Ga naar inhoud

Lodewijk en Scarlett verhalen & foto spam

bunnyempress

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Haha jeugdherinnering. Ik at als kind altijd 's morgens een boterham met hagelslag. Bij de lunch was het worst en kaas etc. Wij hebben een keer gasten en mijn moeder had voor de lunch alles op tafel gezet, ook de hagelslag. Ik moet toen als klein hummeltje gezegd hebben: wat moet dat ochtendvoer op tafel?

Oh, hagelslag verhalen! Ik was als kind al niet echt een zoetekauw, dus mijn snoeptrommel zat altijd vol, want ik hoefte niet echt een snoepje. Ik mocht thuis dus altijd wel zoet op mijn brood, want dat gebeurde zo sporadisch. Toen ik bij mijn Nederlandse tante kwam, kreeg ik een lepeltje om de hagelslag mee op te eten die naast mijn boterham was gevallen! Dat vond ik zo raar. Bij mijn Chinese tante mochten ze alleen op zondag hagelslag. Dat vond ik ook bizar, waarom dan? Ik schijn gevraagd te hebben of ik een pak moest meebrengen, want ik dacht dat ze te weinig hadden. 🤣

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffelmat plezier

Ik wilde graag een snuffelmat kopen voor onze schatjes, maar de meeste die ik bij de dierenwinkels zag liggen vond ik vrij klein (en duur). Ik had er geen zin in dat ze ruzie zouden krijgen als ze samen in zo'n mooi rondje zouden gaan eten, al vond ik een zonnebloem wel heel mooi. Toen zag toevallig een mooie aanbieding bij een supermarkt voor een hondensnuffelmat. Nou ja, dat kon toch ook? En hij was een flink stuk groter.

SnuffelMat.thumb.jpg.0c03b866f802474888e86f022d8b7aab.jpg

Hij heeft een antislip onderkant, dus ze kunnen hem niet wegduwen. Verschillende vakjes en dingen om in te snuffelen. Als het lekker weer is kan hij gewoon buiten, maar binnen gebruik ik hem ook heel vaak. Als ze bijv. nat zijn en ik ze wil drogen terwijl ze bezig zijn.

Ze vinden hem heel erg leuk, maar Scarlett is een doelgerichte raket die op het voedsel afgaat, dus meestal eet zij meer. Je moet ook opletten met vullen - ze weten dat er lekkers in komt, maar goed, ik leg hem meestal gevuld neer, maar de andere dag was ik nog bezig met de pot biks. Wat doet Scarlett? Die rook die pot natuurlijk goed, *snok* zo haar hele kop er in en VRETEN. Ze kan echt schrokken en heeft zich al een keer verslikt. Sindsdien eet ze wel iets voorzichtiger, maar nog steeds vrij snel.

Het hielp natuurlijk niet mee dat ik de slappe lach kreeg, terwijl zij gelukszalig zat te eten en Lodewijk een beetje rond de mat aan het huppelen was als zijn eigen afgeleide konijnen-zelfje. Gelukkig mocht ik haar koppie er wel weer uit vissen, kon ik er toen met mijn hand in om wat op de mat te strooien en erin te verstoppen, zodat Lodewijk ook wat kon snuffelen en eten.

Ze keek me ook echt zo aan van: 'mijn manier was echt wel beter 🤩".

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen lijken op de baas of hoe de koelmat stuk geknaagd werd.

Gisteren een frustrerende en vervelende dag. Pijn, rennen tussen de toilet en het bed, en ook nog slecht nieuws. Leuk was anders. Het was heet, dus manlief had de koelmat, waar ze al weken op liggen als het 25+ graden is, buiten gelegd. Normaal ga ik elke paar uur even water verversen, groenvoer geven en kijken of alles ok is. Alleen kwam ik dus niet beneden, dus keek ik af en toe op de camera. Nou, ze lagen lief hoor, op de koelmat. Saampies, alleen, weer saampies etc. etc. Ik had dus geen zorgen.

Kom ik bij het avondeten naar beneden, hebben ze in 1 hoek alles stuk geknaagd. Koelmat kapot, overal stukjes blauw. Ugh. Ze zeggen dat honden op hun baasjes lijken of baasjes op hun honden, maar goed, misschien waren ze ook wel gefrusteerd dat ik niet naar beneden kwam... precies ook in de dode hoek geknaagd, daarom had ik het niet gezien op de camera.

Ik heb wel nog heel veel lieve foto's:

KoelMatSaampies.thumb.jpg.01b3a9c271947df384b9a38c275e8b7f.jpgKoelMatSaampies2.thumb.jpg.ac5b168cc59be279420779bdefdc829d.jpgSpaTreatment2.thumb.jpg.a07a4557f2bdae33ff08bcdf8cdbdb9e.jpg

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Dit is een mooie snuffelmat.

Ik heb er zelf 1 gemaakt voor Bobby en Floor maar durf het nu niet meer te gebruiken. Ik kan deze niet wassen nml.

Deze is wel wasbaar, maar als ik hem zou wassen, zou ik het met de hand doen. Mocht ik weer een aanbieding zien, dan tip ik je!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je - mijn zomervacht is 100% een goede schutkleur met al die boomstronken

Als ik meer tijd heb zal ik eens een wat uitgebreider verhaaltje schrijven over hoe we op die boomstronken zijn gekomen, wat ze er allemaal voor gekke dingen mee doen en hoe blij ze er mee zijn. Maar dan moet ik ff in het archief duiken met alle foto's en daar heb ik nu even geen tijd voor.

Inmiddels staan er een flink aantal boomstronken voor de deur en 2 in het midden en mijn man zou de rest nog goed gaan afschuren. Regelmatig hoor ik tegenwoordig mijn man zeggen: "waar is Scarlett nu?!". Ten eerste zit ze graag als een echte diva op haar troon van 3 boomstronken van ongeveer dezelfde hoogte zodat ze uitgestrekt kan liggen, dus dan zie je alleen oorpuntjes boven de hoogste uitsteken (zie dus als een leuning achter haar staat), als ze omhoog komt of haar oren omhoog staan. Anders zie je niets.

ScarlettSchutKleur.thumb.jpg.f550b7489632e0a0a4f097a7e9abd26a.jpg

Maar qua kleur is het nu ook echt 100% moeilijk, zeker op de camera, want ze valt dus echt gewoon weg.

Voor deze foto moest ik heel snel sneaken, door de ruit heen foto maken en hopen dat ze een beetje sliep, anders komt ze overeind, maar dit is dus een nieuw favoriet plekje.

Ik weet dat @To van de Veluwe niet van wildkleur konijnen houdt, maar ik vind haar zo mooi en snoezig zo. ❤️

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Boomstronk model - of hoe je precies ziet wat elk konijn als strategie bedacht heeft om je aandacht te vragen

Volgens mij weten ze gewoon dat de camera binnen staat, zeker hoe ze af en toe doen en ze horen volgens mij ook de click als hij van infrarood naar gewoon overspringt, zodat we weer beter beeld hebben. Ik ben benieuwd of ze hem missen als hij straks naar buiten gaat.

Natuurlijk springen ze vaak op de hoogste boomstronk om aandacht te vragen, naar binnen te kijken of in het geval van Scarlett op de ruit te kloppen. Laatst zag ik Lodewijk ook de ruit van de deur likken (waarom?!), maar goed, het blijft natuurlijk lachen met hen.

Ik liet mijn moeder zien hoe je precies ziet wat het karakter is van elk konijn met de volgende screenshots. Helaas dus wel een beetje slechte kwaliteit.

Lodewijk

IMG_6120.thumb.jpeg.5b67714737a43b9ab2da2f402a7b2d1b.jpeg

Kijk... kijk... ik zit hier heel cute te zijn. Kijk eens, hoe lief ik ben, en leuk en schattig. Je wil gewoon naar buiten komen om mij eten te geven! Snoepjes! Training! Zodat ik leuk binkies doe enzo. Echt je weet dat je het wilt! Kom nu maar gewoon die deur open maken?! Je smelt toch weg van mij? Toch? Toch? Toch?

Echt geen wonder dat de buurtkinderen die Lodewijk hadden gespot helemaal verliefd riepen: "OOH, jij hebt een konijn".

Scarlett

IMG_6095.thumb.jpeg.729f4c5b179ee0cb754b475c94b6a79a.jpeg

Hallo! Je bent toevallig wel 20 minuten te laat met ons eten. 😡 Het is al 7.20. Mij maakt het niet uit dat het weekend is. Wie denk je wel niet dat je bent?! 😤 Uitslapen?! Nee, 7.00 ontbijt tijd! Nu! KOM NAAR BENEDEN! Dit is echt onacceptabel. Niet te geloven dit. 😵‍💫 Dierenmishandeling! Kijk eens naar Lodewijk, die zie je gewoon wegsmelten omdat hij geen eten heeft gehad nog... 😱 OPEN DIE DEUR NU met ETEN!

Scarlett staat dus echt heel vaak op de camera met haar pootjes zo breed uit, echt als een mens dat wil imponeren, terwijl Lodewijk dus altijd met zijn pootjes zo dicht mogelijk bij elkaar staat om zo cute mogelijk te zijn.

aangepast door bunnyempress
  • Haha 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb nog wel eens dat er onder die houtblokken een mierennest zit. Vraag niet hoe dat kan. Maar pas bij het schoonmaken van de ren zaten er allemaal mieren en eieren onder.

Oh, dat is een goede tip. We verplaatsen ze wel af en toe en mijn man heeft ze geschuurd, maar laatst zat er een paddestoel op, na al die regen. Ik ga eens even vragen of we ze deze week even van onderen bekijken. Ze staan op de tegels.

11 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Wie bedoel je? Scarlett of mijn persoontje? 😂

Klopt van die wildkleur 😏

Scarlett - sorry - ik vind haar mooi 🙂

Maar jij bent wel een mooi mens hoor, dat wil ik hier best zeggen. ❤️

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, bunnyempress zei:

Hallo! Je bent toevallig wel 20 minuten te laat met ons eten. 😡 Het is al 7.20. Mij maakt het niet uit dat het weekend is. Wie denk je wel niet dat je bent?! 😤 Uitslapen?! Nee, 7.00 ontbijt tijd! Nu! KOM NAAR BENEDEN! Dit is echt onacceptabel. Niet te geloven dit. 😵‍💫 Dierenmishandeling! Kijk eens naar Lodewijk, die zie je gewoon wegsmelten omdat hij geen eten heeft gehad nog... 😱 OPEN DIE DEUR NU met ETEN!

Hahahaha. Hilarisch. Maar die van ons hebben dat helemaal niet eigenlijk. Of ik ze nou om 10 uur of 7 uur eten geef: geen verschil. 😉. Ik vind het altijd zo grappig bij mij dat knaagje altijd na etenstijd een dutje doet…..🥰

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Hahahaha. Hilarisch. Maar die van ons hebben dat helemaal niet eigenlijk. Of ik ze nou om 10 uur of 7 uur eten geef: geen verschil. 😉. Ik vind het altijd zo grappig bij mij dat knaagje altijd na etenstijd een dutje doet…..🥰

Je ziet ze echt kijken in het weekend een paar keer, als we wat later uit bed komen, door op de boomstronken te zitten en/of tegen de ruit te tikken. Als ik eerder beneden ben, dan willen ze ook graag eerder eten. Mensen -> activiteit -> eten.

Daarnet had ik bezoek en dan komen ze ook meerdere malen kijken of de deur misschien open kan en/of dat we naar buiten komen.

Ik probeer op verschillende tijdstippen eten te geven nu, want ik merkte dat ze o.a. met groenvoer echt bij de deur gaan rondhangen anders 😛 Lastig als je eens een afspraak hebt. Alleen het ochtendeten is altijd op dezelfde tijd, want dat doet mijn man. Dus 7.00 ontbijt 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2023 om 11:47, bunnyempress zei:

Inbrekers

Aangezien mijn jeugdkonijn Pluis altijd zo lief en leuk voor de deur zat en daarna in onze andere woning voor de pui heen en weer rende, dachten wij: geen probleem om de ren voor de deur te doen. Kunnen we ze leuk zien, is veiliger etc. etc. Pluis drukte zijn neus tegen het glas aan als hij naar binnen wilde en had hij genoeg van knuffelen op de bank, dan zat hij op de mat om weer naar buiten te gaan. Nooit geplast in huis en hoogstens af en toe 1 keutel. Wat was dat toch eigenlijk een braaf konijn. 😁

Nou, dat hebben we geweten! Die twee van ons zijn heuse inbrekers. 😆 Regelmatig proberen ze langs ons het huis in te sneaken. Lodewijk kan springen op de stoelen, banken en ook via de bank naar tafel 😅 Scarlett gaat gelijk eten zoeken en kan ook springen op de bank en ook het liefst op de lagere stoel. En ze zijn opstaand natuurlijk 85cm, dus ze kunnen snel bij dingen. Oops. Inmiddels staan de boomstronken zo, dat ik de deur licht open kan doen, daar net in het hoekje kan staan en dan gauw de deur dicht kan doen. Aangezien ze vaak ook aankomen springen langs de boomstronken, sta ik dan voor ze en kunnen ze niet naar binnen!

Nou was het een paar weken geleden natuurlijk heel warm en we wilden eigenlijk toch heel graag 's ochtends de deuren open (openslaande deuren hebben wij), maar niet de konijnen binnen. Ok - we hadden een groter binnenhok op de kop getikt, voor de tuin verbouwing, dus dat zouden we er dan voorschuiven en dan zou het veilig zijn. Dat hebben wij geweten 🫣.

InbrekerKonijnen.thumb.jpg.76ade36b09380ff882e6fb6c38af690b.jpg

Lodewijk en Scarlett waren het er NIET MEE EENS dat ze niet naar binnen konden lopen. Deze opstelling was ook te laag - want vrij snel gingen ze op de achterpoten staan en dan proberen er wat mee te doen.

OK. Dan maar het hekje nog wat hoger neergezet.

Untitled.thumb.jpg.778f090f9320fcbc2e0ebeb0e8204b40.jpg

Dat duurde een uurtje of twee. Toen besloot Lodewijk dat hij het wel weg kon duwen en via het hoekje in de hooi kon springen (geen foto van - later nagekeken op de BunnyCam - echt alle 4 pootjes op die 2cm hoek als een vogeltje). Ik schrok me te barsten en hij was een beetje overstuur, want de kooi zat dicht natuurlijk en dus hij kon er niet uit. Konijn naar buiten geloodst en toen dus de deur maar weer dicht gedaan. Mijn man lachen natuurlijk. Ik zei: hey, we hebben wel 2 uurtjes frisse lucht gehad. Hij: het klinkt alsof we in de gevangenis zitten zo 😱.

De dag daarna: nieuwe poging. Mijn man had wat hekwerk schuin in het hok gestoken, aangezien ze zeggen (net als met katten), dat als ze een schuine rand zien, ze dan niet springen. Dat was 's ochtends een half uurtje goed gegaan! Hoezee! Dus ik dacht: Oh ja, dan durf ik dat later ook wel, maar goed... wat deed Scarlett?!

Die sprong 1 meter recht omhoog om te kijken of ze er langs kon! 🫣 BunnyCam had het mooi gepakt... dat vond ik toch wel wat eng. Wat als ze verkeerd terecht zou komen of toch zou proberen. Dus toen ging de deur weer dicht.

We zoeken nog naar een oplossing. Tot die tijd zitten we in een gevangenis met konijnen-inbrekers. 😅.

Aangezien het niet meer 30 graden is geweest is het geen proriteit geweest.

Wat een leuke topic zeg, wat schrijf je leuk met veel humor over de beestjes. Bovenstaande stukje is ook heel herkenbaar, ik heb dat vergelijkbaar met Brownie gehad in onze vorige huis als we de puppyren uitzetten voor ons huis. Die sniekte ook steeds naar binnen. Zo grappig! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2023 om 09:36, bunnyempress zei:

De nieuwe wilgenbrug(en)

ScarlettWilgenbrug.thumb.jpg.0051d123e772d08fde75e0f029103922.jpg

Ik helemaal blij dat ik een wilgenbrug had gekocht die enigszins groot genoeg was, duurde het 6 weken voordat Scarlett erin lag. Ik jippie roepen, maar toen kwam het volgende probleem. Lodewijk past er niet bij. Ik zag dus op de BunnyCam dat hij probeerde van achteren zijn neus er bij te duwen, meerdere keren en vervolgens afdroop naar het hok. Waarschijnlijk omdat hij zich daar wel veilig voelt. Lodewijk had ik niet onder de brug gespot.

Ik dus helemaal blij dat mijn man bij Evelien in de loods toen wij onze BunnyBunch bestelling op gingen halen een nog grotere brug vond! Hier zouden ze met zijn tweetjes onder passen. Ik zal foto's maken voor de website/social media. Ik de volgende dag natuurlijk helemaal klaar zitten. Ik heb ze naar Evelien gestuurd, zodat zij ook kon lachen, maar wil ze jullie ook niet onthouden:

PHOTO-2023-07-21-09-57-38.thumb.jpg.7d9f752cd7cd78080f53a314110dd292.jpgPHOTO-2023-07-21-09-57-37.thumb.jpg.9c84ea2a854ae97f674711ec4766977f.jpg

Inmiddels is de brug duidelijk al wat meer afgekloven, want er wordt heerlijk aan geknaagd, maar ik heb dus nog geen "we liggen er lekker onder" foto.

We blijven hoopvol! Ik werk vaker thuis en ik zal ze eens een keertje snappen.

Echt he? Met kinderen en dieren altijd hetzelfde. Ze vinden iets overduidelijk leuk —> toegewijd baasje/ ouder koopt het —> ze kijken er niet naar om 😂🙈

“We blijven hoopvol” 🤣 haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2023 om 11:50, bunnyempress zei:

Lodewijk en Scarlett trainen ons

Training loopt altijd beide kanten op - terwijl jij ze iets probeert te leren - proberen ze ook wat ze jou kunnen leren. Vooral mijn man is daar nogal gevoelig voor, want die vind ze al snel zielig of denkt dat ze honger hebben etc. Je kan merken dat hij nooit eerder konijnen heeft gehad en zijn eigen vorige huisdieren (fretten, vogeltjes enzo) kennelijk niet zulke toeren uithalen als onze konijnen.

Hij vergeet ook elke keer weer dat ze zo hoog kunnen springen. Met Scarlett was het zelfs zo erg dat hij niet dacht dat ze op de hoogste boomstronk durfde en haar dus elke keer al een snoepje gaf als ze haar pootjes erop zette. Nou, mooi dat ze voor hem er nooit op ging, maar voor mij wel 😛 Toen hij de aanklop foto zag (zie hieronder) heeft hij geleerd dat ik gelijk had en dat ze het gewoon makkelijk kan.

Aandacht vragen via boomstronken

Stap 1 in het aandacht vragen is altijd op de boomstronken zitten en dan naar ons loeren. Kijken of we de deur open gaan doen en in Scarletts geval: aankloppen als ze zin heeft in aandacht.

29AC4BAD-52E7-497C-956F-C0159A76A8C2_1_201_a.thumb.jpeg.546597ed067a44e3c2b334cc05e873a0.jpeg

Ik heb denk ik wel een filmpje of 8 waarin ze aanklopt met de voorpoten. Helaas kan ik het zelf nooit met mijn telefoon filmen, want zodra ze me op ziet staan, schiet ze er vanaf om voor de deur te gaan zitten. Inmiddels staan er 8 meer in de ren, maar de hoogste blijft toch wel favoriet om op te staan. Verder wil ze ook nog weleesn vanaf de zijkant of op de deur kloppen.

Aandacht vragen via Springen

Kloppen niet het gewenste effect? Dan gewoon springen en heel hard klap doen op het glas. Je zou denken dat ze gewoon verkeerd springt, maar dat is het echt niet. Het geeft zo'n dreun dat ik me altijd super snel naar buiten spoed, om haar vervolgens tevreden in mijn richting te zien lopen. BunnyCam pakt het, dus vaak kijk ik even terug, maar je ziet gewoon dat ze geen moeite doet om ergens *op* te springen.

303A528B-46B2-46C3-8DD5-FA233B7FBE69_1_201_a.jpeg.7b29ef3b5bc0d951c47f28c4701b80c5.jpeg

Gaat te snel om te zien of te filmen.

Knagen waar het niet mag

Lodewijks favoriete kattenkwaad is om dus eerst op die boomstronken te gaan zitten en loeren, maar toen ik al 2 uur beneden zat te werken en nog zijn ontbijt niet had gepakt (doet mijn man altijd - die slaapt liever uit) besloot hij om gewoon zijn tanden in het houtwerk te zetten. *knaag* en ik rennen! Ik zie hem soms loeren of hij het wel weer gaat uithalen, maar gelukkig tot nu toe prima gegaan. Mijn man heeft de knaagplekken met grondverf ingesmeerd zodat ze volgend jaar met de goede verf gedaan kunnen worden door de schilder.

Al met al weten ze dus prima hoe ze aandacht moeten vragen en dat krijgen ze meestal ook gewoon. Mijn man vind het echt heel sneu als ze nat op de boomstronken zitten of zoals in December, Scarlett met sneeuwvlokken in haar vacht. Zij heeft er echter 0,0 problemen mee. Helaas houden beide konijnen niet van afgedroogd worden. Zo'n handdoek vinden ze maar eng/irritant. Met een theedoek gaat het wel (kleiner, dus geen kans op bunrito's) en met de arm van mijn mans badjas van badstof ook gewoon.

Lodewijk houdt meestal niet zo van regen, maar zijn vacht is echt dikker geworden, dus de afgelopen dagen zit hij ook in de regen naar binnen te loeren.

NatteKoppies.thumb.jpg.73a4746857b0658dd488ab561109d06c.jpg

Hoi - we hebben nog geen groenvoer gehad en zijn nog niet geknuffeld - gaarne naar buiten komen.

Haha Brownie klopte ook altijd aan op het raam. Dat vond ik al hilarisch, maar dit is echt next level! Bizar joh om zichzelf tegen het raam te gooien! Je houdt je hart vast dat ze zich niet bezeert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2023 om 15:44, bunnyempress zei:

The Carrot is a lie

Tussen alle regen in was het even wat mooier weer, dus ik dacht, ik pak die houten worteltjes van de BunnyBunch shop en ik kijk eens wat ze er van vinden. Ik hield hem bij Scarlett onder de neus, maar ze vond het al gelijk niets. Ze knaagt wel hout, maar meestal af en toe, wanneer ze er zin in heeft. Soms samen met Lodewijk, wat weleens voor problemen zorgt. Zij knaagt heel lief, hij tilt meer dan de helft van de tijd het knaaghout op en slaat er wild mee om zich heen. 😝.

Ok, zij geen interesse, dus tijd om het met Lodewijk te proberen. Hij pakt heel enthousiast dat ding beet, huppelt er mee weg (net zoals hij met het lekkerste groenvoer doet), probeert er in de bijten... en kijk me aan met zo'n blik van: "DIT IS GEEN ECHTE WORTEL!". Oei oei, hij voelde zich enorm verraden. Die blik in zijn ogen.

LodewijkWortel1.thumb.jpg.bbbd6a69dc036133fe92f3c9a636e39c.jpgLodewijkWortel2.thumb.jpg.cd7679060689e67247e29e17e13d0b80.jpgLodewijkWortel3.thumb.jpg.99808eb67ec7552a2df4335936eecd01.jpg

Eind goed al goed: BunnyCam had hem 's avonds gespot rond 21.45: hij was met de wortel aan het spelen. Bijten, rollen, duwen.

Kwaliteit daarvan is helaas te slecht om te delen, omdat het ook al redelijk donker was.

Helaas regende het te wisselvallig de afgelopen dagen, dus de houten wortel heeft binnen gelegen.

Het wordt mooier weer, dus mogelijk kan ik wel betere plaatjes schieten straks.

Hihi ook zo herkenbaar weer...

Die titels van je stukjes ook steeds 😂

Wanneer worden alle hoofdstukken tot een boek gepubliceerd?

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BaasjevanBrownie dank je wel voor je lieve woorden. Wat leuk dat jij ook een deurkloppertje hebt en een inbreker 🙂 Gelukkig springt Scarlett niet zo vaak zo. Maar ja, ik hou echt mijn hart vast, die dreun is echt eng, dus ik ren als een gek om te kijken of ze ok is. Later keek ik pas terug op de camera wat er nou precies was gebeurd en dan zie je echt dat ze het er om doet. Wat hen vooral frustreerd is als ik beneden werk en dan lang geen aandacht geef.

Ze willen echt vaak met mij spelen, trainen, samen eten e.d. dus dat is echt heel leuk. Mijn man merkt altijd als ik een dag ziek ben geweest/weg ben geweest, dan zijn ze echt een beetje uit hun hum. Hij vindt het ook hilarisch hoe ze gewoon op de deur klopt als hij buiten staat en zij mij binnen hoort (aan de telefoon), want tja, sorry, ik moet ook aandacht komen geven.

De wilgenbrug is helemaal afgekloven, maar ik heb nog steeds geen mooie lig foto. Lodewijk zit er alleen onder om te knagen (geen mooie foto) en Scarlett lag er wel onder te schuilen, maar met haar kont naar me toe (ook geen mooie foto). Ze vinden het wel een leuk ding hoor, maar dat foto maken is gewoon lastig en ze liggen er dus nog niet echt onder en samen helaas ook niet. Ze zijn samen zo snoezig 😄

Een boek komt er denk ik niet, maar ik blijf mijn plezier wel graag met jullie delen. ❤️

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb geen vaste tijden. Dat kan laat op de ochtend zijn en als ik weg moet dan eerder. Het groen voer krijgen ze altijd midden in de nacht. Ga ik nu brengen. Ze hebben altijd hooi tot hun beschikking.

Als ik thuis werk heb ik altijd zo'n moment om 10.30 dat ik denk: tweede kopje thee halen, dus dan kregen ze altijd ook groenvoer (stond toch in de keuken te wachten), maar daar ben ik dus vanaf gestapt. Op hete dagen krijgen ze wel verspreid over 3 momenten groenvoer en dat vinden ze geweldig 😛

@BaasjevanBrownie Aaah, zo schattig. Daar smelt je toch van?

Ik heb de tactiek van Pluis nog niet gespot, die rende altijd heel hard rondjes voor de schuifpui, zoomies, binkies, acrobatiek, om dan zijn neus tegen de deur te drukken als hij daarna naar binnen wilde. Dat vond ik als kind altijd zo tof, een hele show en dan daarna knuffelen. ❤️

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker leuk, als ik die foto’s zo zie bij jou mis ik het wel om ze voor het huis te hebben. Mijn foto’s zijn nog van het vorige huis met kleine achtertuin, hadden ze een kleine ren en liet ik zoveel het kon ze langs de schuifpui rennen. En slipte Brownie als het even kon naar binnen. Maar was stiekem heel schattig! 
Nu hebben ze bij ons nieuwe huis een upgrade, grotere ren en binnenhok, maar wel achterin de tuin. Dat mis ik wel een beetje. 
Toch heerlijk als er aangeklopt wordt en er een konijn aan de deur staat 😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons rennen ze vaak los door de tuin, en meestal staat dan de deur open. Knaagje en Knabbel blijven lekker buiten, die weten wel beter dan zo op een gladde vloer lopen. Maar Suddenly?  Die wil altijd naar binnen . En dan vervolgens erachter komen dat ze daar niet goed kan rennen en voortdurend uitglijd🤣. Dan gaat ze toch maar snel naar buiten, als ik haar kom halen dan....

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .