Ga naar inhoud

Jong (wild?) konijntje

Joyce84

Aanbevolen berichten

https://instagram.com/stories/joyce_alexandra_robert/3184478099583641371?utm_source=ig_story_item_share&igshid=NjZiM2M3MzIxNA==

Hallo allemaal ,

Ik heb een vraag vandaar de topic aangemaakt op deze site. 

Mijn vriend en ik waren afgelopen weekend in de tuin bezig en toen stond er opeens een wild kleur konijntje bij ons in de tuin. 

Het diertje was nergens bang voor, en kwam zelfs bij ons inplaats van hard weg rennen.

We liepen weg en het konijntje bleef gewoon op de plek waar die zat en kwam daarna gewoon weer bij ons. 

Het konijntje eet uit de hand,kan geaaid worden en je kan hem zelfs oppakken. 

Ik heb niet zoveel verstand van konijntjes en ik hoop doormiddel van de fotos of er mensen zijn die mij iets meer kunnen vertellen over wat voor konijntje het nou is ? 

Het diertje reageert op onze stem en als we het beestje roepen reageert ie gewoon, het enige wat ik denk is dat het diertje een beetje blind is dit omdat als we wat geven uit de hand die best vaak zoekt terwijl het vlak voor zn bekkie ligt. 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet. 

Groetjes Joyce 

Spoiler
Spoiler

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Marjoleink zei:

Ik zie geen foto's.

Een konijn ziet recht voor zich niets, omdat de ogen aan de zijkant zitten. Als je hem van de zijkant benadert, ziet hij het dan wel goed?

Als het goed is moet het linkje die boven de tekst staat het doen en dan zie je een foto. 

Ja van de zijkant wel indd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de foto even op een andere manier moet plaatsen. Dat kan door een screenshot te maken van de foto die je wilt posten. Dan kun je de afbeelding gewoon aan je post toevoegen.

Een wildkleur konijn kan natuurlijk ook een tam konijn zijn. Vraag maar aan @BaasjevanBrownie 😉 Zijn er misschien berichten van vermiste konijnen in buurtgroepen of via amivedi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kolino zei:

Ik denk dat je de foto even op een andere manier moet plaatsen. Dat kan door een screenshot te maken van de foto die je wilt posten. Dan kun je de afbeelding gewoon aan je post toevoegen.

Een wildkleur konijn kan natuurlijk ook een tam konijn zijn. Vraag maar aan @BaasjevanBrownie 😉 Zijn er misschien berichten van vermiste konijnen in buurtgroepen of via amivedi?

Bedankt voor je uitleg. Inmiddels een foto tussen de opmerkingen geplaatst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan toch een tam konijn met wildkleur zijn dat weggelopen/ontsnapt is? Misschien op Amivedi vermelden of in zo'n gratis rubriek in de plaatselijke krant.

Maar dat zo'n diertje op straat gezet is, is waarschijnlijker. Een DA kan kijken of het konijn gechipt is.

Maar dat zo'n tam konijn met wildkleur een wild konijn kan zijn, lijkt me stug of hij is ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wildkleur komt ook gewoon bij tamme konijnen voor. En halve wilde konijnen kunnen heel divers zijn van uiterlijk. Meestal blijkt het meer uit karakter dan uit uiterlijk of een konijn een halfwildje is. Aangezien je zegt dat het diertje uit de hand eet, verwacht ik niet dat het een wild of halfwild konijn is.  Het zoeken naar voedsel komt door de blinde vlek die konijnen voor hun neus hebben. Konijnen hebben ogen aan de zijkant, daarmee zien ze rondom, boven en zelfs gedeeltelijk achter hun, maar er is een stukje recht voor hun neus waar ze niets zien. 

Hier staat informatie over wat te doen als je een konijn vind:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vermist-gevonden

Meld je vondst (of zichtmelding, als je het konijn niet gevangen hebt) in ieder geval bij amivedi aan. Dat geeft baasjes die een konijn kwijt zijn in ieder geval de kans herenigd te worden met hun konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar kwam Bobby vrolijk ons erf op lopen. Ik zag uiteraard meteen dat het een tam konijntje was omdat hij wit is. Het was in Juli dus we vermoedden dat hij gewoon los is gelaten. 

We hebben hem op amivedi gezet. Zoals verwacht geen reactie. De opvangen zaten overvol dus in plaats van Bobby erheen te brengen hebben we hem laten koppelen nadat ik mij had ingelezen over het welzijn van konijnen. Ik had nul verstand ervan en eerlijk gezegd heb ik er wel over na moeten denken want het is niet zomaar iets. Ik wens je succes met het mooie tamme konijntje. (Ik heb zojuist op je Instagramaccount gekeken) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .