Ga naar inhoud

Soltar, Hazel & Loeki

Aanbevolen berichten

Volgens mij redden ze zich wel met zijn drieën. Ze liggen veel samen, in verschillende combinaties en soms met zijn drieën. Hazel ligt het meest alleen (tenminste, als ik erbij zit), maar wordt ook regelmatig vertroeteld door Loeki en Soltar. Dus ik geloof dat het wel goed gaat.271FA614-FE66-4EDA-83B1-239A073D1A95.jpeg.0bff04e9eea1e80e78abce60d322fe19.jpegHet is wel gek zo, zonder Foep, maar ik ben heel blij dat deze drie al gekoppeld zijn en dat ze het goed doen met zijn drieën ❤️75B6619D-655C-4749-8A69-631E1C6D4DE0.jpeg.728fd9453181d7ffc6ccf1537491bd60.jpegLoeki is de rammelaar en Soltar en Hazel zijn de voedsters. 

ik hoop dat er straks allemaal leuke en blije foto’s is dit topic komen van mijn blije konijntjes 🙂

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel een beetje aan het kwakkelen.

ik kwam erachter dat Soltar over zichzelf heen had geplast, dus die krijgt nu ook een Meranox kuur. (Tegen EC) dat help gelukkig en ze is weer redelijk schoon van onderen.

Hazel is ook vies van onderen. Bij haar kan dat twee oorzaken hebben; of ze heeft EC of haakjes. Nu krijgt ze al een tijdje Meranox en het helpt niet echt, dus binnenkort krijgt zij een haakjes-behandeling.

en Loeki wil geen groenten meer uit de groene bak 😂 hij eet het alleen als ik het op de grond leg. Nou ja, prima hoor 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Check je ook even een blaas- urineweginfectie als meranox niet werkt? Mocht je dat nog niet gedaan hebben. Wel heftig dat je twee verdenkingen hebt na Foep.

Wat zijn het een schatjes samen! Leuk om te zien 🙂

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal toch niet waar zijn dat je na je lieve Foep nog 2 EC-patiëntjes hebt, ellendige krulspinazie parasiet is het toch. Duimen maar dat het "alleen maar" haakjes zijn bij Hazel, gelukkig dat Soltar opgeknapt is.  

Loeki wil gewoon even demonstreren dat je bij hem thuis "van de grond kunt eten". 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Kolino zei:

Check je ook even een blaas- urineweginfectie als meranox niet werkt? Mocht je dat nog niet gedaan hebben. Wel heftig dat je twee verdenkingen hebt na Foep.

Wat zijn het een schatjes samen! Leuk om te zien 🙂

Dankjewel! Als het na de haakjes-behandeling niet wegtrekt zullen we daar naar vragen. Maar aangezien ze al eerder (3x) last van haakjes had met ongeveer dezelfde symptomen gaan we hier eerst van uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ja, ik schrok al toen Loeki opeens geen groente wilde, ik dacht: niet jij ook al?! Maar toen ik een handje voor hem neerlegde begon hij enthousiast te smikkelen, dus nu ligt het steeds op de grond 😄

ze zijn wel heel lief met zijn drieën ❤️

FAF369E0-4E17-494B-BA45-3BCF0256C052.jpeg

aangepast door Annasbeestenbende
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Even weer een update.

We zijn met Soltar en Hazel naar de dierenarts gegaan en ze zijn allebei behandeld onder narcose tegen haakjes. Ze hadden allebei precies hetzelfde: op 1 kant allemaal kleine puntjes. Ze zijn ook zusjes 😄

Daarna merkte ik wel verschil in gedrag, maar die vieze onderkantjes bleven. Daar wilden we wel weer iets tegen doen, maar vrijdag heb ik mijn hand geschampt met een boor dus die dag zaten we bij de eerste hulp. Toen in het weekend konden we niet naar de dierenarts. Maar ik heb wel iemand gevraagd om ze op te tillen en toen was het nog steeds vies.

Gisteren is mijn moeder met onze kat naar de dierenarts geweest om haar te laten chippen en te vaccineren, daar kon ik helaas niet bij zijn omdat ik in het ziekenhuis was, maar ze heeft metacam meegenomen voor Soltar en Hazel en omdat de dierenarts al dacht aan iets van een blaasontsteking gaan we ze nu daartegen behandelen. Vandaag heb ik ze de eerste dosis gegeven. Ik hoop dat het helpt! 

Ik had een heel leuk kaartje gekregen DA68A0F3-0232-45EC-8E1D-4654555BAFE5.jpeg.17fec5723aacf01cfc3043095e7570f7.jpeg

De drie met een snuffelmat2F47A7DE-A680-4FEF-BB7B-C0EA8479D96D.jpeg.239aeed06ebe7fd4e36c5d4bf1294dc0.jpegen Soltar en Hazel in het hok91AE10B7-F76A-48DC-B3E7-AA397C165892.jpeg.9ffddcfe2dd892dc1a8de558bc2d5bac.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

De metacam heeft geholpen en ik heb weer drie blije, gezonde konijntjes! Heel fijn na al die zorgen.

ze zijn echt heel klef met elkaar, eerst was ik bang dat Hazel buiten de boot zou vallen maar dat is absoluut niet gebeurd. Ze liggen vaak in setjes of met zijn drieën. Soms alledrie apart. Maar ik merk helemaal geen onenigheid, alleen een beetje achter elkaar aan rennen als ik de ren in kom met eten. Maar dan ook geen plukken haar lostrekken of zoiets. 

Kijk wat een lieve foto 🥰

IMG_9519.jpeg

aangepast door Annasbeestenbende
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2023 om 09:43, Annasbeestenbende zei:

ik heb weer drie blije, gezonde konijntjes!

Zei ik voordat ik die ochtend in de ren aankwam 🤪 overal plukken haar en Hazel viel de andere konijnen weer aan. Dat deed ze eerder ook al, dus we hebben besloten om haar hetzelfde te behandelen. Ze zit nu 6 dagen in de schuur en krijgt metacam en Meranox. Ze is al erg opgeknapt en in het weekend wil ik haar terugzetten bij de andere konijnen. 

Ik blijf wel bezig zo 🤣

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .