Ga naar inhoud

stampend konijn


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen begint 1 van de nijnen te stampen als ik beneden de lichten uit heb gedaan en in bed lig. Dit gaat minstens een half uur door.

Ik weet zo niet wie er zo stampt in die kooi maar ik hoor het met een dichte deur boven nog. Ga ik dan naar beneden dan is er eigenlijk niks aan de hand.

Ga ik dan weer naar boven dan begint het gestamp weer van voren af aan.

Wat kan dit zijn of betekenen?

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

als konijnen stampen, doen ze dat als ze vinden dat er gevaar dreigd..

ik heb mijn konijnen ook een tijdje geleden gekoppeld en dat ging ook zo als jij verteld. bij mij ging het alleen de eerste keer 5 uur achter elkaar zo.

volgens mij doen ze dit als ze elkaar als bedreiging zien. het is niet echt erg, want ze vliegen elkaar nog niet aan als ik dit zo lees.

dat deden die van mij ook niet, en ik heb ze bij elkaar gelaten en later wordt het weer rustig. Als je het niet vertrouwd dat ze gaan vechten ofzo, kan je ze beter weer uit elkaar halen en dan tegenover elkaar zetten zodat ze elkaar wel kunnen zien.

ik heb dit namelijk wel gedaan omdat mijn konijn haar nieuwe vriend 5uur achter elkaa rniet met rust liet. na een week tegen over elkaar gezeten te hebben heb ik ze weer bij elkaar gedaan en was het stampen ook minder. ze waren wat meer aan elkaar gewend. toen heb ik ze gewoon bij elkaar gelaten en na 2 dagen waren ze vrienden!

ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat het met jou konijnen net zo gaat als die van mij....

suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm...

misschien nog nare herrinneringen aan elkaar? als ze appart staan denk ik dat het na een tijdje wel weer overgaat... ze kunnen elkaar tenminste niets aan doen. alleen is he wat lastig om zelf te kunnen slapen. ik denk dat als je het laat rusten dat het vanelf weer ove gaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen 2 konijntjes, knabbel en babbel, voor de rest geen huisdieren.

Het merendeel van de buren hier hebben allemaal katten maar die kunnen hier niet binnen tenzij ik wat open zou zetten en ze dan 1 verdieping omhoog klimmen (nijnen zitten binnen en niet buiten). Ik heb hier s'avonds nooit wat open staan maar alleen overdag en dan ben ik er altijd bij omdat ik in het verleden een wespenplaag heb gehad, zelfs mijn horren voor de deur en ramen vertrouw ik niet :(( (gelukkig voordat ik knabbel en babbel had). Voor zover ik weet heeft niemand verder konijnen hier, in ieder geval niet mijn 3 buren (2 naast me en 1 onder mij)....

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft volgens mij niet perse 'gevaar' te betekenen. Freud stampt hier namelijk soms ook wel eens als er werkelijk niets aan de hand is. Dan is hij beledigd of boos, omdat hij iets niet mag ofzo. Maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit,alleen nu als hij iets nieuws hoort. Kan me voorstellen dat het erg vervelend is als het een half uur doorgaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S. Het klinkt heel debiel, maar misschien als je tegen je konijntjes zegt dat je gaat slapen en weltrusten enzo, met aaitje erbij, dat ze dan meer tevreden zijn.

Freud is altijd rustiger als ik hem weltrusten heb gezegd, misschien pikken ze onbewust signalen op ofzo, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke avond als ik naar bed ga pak ik ze om beurten op en knuffel ik ze en zeg tegen ze: lekker slapen, lief zijn voor elkaar en gezond blijven. En als ik weg ga knuffel ik ze ook altijd nog even en praat tegen ze.. Misschien klink ik nu ook debiel maar zo te horen ben ik niet de enige die tegen de nijnen praat haha :bunny3:. Klinkt misschien dom maar zou een nachtlampje kunnen helpen?

Misschien vinden ze het eng dat het ineens donker is?....

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje Billy stampt met z'n pootjes wanneer ik hem vroeger niet in de ren liet rondlopen. Hij zat toen nog gescheiden van het voedstertje en ze moesten dan om de beurt in de ren lopen ihi maar meneer vond dat nie altijd even leuk en ik denk dat billy daarom met z'n pootjes stampte. Misschien vinden jouw konijntjes het niet leuk dat je gaat slapen en dat je hen alleen laat ihi..

Groetjes Sofie

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gek hoor dat je tegen je konijnen praat. Ik praat ook altijd tegen mijn konijn wanneer ik weg ga en als ik weer terug ben. Volgens mij vind mijn konijn dat wel leuk want dan springt ie in de lucht en trapt hij zijn pootjes schuin in de lucht naar achter, dat betekend dat je konijn erg blij is :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .