Ga naar inhoud

Slowchat caviatopic 2023

Lollie

Aanbevolen berichten

Ik vind het ook heel schattig. Vooral als ze een schoon hok hebben, dan zijn ze helemaal blij en inspecteren ze zachtjes piepend elk hoekje. Te leuk!

@Kolino Zou een groepje dan misschien iets zijn? Dan worden ze natuurlijk niet ouder, maar er blijft niet zo snel een eenzaam caafje over waar je (vaak snel) iets mee moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lollie zei:

Wat een ontzettend gaaf verblijf! Wel duur zie ik ja, maar daar krijg je ook wel wat voor. Als je de caafjes hebt verwacht ik natuurlijk wel uitgebreide fotospam 😉

Die spam komt wel, geen zorgen 😉 Ik denk dat ik ook weer een Instagramaccount aanmaak. Die had ik voor mijn laatste konijn ook en dat vond ik veel leuker dan ik had gedacht. Ik ben nu wel enigszins verslaafd aan reels met konijnen, cavia's, uilen, blunders en 'pranks' (hebben we daar een Nederlands woord voor?).

Ik heb voor het hok uiteindelijk een koerier gevonden via Pickthisup. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een soort Marktplaats voor het halen en brengen van spullen en het werkt een beetje zoals Vinted. Ik vind het toch wel spannend, ik was het liever zelf gaan halen, maar dat was zo belachelijk duur. Daar kan ik nog een hok voor kopen 😒 Nou ja, we zijn weer een stapje verder 💪

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Suus1978 zei:

Ik ben nu wel enigszins verslaafd aan reels met konijnen, cavia's, uilen, blunders en 'pranks' (hebben we daar een Nederlands woord voor?).

Flauwe geintjes? 1 april grappen met een andere datum? 😂

1 uur terug, Suus1978 zei:

Ik heb voor het hok uiteindelijk een koerier gevonden via Pickthisup. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een soort Marktplaats voor het halen en brengen van spullen en het werkt een beetje zoals Vinted.

Pickthisup kende ik ook niet, ziet er wel heel handig uit!

9 uren geleden, Suus1978 zei:

Ik vind het ook heel schattig. Vooral als ze een schoon hok hebben, dan zijn ze helemaal blij en inspecteren ze zachtjes piepend elk hoekje. Te leuk!

Mijn cavia's hebben het juist niet zo op de schoonmaak. Dan gaan ze de hele tijd in de tunnel zitten en als ze zich veilig genoeg voelen soms in het andere hok, om elke vijf minuten weer even te kijken of ''de kust al veilig is''. Als het dan (eindelijk) zover is gaan ze de boel weer even ''op de juiste plaats'' zetten, en zitten ze meestal de rest van de dag maar in hun andere hok. Tenzij ik ze daar weglok om dat ook te gaan schoonmaken, als ze dan doorkrijgen dat daar ook de boel ''overhoop'' gehaald wordt gaan ze maar in een schuilplekje in het hok dat dan net is schoongemaakt zitten mopperen. De dag daarna is meestal wel de dag dat er het meest wordt gepopcornd, dus blijkbaar kunnen ze het schone hok op zich wel waarderen als alles weer op de ''juiste'' plek staat, de schoonmaak vergeten is en de geuren weer een beetje terug zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Suus1978 zei:

Ik heb voor het hok uiteindelijk een koerier gevonden via Pickthisup.

Als je pakketten in Duitsland bestelt en ze verzenden niet naar Nederland dan zijn er mensen die in de grensstreek wonen waar je het naar toe kunt sturen en zij versturen het dan door naar je. Kost natuurlijk wel iets maar ik ken iemand die er goede ervaringen mee heeft.

Maar ik ken het bedrijf niet dat je beschrijft maar het is misschien net zo iets.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hoera! Er zijn drie caafjes voor mij gereserveerd die in de opvang gekoppeld zullen worden. Eerst de twee dames (één van de dames is teruggekomen na een koppeling omdat ze heel lelijk deed, dus dat wordt wel spannend) en na zijn castratieperiode mag het beertje erbij. Superleuk! 

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Jaaaa wat leuk! Ik ben benieuwd wie het worden! Dat dametje gaat helemaal niet lelijk doen bij jou. Dat is nog nooit gebeurd. Super leuk!

Dit is één van de dames (degene die lelijk deed, je gelooft het toch niet...). Haar vriendin in wording lijkt heel erg op haar (hopelijk kan ik ze uit elkaar houden) en het mannetje is een teddy. Hij lijkt best wel op Boyke van Deeskuh. Meer foto's volgen natuurlijk zsm! 😇

PXL_20230829_104430472~2.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is Snabbel! Hij woont alvast bij ons omdat hij net gecastreerd is en hij nog vier weken moet wachten op zijn vriendinnen. Hij is ontzettend lief, maar nog erg bang. Hij eet ook nog niet zo veel als ik gewend ben van andere cavia's, maar dat komt hopelijk nog wel.

PXL_20230915_050935556~2.jpg

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa wat tof! Gaat helemaal goedkomen, die krijgen een gouden mandje bij jou!

Wol was eerst ook niet zo dapper, zat alleen maar in zijn huisje, durfde er ook amper uit om te eten. Toen zijn dametje erbij kwam leefde hij helemaal op. Inmiddels is hij lekker brutaal, schreeuwt om eten, likt aan mijn hand en gaat bij nieuwe dingen altijd voorop. Dan blijkt maar weer eens dat cavia's echt een maatje nodig hebben.

Ik neem aan dat de cavia die "lelijk" deed bij een ander zeugje zat? Zeugjes kibbelen vaak. De castraat brengt rust in de groep. Wol ging naar de caviaopvang omdat hij liep te ruziën met 2 andere beren, nu hij zijn eigen dame heeft zou je dat niet meer in hem zoeken. Ze zijn zo ontzettend lief voor elkaar ❤️. De caviaopvang waar mijn cavia's vandaan komen koppelt alleen nog maar castraten met zeugjes, dit is simpelweg de beste combinatie gebleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Lollie zei:

Jaaa wat tof! Gaat helemaal goedkomen, die krijgen een gouden mandje bij jou!

Wol was eerst ook niet zo dapper, zat alleen maar in zijn huisje, durfde er ook amper uit om te eten. Toen zijn dametje erbij kwam leefde hij helemaal op. Inmiddels is hij lekker brutaal, schreeuwt om eten, likt aan mijn hand en gaat bij nieuwe dingen altijd voorop. Dan blijkt maar weer eens dat cavia's echt een maatje nodig hebben.

Ik neem aan dat de cavia die "lelijk" deed bij een ander zeugje zat? Zeugjes kibbelen vaak. De castraat brengt rust in de groep. Wol ging naar de caviaopvang omdat hij liep te ruziën met 2 andere beren, nu hij zijn eigen dame heeft zou je dat niet meer in hem zoeken. Ze zijn zo ontzettend lief voor elkaar ❤️. De caviaopvang waar mijn cavia's vandaan komen koppelt alleen nog maar castraten met zeugjes, dit is simpelweg de beste combinatie gebleken.

Hij is inmiddels wat levendiger (d.w.z. hij loopt) en hij eet ook steeds meer groente. Vanmorgen kwam hij zelfs voorzichtig kijken toen hij me hoorde. Hij heeft in korte tijd best veel meegemaakt. Altijd met twee vriendjes gewoond, dan ineens alleen, afgestaan, paar dagen in een drukke opvang, naar de dierenarts, gecastreerd, weer verhuizen... Ik zou mijn bed ook niet uitkomen 😄 

De koppeling van de dames loopt heel voorspoedig, ze wonen al samen. Omdat Snabbel waarschijnlijk toch een beetje eenzaam is, denken we er nu aan om de dames ook alvast te verhuizen en ze apart maar wel naast Snabbel te zetten. Dan zien en ruiken ze elkaar in elk geval. Niet ideaal, maar hij moet zijn vier weken toch echt afwachten maar hopelijk fleurt hij dan een beetje op. Ik moet alleen even kijken hoe ik dat in huis ga organiseren 🫣

Ik weet niet precies waar de eerdere koppeling mis is gegaan, ik zal het zondag eens vragen. De opvang plaatst ook alleen zeugjes en gecastreerde beertjes samen (tenzij een groep of koppel binnenkomt en dat goed gaat).  Beertjes worden volgens mij wel altijd gecastreerd. Heel verstandig want als een beer van een berenkoppel overlijdt, kan er meteen een zeugje bij en hoef je niet (zoals nu) vier weken te wachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-9-2023 om 07:41, Suus1978 zei:

Dit is één van de dames (degene die lelijk deed, je gelooft het toch niet...). Haar vriendin in wording lijkt heel erg op haar (hopelijk kan ik ze uit elkaar houden) en het mannetje is een teddy. Hij lijkt best wel op Boyke van Deeskuh. Meer foto's volgen natuurlijk zsm!

12 uren geleden, JokeC zei:

Tis toch een net gecastreerd jochie? Of bedoelde je Suus ............. 😁

Nee, ik bedoelde niet die gecastreerde ram maar de foto daarboven.Daarom zei ik: zij!!!!

Die ram vind ik minder mooi

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .