Ga naar inhoud

Dames rijden?

Farfa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals de meesten van jullie weten, heb ik twee gezellige dames-zusjes bij mij thuis... Sinds gisteren zie ik Twinkie (de kleinere van de twee) opeens op Pandan rijden.. Voorkant of achterkant lijkt niet echt uit te maken...

Pandan vindt dit echt niet leuk, en rent buiten de kooi weg van Twinkie, als Twinkie dus in een "rij-bui" is... Waar Pandan eerder toch wel een beetje de baas was (niet in extreme mate, maar toch), merk ik nu dat Pandan wat meer teruggetrokken is.

Twinkie doet het alleen buiten de kooi, in de kooi zitten ze lekker samen te eten...

De zussen zijn nu 5 maanden oud (ik heb nog even gecontroleerd, maar zag geen balletjes, en lijkt me dat die met 5 maanden toch wel zichtbaar zouden moeten zijn) en zullen nog wel gecastreerd worden, maar niet direct met zes maanden...

Twinkie doet het ook alleen bij Pandan, en niet tegen mijn been of andere losliggende voorwerpen... Kan ik hier spreken van rangbepaling of kan er ook van iets anders sprake zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden... Als er iets niet duidelijk is, vraag het dan gerust, ik zal het zo snel mogelijk proberen te antwoorden!

Misschien moet dit topic naar gedrag ofzo... Daar had ik even niet aan gedacht! Sorry :$

Groetjes, Maret.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Sinds gisteren doen mijn konijnen (ze zijn 3,5 mnd oud) dat ook, maar dan in de kooi! Ik vind het wel zielig voor Verona, want ze vindt het helemaal niet leuk dat Sienna telkens op haar springt en gaat rijden. In mijn geval is Sienna ook een stuk kleiner dan Verona en ik verwachtte niet dat Verona zo over haar heen laat lopen. Bovendien was Verona meestal wat dominanter dan Sienna (Verona duwt Sienna soms aan de kant als ze wil eten of drinken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

hi

Ik zit zowat met hetzelfde probleem. Wat me opgevallen is: voor dat ik mij bij mijn konijntjes zet blijven ze kalm, maar zodra ze aandacht krijgen begint het ene konijntje telkens op het andere te rijden. Kan daar een bepaalde reden voor zijn of is ze gewoon een showbeestje die zijn "kunsten" wil tonen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat tussen 2 voedsters alleen een probleem worden als het rijden niet ophoud constand is niet de bedoeling.De geholpen heer zou daar dus zelf een einde aan moeten maken.De voedsters zijn nu ook vrucht baar dus dat geeft ze meer kick op op elkaar te gaan rijden.Maar als er een daar door een kale rug en wonden krijgt..........dan weet je dat het niet gaat.Dat het simpel weg te erg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb sinds kort ook dat 'probleempje' en haal Gysje dan altyd af Fender en na een paar keer doet hy het niet meer; oto de dag nadien , dan is het weer hetzelfde !

Zijn dit twee voedsters? Zo ja, gewoon laten rijden en niet van elkaar afhalen. Ze moeten gewoon de rangorde bepalen zo, als je je ermee gaat bemoeien maak je het alleen maar erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .