Ga naar inhoud

Cavia traliekooi als wc bak?

mammafelina

Aanbevolen berichten

Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben er toch weer vanaf gestapt. Wat ik onhandig vond, is dat ze er bij mij in gingen graven en dat je het niet te vaak schoon wil maken (want meer bodembedekking verspillen), maar het dan wel gaat ruiken. Ze vonden het overigens zelf wel erg chill geloof ik en gingen er ook uitgebreid in liggen, de smeerlappen. Ik heb nu een PeeWee bak voor beide koppels en die maak ik elke dag of om de dag schoon, zonder dat ik veel bodembedekking of hooi verspil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de bak al, dus ik zou het gewoon even proberen. Ik heb in de ren een 80 cm en een 120 cm bak als wc, is natuurlijk wel voor een grotere groep. Als ze maar een klein deel van de bak gebruikt hebben dan scheppen we alleen dat hoekje er even uit, kan ie de keer daarna wel weer helemaal schoon. Ze liggen er inderdaad ook graag in, maar dat doen veel konijnen ook in de kleinere wcbakken 🤷‍♀️

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat kan. Of het handig is verschilt per situatie.

Ik heb nu in de nachthokken caviakooi onderbakken staan, de 80cm varianten. Maar die gebruiken ze bij mij niet als toiletbak.

Ik heb vroeger toen ik konijnen in huis had wel traliekooi onderbakken gebruikt als plek voor het hooi en voor de toiletten, en dat werkte wel. Daar zette ik dan nog wel extra een hoektoiletje in, in de hoek waar ze keutelden. Dat maakte het verschonen wat makkelijker, dan hoef je niet altijd de hele bak te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .