Ga naar inhoud

Lodewijk en Scarlett verhalen & foto spam

bunnyempress

Aanbevolen berichten

Teveel verhalen - dus toch tijd voor een eigen topic. Ik blijf hoopvol dat ik ze af en toe kan fotograferen, dus daarom hier en niet in het algemene topic.

Ze blijven heerlijke capriolen uithalen waardoor ik bijna elke dag om ze moet lachen of om ons zelf (mijn man en ik). Ik zal het e.e.a. even herhalen voor mensen die de losse verhalen niet hebben gevolgd via het slowchat topic en omdat ik bij sommige verhalen alweer wat extra informatie heb, omdat het boefjes blijven.

Lodewijk oftwel Patatje oftwel Springkikker

Hij is een gecasteerd mannetje, gedumpt gevonden, door ons geadopteerd in December 2022, omdat ons meisje hem had uitgekozen, maar wij hem ook, want hij was nr. 1 op ons lijstje. Toen was hij nog een jonge frutsel, nu is hij een iets oudere frutsel. Geschat 1 jaar op dit moment en waarschijnlijk met een Vlaamse opa of oma, want zijn oren zijn lang en hij is best zwaar 3,3kg en hij is rood/bruin tan kleur. Hij is al wat minder schrikkerig geworden dus dat is fijn, maar voor een algemeen konijn is hij echt heel dapper, mensgericht en nieuwsgierig. Hij houdt van trainen en dan snoep krijgen. Aaien vind hij maar 'moah', tenzij hij geflopt ligt, dan is het fijn en gaat hij knarsentanden. Ook wil hij af en toe op schoot springen om te kijken of ik iets te eten heb. Hij is wel een konijn die lang een wrok kan houden, want toen mijn man hem in maart moest optillen om zijn kont met zalf te verzorgen was hij daar in juni nog niet overheen. Zodra hij mijn man achter hem zag, ging hij gauw verzitten en aaien mocht niet meer gebeuren. Ik mocht nog wel aaien. Hij houdt enorm van rennen en binkies maken, soms naast je in de ren omdat hij blij is dat je er bent. Op de BunnyCam vind ik regelmatig hele spring en ren momenten. Af en toe is hij ons sulletje omdat hij verkeerd springt en valt of dingen niet goed snapt. Hij houdt ook enorm van knagen dus er ligt altijd knaaghout in de ren.

Scarlett oftwel Petoetje oftwel Diva

Ons meisje is een inmiddels gecasteerd vrouwtje, gedumpt gevonden en door ons geadopteerd in December 2022. Zij is waarschijnlijk een half Vlaams, gezien haar bouw (schouders/oren/poten) en haar gewicht (4,5kg) in wildkleur. Ze is een echte Diva, want ze had zoveel mislukte koppelingen in het knaagdierenasiel, dat ze geen koppelvakanties meer met haar wilden doen en wij haar mochten adopteren. Intern koppelen bleek een beter plan, dus ze probeerden het met de nr. 2 op ons lijstje, maar Mw. was zo dominant dat ze de 7,5kg grote Vlaams in de hoek dreef. Toen mocht ze met Lodewijk en hoewel het asiel dacht dat 2 redelijk dominanten konijnen niet echt ging lukken, vonden ze elkaar het einde. Ze gaat er duidelijk voor zitten om geaaid te worden en als ze niet genoeg aandacht krijgt, dan klopt ze op de deur. Ze houdt niet super van springen, maar ze doet het wel als ze alleen wil zitten of op haar 'troon' van boomstronken wil zitten en/of als ze eten ruikt of graag genoeg naar binnen wil. Rennen doet ze echt matig en binkies zijn echt heel zeldzaam. Ze knarst wel telkens van geluk als je haar aait. Ze is ook bijzonder slim en weet vaak als een doelzoeker op het eten af te rennen als ze weereens naar binnen is gesneakt en snapt prima wat ze moet doen, maar ze doet het niet altijd zoals wij willen.

Dominatie

Lodewijk is over duidelijk de slaaf van ons meisje, door haar uren lang te likken en altijd bij haar te willen liggen. Hij is dan dus ook vaak bij haar te vinden en af en toe is ze duidelijk zat van hem en dan gaat ze ergens zitten dat hij er niet meer bij past. We zeggen altijd dat hij een Scarlett timer heeft, als die afloopt, dan zoekt hij haar. Steeds vaker vind ze hem lief genoeg om hem ook terug te gaan likken. Ze toleert veel van hem - ik heb filmpjes waar hij aan het rennen is en zij braaf haar kopje naar beneden doet zodat hij over haar heen kan springen. Ze stelen elkaars eten, maar zijn ook super super klef.

Bunnies2.thumb.jpg.657b510da4b56dd91b206e035cdf1b04.jpg

Toen Lodewijk nog kleiner was

LodewijkScarlettRozen.thumb.jpg.27d4aca4f406086520e6790b2c5223f7.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe wilgenbrug(en)

ScarlettWilgenbrug.thumb.jpg.0051d123e772d08fde75e0f029103922.jpg

Ik helemaal blij dat ik een wilgenbrug had gekocht die enigszins groot genoeg was, duurde het 6 weken voordat Scarlett erin lag. Ik jippie roepen, maar toen kwam het volgende probleem. Lodewijk past er niet bij. Ik zag dus op de BunnyCam dat hij probeerde van achteren zijn neus er bij te duwen, meerdere keren en vervolgens afdroop naar het hok. Waarschijnlijk omdat hij zich daar wel veilig voelt. Lodewijk had ik niet onder de brug gespot.

Ik dus helemaal blij dat mijn man bij Evelien in de loods toen wij onze BunnyBunch bestelling op gingen halen een nog grotere brug vond! Hier zouden ze met zijn tweetjes onder passen. Ik zal foto's maken voor de website/social media. Ik de volgende dag natuurlijk helemaal klaar zitten. Ik heb ze naar Evelien gestuurd, zodat zij ook kon lachen, maar wil ze jullie ook niet onthouden:

PHOTO-2023-07-21-09-57-38.thumb.jpg.7d9f752cd7cd78080f53a314110dd292.jpgPHOTO-2023-07-21-09-57-37.thumb.jpg.9c84ea2a854ae97f674711ec4766977f.jpg

Inmiddels is de brug duidelijk al wat meer afgekloven, want er wordt heerlijk aan geknaagd, maar ik heb dus nog geen "we liggen er lekker onder" foto.

We blijven hoopvol! Ik werk vaker thuis en ik zal ze eens een keertje snappen.

• Vind ik leuk 4
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

De toiletbak oplossingen

SaampiesSnurken.thumb.png.f571cdbb9cc5413f2578366fd84f6368.png

Toen we een toiletbak moesten, had het asiel ons aangeraden om te kiezen voor een grote onderbak. Vooral omdat konijnen ook graag in hun bak liggen, dus tja, met twee grote konijnen -> grote bak (45x92x16) Dit is de enige foto die ik heb waar ze er met z'n tweetjes in liggen, want behalve die ene keer, doen ze het nauwelijks. Het stukje rood is een plastic brievenbusje dat als hun hooiruif dient (zie latere foto).

Na een paar dagen kwamen we er al achter dat het niet super handig was om de oude manier van toiletvulling te gebruiken. De vulling: krant, zaagsel, stro, hooi zorgde voor af en toe toch wat lekkages en veel te veel afval. Ik ben nog extra kranten gaan halen, maar het was gewoon echt geen doen. Waar ons oude konijn het hier prima op deed vroeger, zijn twee grote konijnen toch wat anders!

Het stond inmiddels wel 4-0 voor Lodewijk als het ging om plassen.

Mijn man verschoont de bak en ons ventje had het voor elkaar gekregen om:

- te plassen op de tegels, omdat de bak weg was (mijn man keerde hem om boven de GFT-bak).

- te plassen achter de bak, omdat mijn man hem naar voren had geschoven om schoon te scheppen

- te plassen naast de bak, omdat mijn man hem had gekeerd om makkelijker schoon te scheppen

- mijn man in zijn broek te bijten omdat hij nodig moest plassen en mijn man voor het hok zat om de ingang te blokkeren om te voorkomen dat hij weer ergens lomp zou plassen.

Inmiddels gaat mijn man naar binnen en "pakt de bak vast", waarnaar hij Lodewijk er langs laat, zodat hij nog even gauw erin kan plassen. Dat gebeurd echt 9 van de 10 keer. Hilarisch dat zijn blaas dus kennelijk die 10 minuten niet kan wachten en dat hij toch echt moet!

Ons tweede plan was houtkorrels, want die kunnen ook als compost gebruikt worden en dat zou de plas beter absorberen. Zo gezegd, zo gedaan. Al gooiden we dus nog steeds vrij veel korrels weg, omdat mijn man die hele bak niet gezeefd kreeg. Dus elke 3 dagen ging hij helemaal leeg.

Nu zijn we op plan 3: met een kattenbak in de grote bak. Dit is een speciaal lift-en-sift systeem, wat lijkt op de PeeWee, maar die pastte weer niet in onze bak.

SamenopdeBak.thumb.jpg.06e3365ce0de4d9938a7ed27ab79e424.jpg

Het gele gedeelte is de zeef, daaronder zit nog een bak met korrels. Op de zeef blijven ook alle keutels op liggen, want onze konijnen maken grote drolletjes. Bij iemand anders bleven ze in de richels zitten, maar bij ons dus niet. Ze kunnen er samen tegelijkertijd in, al dan niet van harte en het plan was om aan de andere kant gewoon hooi te laten om te kijken of ze dat ok vinden en niet stiekem daar ook gaan plassen. We hebben flink veel minder afval, maar mijn man kiest er wel voor om gemiddeld 2x op een dag ff uit te scheppen. Dat gaat veel sneller.

Nu ging het van het weekend dus hilarisch fout. Hij zette de zeef op de stenen neer om onderbak uit te scheppen, maar Scarlett is heel slim. Zij weet altijd: ik moet in de bak plassen. Dus als hij de hele bak buiten zet (zeef+onderbak) om de grote bak ff uit te scheppen van keutels, dan springt ze ook in de 'gele kattenbak' om te plassen. Alleen was er nu alleen de zeef... dus ze plaste er netjes in, maar toen ging de plas er natuurlijk recht doorheen. Mijn man zag haar zitten en dacht dat hij nog op tijd was, maar toen hij de zeef optilde zag hij dat hij weer mocht schoonmaken 🤣 1-0 voor Scarlett. Hij vond het ook *ananas* dus hij zei "goed gedaan", want zij deed het goed, maar inwendig was hij niet zo blij. We hebben extra onderbakken, dus ik zei al telkens: wil je niet gewoon wisselen en dan rustig schoonmaken, maar dat was niet nodig.

Op dit moment staat de grote bak er niet, want mijn arme man had van het weekend er echt even de pest over in. Hij besloot de hooiruif/brievenbus te verhangen. Naar de achterwand. Alleen ik zei: hij hangt te hoog en dit is niet handig, want als ze nu plassen tijdens het eten, dan gaat het misschien over de rand heen, want ze tillen hun staartjes op. Terwijl hij al mij aan het vertellen was dat we wel even aan konden kijken, sprong Scarlett *in* de hooiruif. Ik moest gelijk denken aan het konijn van @Evee dus dat werd gelijk weghalen en naar links verplaatsen. Alleen... toen hing hij hem weer te laag, dus de grote bak kon er niet meer onder. Arme man. Hij gaat het van de week weer goed regelen, maar zelfs nu met alleen de kleine bak plassen ze goed. Keutels wat meer in de tuin, maar daar ligt nu ook meer eten.

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zandbak

Samen besloten dat we wilden kijken hoeveel onze konijnen graven, voordat we hun tuinhoek verder inrichten. Sowieso moet daar gaas worden ingegraven, maar we wilden toch wel een soort van idee hebben hoe het zou gaan. Oh, en natuurlijk hun laten genieten, als ze het leuk zouden vinden.

Stap 1 besloot mijn man een kleine bak met potgrond te vullen om te kijken of er wat gebeurde. Nou, Scarlett sprong erin en bijna gelijk weer eruit. Lodewijk probeerde het niet eens. Ik zei al tegen mijn man: die bak is te klein. Die potgrond heb ik morgen nodig, dus, tja, experiment mislukt. 🙃

Toen kregen we via via 25kg speelzand en tja, het is zomer en ik had opgeruimd, dus 1 van onze grote bakken was leeg. Normaal op de kledingkast met dekbedden ofzo erin. Afmeting: 79x57x18 cm, dus dat moet wel lukken toch. Nou ja, wij dat ding buiten zetten, zand erin. En ja hoor, ze vonden het leuk. ❤️

ZandBak.thumb.jpeg.71f9fa93988201f8c0468fa0c3f4fc70.jpeg

's Middags dat ding weer binnen zetten en toen kwamen wij erachter dat wij het niet zo leuk vonden. 😅  25L zand + bak naar binnen zetten was nogal zwaar. 🤔

Oh, en dan proberen de konijnen die rond je benen rennen niet naar binnen te krijgen en niet op te gaan staan. Ooops! 😬

Als workout sjouw ik hem wel af en toe naar buiten (en dan daarna weer naar binnen), maar de laatste keer had Lodewijk er helaas in geplast.

Ik wil hem dus niet onbeheerd heel lang laten staan. Hij heeft wel een deksel, maar het is volgens mij niet een heel erg waterdicht systeem, dus in de ren laten staan wil ik ook niet echt. Dus helaas pindakaas voor de konijnen, totdat de ruimte groter is en ik een waterdichte bak heb, hebben ze alleen af en toe graaf gelegenheid.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inbrekers

Aangezien mijn jeugdkonijn Pluis altijd zo lief en leuk voor de deur zat en daarna in onze andere woning voor de pui heen en weer rende, dachten wij: geen probleem om de ren voor de deur te doen. Kunnen we ze leuk zien, is veiliger etc. etc. Pluis drukte zijn neus tegen het glas aan als hij naar binnen wilde en had hij genoeg van knuffelen op de bank, dan zat hij op de mat om weer naar buiten te gaan. Nooit geplast in huis en hoogstens af en toe 1 keutel. Wat was dat toch eigenlijk een braaf konijn. 😁

Nou, dat hebben we geweten! Die twee van ons zijn heuse inbrekers. 😆 Regelmatig proberen ze langs ons het huis in te sneaken. Lodewijk kan springen op de stoelen, banken en ook via de bank naar tafel 😅 Scarlett gaat gelijk eten zoeken en kan ook springen op de bank en ook het liefst op de lagere stoel. En ze zijn opstaand natuurlijk 85cm, dus ze kunnen snel bij dingen. Oops. Inmiddels staan de boomstronken zo, dat ik de deur licht open kan doen, daar net in het hoekje kan staan en dan gauw de deur dicht kan doen. Aangezien ze vaak ook aankomen springen langs de boomstronken, sta ik dan voor ze en kunnen ze niet naar binnen!

Nou was het een paar weken geleden natuurlijk heel warm en we wilden eigenlijk toch heel graag 's ochtends de deuren open (openslaande deuren hebben wij), maar niet de konijnen binnen. Ok - we hadden een groter binnenhok op de kop getikt, voor de tuin verbouwing, dus dat zouden we er dan voorschuiven en dan zou het veilig zijn. Dat hebben wij geweten 🫣.

InbrekerKonijnen.thumb.jpg.76ade36b09380ff882e6fb6c38af690b.jpg

Lodewijk en Scarlett waren het er NIET MEE EENS dat ze niet naar binnen konden lopen. Deze opstelling was ook te laag - want vrij snel gingen ze op de achterpoten staan en dan proberen er wat mee te doen.

OK. Dan maar het hekje nog wat hoger neergezet.

Untitled.thumb.jpg.778f090f9320fcbc2e0ebeb0e8204b40.jpg

Dat duurde een uurtje of twee. Toen besloot Lodewijk dat hij het wel weg kon duwen en via het hoekje in de hooi kon springen (geen foto van - later nagekeken op de BunnyCam - echt alle 4 pootjes op die 2cm hoek als een vogeltje). Ik schrok me te barsten en hij was een beetje overstuur, want de kooi zat dicht natuurlijk en dus hij kon er niet uit. Konijn naar buiten geloodst en toen dus de deur maar weer dicht gedaan. Mijn man lachen natuurlijk. Ik zei: hey, we hebben wel 2 uurtjes frisse lucht gehad. Hij: het klinkt alsof we in de gevangenis zitten zo 😱.

De dag daarna: nieuwe poging. Mijn man had wat hekwerk schuin in het hok gestoken, aangezien ze zeggen (net als met katten), dat als ze een schuine rand zien, ze dan niet springen. Dat was 's ochtends een half uurtje goed gegaan! Hoezee! Dus ik dacht: Oh ja, dan durf ik dat later ook wel, maar goed... wat deed Scarlett?!

Die sprong 1 meter recht omhoog om te kijken of ze er langs kon! 🫣 BunnyCam had het mooi gepakt... dat vond ik toch wel wat eng. Wat als ze verkeerd terecht zou komen of toch zou proberen. Dus toen ging de deur weer dicht.

We zoeken nog naar een oplossing. Tot die tijd zitten we in een gevangenis met konijnen-inbrekers. 😅.

Aangezien het niet meer 30 graden is geweest is het geen proriteit geweest.

• Haha 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, rabbitPuk zei:

Leuk topic. Jij kunt zo leuk vertellen!

Dank je wel. Ik zit werk te doen dat ik heel vervelend vind en mijn pauzes zijn iets leuks schrijven over die boefjes van ons 🙂

Zo heb ik tenminste een beetje voortgang in wat af moet en iets leuks om naar uit te kijken.

Echt heel tof om te horen dat je het leuk vindt om te lezen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trainen met Lodewijk en Scarlett

Het werd ons al snel duidelijk dat beide konijnen redelijk op hun naam reageren. Dat was nogal een minnetjes, want tja, wij hebben dus een roodachtig konijn dat Lodewijk heet en een wildkleur die Scarlett heet. Ugh, ten eerste denken mensen dus vaak dat het andersom is, want tja, Scarlett -> rood -> roodbruin konijn. Ten tweede vind ik Lodewijk nogal pretentieus voor een sullig konijn dat als een springkikker beweegt en telkens bang is en met elastiek aan zijn meisje zit.

Het viel me al vrij snel op dat ze beiden slim genoeg zijn om allerlei woorden te herkennen. Helaas weet nu iedereen dat ik behalve tegen mijzelf, dus ook gewoon tegen konijnen praat. 😅 Want als ik naar buiten liep, riep ik altijd "snackies" en dan kwamen ze gauw aanrennen. Als ze inbreken in huis en ik blijf snackies roepen, dan keert Scarlett om, want die wil eten en dan volgt Lodewijk meestal, want Scarlett is er niet meer.

Namen reageren ze dus matig op, want Scarlett komt wel naar je toe als je haar roept (zeker als je wat lekkers hebt), maar Lodewijk volgt vrij snel mee (omdat hij denkt dat er wat is). Lodewijk reageert eerder op commando's dan op zijn naam en Scarlett kijkt je aan alsof je gek bent als je niet genoeg lekkers bij je hebt. Maar goed, ik moet mijzelf ook telkens motiveren, dus misschien lijkt ze op mij.

Dus ik dacht: trainen! We trainen de ene helft van de tijd met stem-commando's en de andere helft met stem & clicker. Clicker is gelijk naar buiten rennen, want dan is er snoep. Clicker is leuk! Man moest goed wennen eraan, want hij clickte vaak te laat, dus dat werkt niet. Als we samen trainen heb ik de clicker dus vast en doet hij stem.

Het belangrijkste stem-commando was al gelijk VOLG, zodat wij ze met snoepjes ons huis uit konden lokken, als ze weereens hadden ingebroken. Laatst zag mijn petekind een filmpje van het trainen, waarbij ze moest lachen dat ik telkens VOLG VOLG VOLG roep. Ik liet haar weten dat het belangrijkste van dat filmpje was dat de konijnen... mij ook echt VOLGEN. 🤩. Dat vond zij dan weer minder interessant - dat kind moet ik dus ook nog gaan trainen. 😝

Daarnaast hebben we OP, maar OP in combinatie met naam werkt voor geen meter. Lodewijk wil namelijk heel graag pleasen en zodra hij OP hoort, gaat hij als een idioot overal op springen. Ook als ik Scarlett ergens wil hebben. In het ergste geval springen ze samen tegelijkertijd, maar vaak springt hij dus ook mis of hij springt en blijft zitten bedelen om snoep. 🤨. Inmiddels train ik met hem aan de ene kant op de boomstronken te laten springen en haar op de andere kant - dat leek me veiliger. Mogelijk moet ik "AF" er ook maar gaan inzetten. "OP" is ook erg handig, voor "op de weegschaal", maar ook dan moet ik de een ff afleiden, anders staan er samen op.

Nu hebben we ook "IN" en "UIT", om te oefenen met in en uit de transportbox. Die staat er natuurlijk niet altijd, dus ik werk ook met in/uit het hok (waar ik makkelijk in pas, maar mijn man niet) en in/uit in tunnels en nu dus met de wilgenbrug. Scarlett heeft het eerder door, vooral als ze snoep ruikt, want dan volgt ze wel. Lodewijk springt als een idioot heen en weer, want hij wil pleasen, maar hij weet nog niet wat de bedoeling is.

Helaas geen foto's van het trainen voor jullie - sorry!

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Springkikker Lodewijk denkt dat hij een papagaai is

Mijn man probeert altijd Lodewijk te laten springen op zijn bovenbeen als hij gehurkt zit (doet hij niet) of langs zijn arm omhoog te laten lopen als hij zit (doet hij ook maar matig - voorpootjes op de arm - achterpoten op de boomstronk). Ik snap zelf niet zo waarom, want ik ben altijd als de dood dat hij weer valt, wat hij sowieso al regelmatig doet. Helaas bedenkt Lodewijk dat hij bij mij WEL kan springen. Toen ik gehurkt dat en hij op mijn bovenbeen sprong ipv op schoot, dacht ik nog: oh, maar ik ben *lager*, dus daarom doet hij dat. Mijn been is namelijk kleiner en smaller dan die van mijn man, dus dat leek me nog onhandiger om op te springen en voor mij ook lastig om balans te houden. Soms als ik zit, krijg ik konijnen voorpootjes op mijn rug, maar goed, dat is ff komen neuzen dacht ik altijd. Nu vrees ik dat hij eigenlijk op mijn schouder zit te loeren. 😱

Ga ik dus van het weekend naar buiten, terwijl Lodewijk op de hoogste boomstronk zit. Hij had mij immers gezien en kwam aandacht vragen. Scarlett ook, maar dan vanaf de grond. Dus ik buk half om haar te aaien, besluit hij, dat mijn arm duidelijk de plek is waar hij omhoog moet krabbelen/springen als een papagaai. Dus whap, half met de achterpoten krabbelend op mij gesprongen! En dan via mijn arm en schouder mijn rug op lopen. Ik gauw zoveel mogelijk bukken, maar het andere konijn stond voor mij en ik was ook bang dat hij bij een plotselinge beweging zou komen te vallen. Mijn man lachen achter de deur 🙃. Ik moest ook wel een beetje lachen 😅.

Hij kroop mijn rug op, neus ff in mijn nek, maar toen besloot hij toch dat het saai was en hij er wel af kon gaan springen. Gelukkig ging dat goed en toen kon ik weer rechtopstaan. BunnyCam had het gepakt, dus hierbij screenshots als bewijs:

IMG_6041.jpeg.6cbe9c3160543ec0ea3644a935ea0a42.jpegIMG_6040.thumb.jpeg.533f34e743cef188d532b7bf44bfc94b.jpeg

Scarlett was vooral niet onder de indruk dat ik stopte met haar knuffelen. Ik heb kennelijk binnenkort behalve ogen in mijn achterhoofd ook ogen aan de zijkant nodig om te zorgen dat ons ventje mij niet als springplank gaat gebruiken. 🤣

Mijn mans reactie: je hebt wel weer een leuk verhaal 😍

Mijn reactie: 🙈

• Vind ik leuk 1
  • Haha 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is er ook wel eens een konijn op mijn rug gesprongen tijdens het schoonmaken (niet mijn eigen konijnen, de bangeschijterds, dit was in de opvang waar ik vrijwilliger ben). Maar dat was een kleintje van onder de 2 kg, moet er niet aan denken dat een Vlaam het doet!

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Cheeta26 Ja, ik voel me zeker heel gezegend met mijn lieve, knuffelbare en grappige konijnen. Maar Lodewijk is zeker een acrobaat aan het worden. Qua gewicht viel het gelukkig mee. Ik was wel heel blij dat Scarlett die Vlaam van 7,5 kg niet had uitgekozen, al zeggen ze dat zwaardere konijnen minder vaak springen en ook minder hoog. Lodewijk heeft daar overduidelijk geen last van.

@happy211 Wat zijn het toch eigenlijk gekkerds, konijnen hé? Bij de opvang waar ze vandaan kwamen werden ze altijd in de transportbox gestopt tijdens het schoonmaken. Wij doen dat niet, maar ze lopen ons wel heel vaak voor de voeten. Gelukkig is Lodewijk maar 25% Vlaams. Dat scheelt weer in gewicht.

@Lienappelsien Ja, die tijdelijke camera hebben we echt heel veel lol aan. Mijn man heeft nog geen vervanging gekocht (met betere beeldkwaliteit - deze is echt een oud beestje). Ik vind het ook fijn om ze te zien als ik wat langer wegben én om te zien wat ze 's nachts hebben uitgehaald.

@bobbyonthefloor Ik kan echt elke dag met ze lachen, maar de ene dag heb ik grotere avonturen dan de andere 😂. Ik denk dat ik het ook niet overleef als ze elke dag zouden uitbreken of op mijn rug springen. Zie me al aankomen bij de fysio: ja, nee, ik weet dat ik mijn rug niet zo moet belasten, maar d'r springt telkens een konijn op. 😬

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lodewijk en Scarlett trainen ons

Training loopt altijd beide kanten op - terwijl jij ze iets probeert te leren - proberen ze ook wat ze jou kunnen leren. Vooral mijn man is daar nogal gevoelig voor, want die vind ze al snel zielig of denkt dat ze honger hebben etc. Je kan merken dat hij nooit eerder konijnen heeft gehad en zijn eigen vorige huisdieren (fretten, vogeltjes enzo) kennelijk niet zulke toeren uithalen als onze konijnen.

Hij vergeet ook elke keer weer dat ze zo hoog kunnen springen. Met Scarlett was het zelfs zo erg dat hij niet dacht dat ze op de hoogste boomstronk durfde en haar dus elke keer al een snoepje gaf als ze haar pootjes erop zette. Nou, mooi dat ze voor hem er nooit op ging, maar voor mij wel 😛 Toen hij de aanklop foto zag (zie hieronder) heeft hij geleerd dat ik gelijk had en dat ze het gewoon makkelijk kan.

Aandacht vragen via boomstronken

Stap 1 in het aandacht vragen is altijd op de boomstronken zitten en dan naar ons loeren. Kijken of we de deur open gaan doen en in Scarletts geval: aankloppen als ze zin heeft in aandacht.

29AC4BAD-52E7-497C-956F-C0159A76A8C2_1_201_a.thumb.jpeg.546597ed067a44e3c2b334cc05e873a0.jpeg

Ik heb denk ik wel een filmpje of 8 waarin ze aanklopt met de voorpoten. Helaas kan ik het zelf nooit met mijn telefoon filmen, want zodra ze me op ziet staan, schiet ze er vanaf om voor de deur te gaan zitten. Inmiddels staan er 8 meer in de ren, maar de hoogste blijft toch wel favoriet om op te staan. Verder wil ze ook nog weleesn vanaf de zijkant of op de deur kloppen.

Aandacht vragen via Springen

Kloppen niet het gewenste effect? Dan gewoon springen en heel hard klap doen op het glas. Je zou denken dat ze gewoon verkeerd springt, maar dat is het echt niet. Het geeft zo'n dreun dat ik me altijd super snel naar buiten spoed, om haar vervolgens tevreden in mijn richting te zien lopen. BunnyCam pakt het, dus vaak kijk ik even terug, maar je ziet gewoon dat ze geen moeite doet om ergens *op* te springen.

303A528B-46B2-46C3-8DD5-FA233B7FBE69_1_201_a.jpeg.7b29ef3b5bc0d951c47f28c4701b80c5.jpeg

Gaat te snel om te zien of te filmen.

Knagen waar het niet mag

Lodewijks favoriete kattenkwaad is om dus eerst op die boomstronken te gaan zitten en loeren, maar toen ik al 2 uur beneden zat te werken en nog zijn ontbijt niet had gepakt (doet mijn man altijd - die slaapt liever uit) besloot hij om gewoon zijn tanden in het houtwerk te zetten. *knaag* en ik rennen! Ik zie hem soms loeren of hij het wel weer gaat uithalen, maar gelukkig tot nu toe prima gegaan. Mijn man heeft de knaagplekken met grondverf ingesmeerd zodat ze volgend jaar met de goede verf gedaan kunnen worden door de schilder.

Al met al weten ze dus prima hoe ze aandacht moeten vragen en dat krijgen ze meestal ook gewoon. Mijn man vind het echt heel sneu als ze nat op de boomstronken zitten of zoals in December, Scarlett met sneeuwvlokken in haar vacht. Zij heeft er echter 0,0 problemen mee. Helaas houden beide konijnen niet van afgedroogd worden. Zo'n handdoek vinden ze maar eng/irritant. Met een theedoek gaat het wel (kleiner, dus geen kans op bunrito's) en met de arm van mijn mans badjas van badstof ook gewoon.

Lodewijk houdt meestal niet zo van regen, maar zijn vacht is echt dikker geworden, dus de afgelopen dagen zit hij ook in de regen naar binnen te loeren.

NatteKoppies.thumb.jpg.73a4746857b0658dd488ab561109d06c.jpg

Hoi - we hebben nog geen groenvoer gehad en zijn nog niet geknuffeld - gaarne naar buiten komen.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik heb denk ik wel een filmpje of 8 waarin ze aanklopt met de voorpoten.

Hahahahaha. Op het ogenblik is het in het nieuws dat er ergens in China een dierentuin is waar de mensen twijfelen of er wel een echte bruine beer te zien is of iemand in een berenvel. Je zou haast denken: is deze foto van jou echt of zit er iemand in. Haha. Wat een konijn. Ik ken wel iemand die een kat heeft die 's avonds op het raam tikt als hij naar binnen wil maar dit is echt komisch.

Chinese dierentuin houdt poot stijf: 'Onze beer is echt'

https://www.nu.nl/301858/video/chinese-dierentuin-houdt-poot-stijf-onze-beer-is-echt.html

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik liet het net aan mijn man zien maar die kon er geen konijn van maken. Is dat geen standbeeld? Het lijkt meer op een mens. Hahahaha.

Speciaal voor je man, vanuit een ander filmpje in Juli (je ziet ook meer boomstronken staan) een nieuwe screenshot. Hier komt ze net naar beneden, dus

dan zie je meer van haar koppie, versus als ze echt helemaal omhoog staat.

Screenshot2023-08-02at12_14_19.thumb.png.78459a08b7fba2563e3907067f71194a.png

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .