei: Dankjulliewel voor alle hulp!! Het waren uiteindelijk zeven baby'tjes. We zijn nu drie weken verder en ze zijn allemaal kerngezond, nieuwsgierig en super actief. Ze hebben het allemaal gehaald en moeders heeft het dan ook heel goed gedaan. Er ontbreekt nog een foto om verliefd naar te kijken🥰😉 hihi Super dat het allemaal zo goed gaat😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 29 september Auteur Delen Geplaatst: 29 september (aangepast) 16 minuten geleden, Lappie2 zei: Er ontbreekt nog een foto om verliefd naar te kijken🥰😉 hihi Super dat het allemaal zo goed gaat😊 Ik wist niet zeker of foto's tegen de regels waren vanwege de schattigheidsfactor, but here you go! Ze lijken totaal niet op moeders maar zijn zo schattig. Ze zaten vandaag in de blauwe ren omdat ik aan het schoonmaken was en ze dan niet kunnen ontsnappen. 29 september aangepast door Evee foto's verwijderd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september 12 minuten geleden, Jimmy en Joy zei: Ik wist niet zeker of foto's tegen de regels waren vanwege de schattigheidsfactor, but here you go! Ze lijken totaal niet op moeders maar zijn zo schattig. Ze zaten vandaag in de blauwe ren omdat ik aan het schoonmaken was en ze dan niet kunnen ontsnappen. Je had het goed, foto's van nestjes / jonge konijnen zijn inderdaad niet toegestaan. Omdat we niet willen aanmoedigen dat mensen nestjes nemen. Ik heb ze uit je bericht gehaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 29 september Auteur Delen Geplaatst: 29 september Zojuist, Evee zei: Je had het goed, foto's van nestjes / jonge konijnen zijn inderdaad niet toegestaan. Omdat we niet willen aanmoedigen dat mensen nestjes nemen. Ik heb ze uit je bericht gehaald. Excuus! Heel erg bedankt voor het verwijderen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Oooowwww sorryyyyyy @Evee&Jimmy en Joy😱. Wist het echt niet. Dacht alleen voor verkoop etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Nee het is ook om te voorkomen dat in dit forumdeel dagboekjes komen van kijk mijn nestje schattig opgroeien. Het is echt voor hulpvragen bij nestjes, en als er een foto nodig is voor het beantwoorden van een vraag is dat prima, maar verder niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september 2 uren geleden, Evee zei: Nee het is ook om te voorkomen dat in dit forumdeel dagboekjes komen van kijk mijn nestje schattig opgroeien. Het is echt voor hulpvragen bij nestjes, en als er een foto nodig is voor het beantwoorden van een vraag is dat prima, maar verder niet. Ok ik begrijp het Nogmaals sorry voor mijn vraag om een foto.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 1 november Delen Geplaatst: 1 november Een late reactie maar rustig aan . Op de dagbesteding hebben we dit ook eens gehad . Hadden kidos een ram en een voedster samen gezet en kregen we een nestje . Rustig in de gaten houden . En alvast kijken of je al plekjes kan vinden voor de kleintjes als je ze niet wilt houden. Hoe gaat het nu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy en Joy Geplaatst: 4 november Auteur Delen Geplaatst: 4 november Op 1-11-2023 om 10:10, Minipaardenfan zei: Een late reactie maar rustig aan . Op de dagbesteding hebben we dit ook eens gehad . Hadden kidos een ram en een voedster samen gezet en kregen we een nestje . Rustig in de gaten houden . En alvast kijken of je al plekjes kan vinden voor de kleintjes als je ze niet wilt houden. Hoe gaat het nu Het gaat enorm goed! Het waren er uiteindelijk zeven en we hebben er zelf één gehouden! De rest is allemaal naar bekenden gegaan waardoor we zeker weten dat ze een goed huisje hebben. Het bleken zelfs zeven meisjes te zijn dus dat was ook wel weer bijzonder. Moeders maakt het goed en is een stuk leuker nu de rust weer teruggekeerd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 november Delen Geplaatst: 4 november 41 minuten geleden, Jimmy en Joy zei: Het gaat enorm goed! Leuk dat je het ons laat weten. Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.